سال خوشی را برای شما عزیزان ارزو داریم

اقا سلام

کاش میدانستیم در کدامین صحرای غریبی هستی اما میدانیم امسال که عقربه های ساعت 2و 50 دقیقه و 45 ثانیه را نشان میدهدیک سال دیگر از غیبتتان از محضرت گذشته است. دعا کن تقویم امسال ما اخرین تقویمی باشد که در یکی از صفحات جمعه اش تاریخ قیامت ثبت نشده باشد.

اسلام با نوروز چگونه بر خورد کرده است؟

اسلام در برخورد با پدیده هایی که از کشورها و از ملتهای دیگر یا از دوره های قبل به او رسیده است.یک برخورد حکمت امیز همراه با دقت و نگاهی همه جانبه دارد.هر چیزی که قابل این است تا محتوای صحیح پیدا کند اسلام ان را میگیرد به ان جهت و محتوای صحیح میدهد و در دسترس مردم میگذارد. مثلا بعضی از همین مراسم حج مثل طواف سعی و قربانی کردن از قبل از اسلام بود :اسلام این مراسم را گرفت محتوای شرک الود مادی و غلط را از ان خارج کرد و محتوای توحیدی به ان داد ان را درک کرد و به صورت یک درس به مردم برگرداند کار خیلی عجیب و مهمی است.در باب عید نوروز و مراسم سنتی قدیمی هم همین جور اسلام عید نوروز را گرفت محتوای انسانی و اسلامی و معنوی به ان داد و به مردم برگرداند. اول سال تحویل شما به دستور اسلام با خدا رابطه برقرار میکنید:عرض میکنید:یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبراللیل و النهار یا محول الحول و الاحوال ای کسی که گردش زمین و اسمان گردش دلها و چشمها و گردش روزگاران به دست توست این گردش قراردادی سال را هم برای ما با برکت و مبارک قرار بده حول حالنا الی الاحسن الحال ببینید نوروز و تحویل سال رفتن از یک سال به سال دیگر یک محتوای معنوی پیدا کرد مردم را توصیه میکنند:غسل کنید خود را شست و شو بدهید و تمیز ترین لباسها را بپوشید به دیدن یکدیگر بروید صله ی رحم بکنید دلهایتان را شاد کنید در خوذتان امید بدهید و با رویش طبیعت یک رویش معنوی در دل خودتان به وجود بیاوریید. برخورد با عید نوروز این است لذا ما ایرانیها عید نوروز را جشن میگیریم اما یک جشن سالم.

طلاب نرجسیه در اولین روزتحصیلی سال جدید با خواندن زیارت ال یاسین اغاز سال را دور هم با معنویت دعا و زیارت اغاز کردند .انشاءالله امسال سالی پراز موفقییت و شاد کامی برای همه شما خوانندگان عزیز باشد.به امید اینکه جدایی پایان پذیرد و امسال سال ظهور قائم ال محمد(عج) باشد. 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.