خبرهای سر راهی...

وقتی برای تهیه مواد غذایی، سراغ جاهای مطمئن می رویم، وقتی برای خرید کیف و کفش و لباس به چند جا سر می زنیم، چرا برای « خبر گیری » و « خبر یابی » به فکر مطمئن بودن « کانال های خبری » نباشیم؟!

این که حسّاس تر از غذا و لباس است !!!!

این که با « اندیشه » ، « باور » و موضعگیری ما ارتباط پیدا می کند. بلکه بالاتر …« شخصیت اجتماعی‌ » ما گاهی در گرو اندیشه ها، آگاهی ها و با خبر بودن های ماست.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که حرفی را از کسی بشنوید ، و بعد، بدون تحقیق بیشتر ، همان « شنیده » را مبنای فکر و قضاوت قرار دهید، این طرف و آن طرف ، نقل کنید و روی آن مانور بدهید؛ اما پس از مدتی ، روشن شود که آن مسأله ، از ریشه ، دروغ و بی اساس و عامل اصلی پیدایش آن « خبر » ، جهالت یا غرض بوده است.

در آن صورت ، افسوس می خورید و پشیمان می شوید ، که چرا زود داوری کردید، چرا زود، شنیده های بدون صحت را به دیگران گفتید و با این کار، هم اعتقاد خود را به دیگران از دست دادید و هم دیگران را نسبت به خودتان کم اطمینان کردید.


 

«استاد جواد محدثی»

 

ادامه دارد…


هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.