چشم بینای خداوند...

-حضرت آیت الله العظمی بهجت (رحمة الله) :

آیا نباید توجه داشته باشیم که ما رئیسی داریم که بر احوال ما ناظر است؟!

وای بر حال ما، اگر در کارهایمان او را ناظر نبینیم و یا او را در همه جا ناظر ندانیم!

گناهان شخصی که در خلوت انجام میگیرد و ربطی به امور اجتماعی ندارد، استحقاق جهنّم را دارد، « الّا بتوبة مناسبة للحال ؛ مگر این که بعد از آن ،توبه ای مناسب حال انجام گیرد.»

حال، عواقب گناهان اجتماعی که موجب تغییرات در جامعه و اختلال آن، یا تحریم حلال و ترک واجب و یا مصادره اموال و هتک حرمت و قتل نفوس زکیّه و ریختن خون مسلمانان و حکم به ناحق و… می شود، چگونه خواهد بود؟

باوجود اعتقاد داشتن به رئیسی که «عین الله الناظرة؛ چشم بینای خدا» است، آیا می توانیم از نظر الهی فرار کنیم و یا خود را پنهان کنیم؟! و هرکاری را که خواستیم انجام دهیم؟! چه پاسخی خواهیم داد؟!

همه ادوات و ابزار را از خود او می گیریم و به نفع دشمنان به کار می گیریم، و آلت دست کفّار و اجانب می شویم و به آنان کمک می کنین؟!

چقدر سخت است اگر برای ما این امر ملکه نشود که در هرکاری می خواهیم اقدام کنیم و انجام دهیم ، ابتدا، رضایت و عدم رضایت او را در نظر بگیریم و رضایت و خشنودی اورا جلب کنیم!!!!!!!!!!

 

«امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در کلام حضرت آیت الله العظمی بهجت(رحمةالله)-ص:36»

 


هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.