عصبانيت

خشم و عصبانیت یکی از مشکلات زندگی است که همه ی ما کم و بیش با آن آشنا هستیم . در افراد مختلف درجه ی عصبانیت فرق می کند. انسان هایی که زود خشمگین می شوند و شدید بروز می دهند ، هم خودشان از آثار منفی رفتارشان رنج می برند ، هم اطرافیانشان . پس بهتر است هر کس تلاش کند تا این صفت را در خود کنترل نماید.

در قدم اول باید مشخص کنیم ریشه و علل خشم مان چیست؟اگر اطلاعات کافی درباره منشأ خشم و عصبانیت خود داشته باشید، بهتر می توانید آن را کنترل کنید. چنانچه بدانید ، چه چیزهایی شما را خشمگین می سازد، در صورت امکان یا از آنها اجتناب کرده یا تلاش می کنید پیشاپیش خود را برای واکنش مناسب آماده سازید، در نتیجه پاسخ های هیجانی خود را کنترل کرده و پاسخ های سازگارتری از خود بروز می دهید. ساختار بروز خشم زمانی را در نظر بگیرید که بر اثر حادثه ای خشمگین شده و خشم خود را کنترل نکرده اید؛ یعنی، با رفتار خاصی عصبانیت خود را به دیگران نشان داده اید. ساختار زیر به سادگی معرف «مسیر خشم» در وجود شما می باشد. در این حالت ابتدا عامل یا عواملی باعث تحریک هیجان ها شده، سپس احساسات را بیدار کرده و بعد از درک احساس خشم، بسته به میزان تحریک پذیری افراد، واکنش های خاص و متفاوتی بروز داده می شود. این واکنش می تواند از یک نگاه غضب آلود تا یک دعوای حسابی ادامه یابد.

عامل برانگیزاننده(محرک)← احساس خشم ← واکنش رفتاری

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.