همسایه های مسیحی...

چند تا از همسایه ها مسیحی بودند. در لشکرنجف اشرف که هر سال دهه محرم مراسم داشتند ، چند روز مانده به مراسم ، دو-سه نفر از مسئولین لشکر را می فرستاد تا با احترام  از همسایه ها اجازه برگزاری مراسم روضه امام حسین ( علیه السلام ) را بگیرند، می گفت سر و صدای عزاداری بلند است و ترافیک و شلوغی زیاد و آنها حق همسایگی ما را دارند . باید با رضایت کامل ایشان باشد.

موقع توزیع غذا هم ، سهم همسایه ها دا جدا می کرد و می فرستاد درب منزل آنها. بعد از شام قریبان هم با تشکر وحلالیت از همسایه ها مراسم تمام می شد.

حاجی حواسش به همه چیز بود، از محتوای سخنرانی ها و مداحی ها و نماز جماعتهای ظهر عاشورا و تاسوعا گرفته ، تا گذاشتن چند نفر مامور جهت جفت کردن کفش های عزاداران و گرفتن اسفتد دم درب و دقت در توزیع غذای ظهر عاشورا و تاسوعا که به بهترین نحو ممکن صورت پذیرند.

برگزاری هیات و مراسم عزاداری در دهه اول محرم برایش از اهم واجبات به شمار می آمد و حسابی سنگ تمام می گذاشت ، اما کیفیت اجراءآن برایش خیلی مهم تر بود. بطوری که می توان از هیات ثارالله لشکر8 نجف اشرف بعنوان یک الگوی نمونه عزاداری نام برد…

{ سالگرد شهادت سردار حاج احمد کاظمی گرامی باد.}

 

* شهدا را یاد کنید حتی با یک صلوات *

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.