خداوند رازق مردم

“نحن قسمنا بینهم معیشتهم فی الحیوةالدّنیا”

اختیار رزق فقط به دست خداوند است،نه به دست انسان.دلیل بر آن ،اختلاف درثروت وفقروعافیت وصحت واولاد وسایر اموری است که رزق شمرده می شوند.

با این که هر فردی از افراد بشرمی خواهد از نهایت درجه ی ارزاق را که دیگر بیش از آن تصور ندارد،دارا باشداما روشن است که هیچ کس به چنین آرزویی نمی رسد وبه همه آنچه دوست دارد،دست نمی یابد.پس می فهمیم که ارزاق به دست انسان نیست،وگرنه هیچ فردی فقیر و نیازمند به هیچ یک از مصادیق رزق نمی شد.


برتری رزق معنوی بر رزق مادی

حضرت ابراهیم (علیه السلام) وقتی مقام امامت رابرای ذریه ی خویش طلب می کند:(ومن ذریّتی)،خداوند در جواب می فرماید:این مقام به افراد ستمگر نمی رسد:(لاینال عهدی الظّالمین)،اما وقتی طلب رزق برای مردم می کند،تنها برای مؤمنا ن تقاضا می کند:(وارزق اهله من الثّمرات من أمن منهم) ،خداوند در پاسخ او می گوید:رزق مادی را هم به مؤمنان می دهیم هم به کافران:(قال ومن کفر فأمتّعه قلیلا).از اینجا روشن می شود که رزق مادی خیلی مهم نیست،از این رو به اهل و نااهل داده می شود،اما مقامات معنوی به هر کس داده نمی شود. 

 

  • 4 stars
    وفائی نژاد
    نظر از: وفائی نژاد
    1390/04/05 @ 08:31:41 ق.ظ

    وفائی نژاد [عضو] 

    ممنون از مطلب خوبتان. بیشتر در این زمینه بنویسید در زمانه ای که مردم بسیار مادی شده اند و زندگی ها بیشتر رنگ مادی گرفته تا معنوی

  • نظر از: پشتیبانی 2 کوثر بلاگ
    1390/04/04 @ 12:05:46 ب.ظ

    پشتیبانی 2 کوثر بلاگ [عضو] 

    تشکر. موفق باشید

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.