برگزاری جلسه اخلاق با حضور حجت الاسلام والمسلمین عالی در مدرسه علمیه نرجسیه سیرجان

حجت الاسلام و المسلمین عالی در ابتدا با توجه به سخنان شهید مطهری مطالبی درباره تقوا بیان کردند: شهید مطهری تقوا را به دو دسته تقسیم کردند: 1- تقوای گریز: تا وقتی انسان گریز ازدنیا دارد و از مظاهر دنیا از جمله شهرت،قدرت، ثروت و …دور باشدانسان با تقوا و پاکی است.
2- تقوای ستیز: انسان در میدان عمل قرار می گیرد و مغلوب آن چیزهایی که نفسش را به زمین می زند نشود. و بهترین تقوا، تقوای ستیز است.پاکی برای ما وراثتی است و از بیرون به ما وارد شده است.

چرا گناه می کنیم؟ زیرا تقوا و پاکی را به ریاضت و زحمت به دست نیاورده ایم.ما باید طوری تقوا را برای خودمان تقویت کنیم که بتوانیم در امتحانات زندگی سربلند بیرون بیاییم و بتوانیم دست دیگران نیز بگیریم در غیر این صورت بسیار سخت است زیرا در آخرالزمان ابزار لغزش بسیار زیاد است. ایشان در پایان چند توصیه به طلاب کردند:1- روزانه حداقل نیم ساعت تفسیر قرآن بخوانید و از تفسیر ساده شروع کنید مثل تفسیر نمونه.2- روزی یک ریع احادیث اعل بیت (علیهم السلام) را بخوانید و از اصول کافی شروع کنید که ام الکتب روایی است. من به شما قول می دهم بعد از مدتی که این دو عمل را انجام دهید نورانیت قرآن و احادیث در شما اثر می گذارد.3- خواندن روشمند کتب استاد شهید مطهری.استاد مطهری نیز در مطالعه کتب اخلاقی به ویژه آثار خودشان به سه روش زیر اشاره کرده اند 1- هر کتابی را حداقل دو بار بخوانید2- از ساده به سخت بخوانید3- موضوعی مطالعه کنید.narjesiyeh-sirjan.kowsarblog.ir

  • نظر از: yasi
    1394/08/10 @ 01:09:40 ب.ظ

    yasi [عضو] 

    با سلام و خسته نباشید
    از مطالب زیباتون استفاده کردیم.

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.