موضوع: "یادداشتها و مناسبتها"

تبریک آغاز امامت حضرت مهدی (عج)

بیعت با امام زمان (عج)

بسمه تعالی
تجلی عطر دل آرای خدا …..
سلام برتوای باقی نهاده ی خدا در زمین …….
سلام بر تو ای پیشاپیش داشته ی آرزو شده ……
نور افشانند آسمانها از تجلی ،عطر دل آرای خدا
شوری بپاست در دلمان ،ای قائم …..
ندای جبرئیل می آید و می شنویم …….
چه زیباست نویدیست برای دلمان ،می شنویم ……
می خواند مارا سوی مسیر نور افشان امید تجلی تو ……
ای فرزند چراغهای تابان ……..
ای فرزند ستارگان فروزان ……
شیعیان مسرورند وملائک در ذکر ……
نور امید در دلمان ،تبسم شعف برلبمان …..
وعده حق در نظرمان ……..
پیک مسیحایی زهرا …. گلواژه های محمدیست در دلمان
باید شروع شود ،الفبای مهدویتت در دلمان …..
ای ذوالفقار حیدر : تورا داشته ایم پیش از آنکه در آرزویت باشیم ….
امامت زمان در تو معنا میشود
راه حق در تو پیدا می شود
می طلبد سرنوشت ها ،رخصت از قلب نورانیتان
منجی آخرالرمان :عالی ترین شاخص حیات در شما معنا میشود …..
آنگاه که گامهای بلوریتان همچو قطرات شبنم بر دل خشکیده منتظران زمان می ریزد و به سبزه زار امید مبدلشان می کند … ماییم مردم آخرالزمان بر خود می بالیم از حضورتان ….امامت شما افتخاریست بر دلمان ……

هفته کتاب وکتابخوانی گرامی باد

سخنان رهبری درباره کتاب

ادامه »

هفته کتاب وکتابخوانی مبارک

جوانها سنت حسنه اعتکاف را قدر بدانند...

مرغ دلم رها شده به سوی ایوان باصفای شاه نجف....

از قول نبیّ اکرم (صلی الله علیه و آله) نقل شده است :

برادرم علی (علیه السلام) , فضائلی دارد که «لا تُحصی»قابل شمارش نیست یعنی انسانها قادر نیستند این فضائل را بشمرند؛

یعنی فوق درک و عقل و فهم بشر معمولی است؛ این امیرالمؤمنین(علیه السلام) است.


                                                           بیانات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)1393/2/23

 

 

 *صلوات*

آرامش جان و دلِ سلطان طوس...

مردی از حضرت امام محمد تقی (علیه السلام) درخواست نصیحت کرد,

امام فرمود: میپذیری؟ گفت آری,

امام فرمودند:

صبر را بالش و تکیه گاه خود قرار ده,

فقر را در آغوش بگیر(و تحمل کن)

و شهوترانی را کنار بگذار,

و با نفس و خواسته دلت مخالفت کن,

و بدان که تو از دید خداوند پنهان نیستی

پس

مواظب باش که چگونه میباشی.



میلاد باسعادت و فرخنده حضرت جواد الائمه(علیه السلام) تهنیت باد.


*صلوات*

افتخار خاندان وحی...

ارزش حضرت فاطمة الزهراء(سلام‌اللَّه‌علیها) به عبودیت و بندگی خداوند...


ارزش حضرت فاطمه‌ی زهراء(سلام‌اللَّه‌علیها) به عبودیت و بندگی خداست.

اگر بندگی خدا در حضرت فاطمه‌ی زهرا (سلام‌اللَّه‌علیها) نبود، او صدیقه‌ی کبری نبود.

صدّیق یعنی چه؟ صدّیق کسی است که آنچه را می‌اندیشد و می‌گوید، صادقانه در عمل آن را نشان دهد. هرچه این صدق بیشتر باشد، ارزش انسان بیشتر است؛ می‌شود صدّیق؛ «اولئک مع الذین انعم اللَّه علیهم من النبیین و الصدیقین»(۱) «صدّیقین» پشت سر «نبیین»اند. این بزرگوار صدیقه کبری است؛ یعنی برترین زن صدیق. این صدیق بودن به بندگی خداست.

اگر بندگی خدا نمی‌کرد، صدّیقه‌ی کبری نمی‌شد. اساس، بندگی خداست.

نه فقط حضرت فاطمه‌ی زهراء (سلام‌اللَّه‌علیها)، بلکه پدر حضرت فاطمة الزهراء(سلام الله علیها) هم - که مبدأ و سرچشمه‌ی فضائل همه‌ی معصومین اوست وحضرت امیرالمؤمنین(علیه السلام) وحضرت فاطمه‌ی زهراء (سلام‌اللَّه‌علیها) قطره‌هایی هستند از دریای وجود پیغمبر (صلی الله علیه وآله)- ارزشش پیش خدا به خاطر عبودیت است؛ «اشهد ان محمداً عبده و رسوله»(۲) اول، عبودیت اوست؛ بعد رسالت او. اصلاً رسالت - این منصب والا - به او داده شد، به خاطر عبودیت؛ چون خدا صنیعِ دست و مخلوقِ خود را می‌شناسد.

مگر در زیارت حضرت زهراء(سلام الله علیها)عرض نمی‌کنیم: «امتحنک اللَّه الذی خلقک قبل ان یخلقک»؟(۳) در علم خدای متعال معلوم است که عمل من و شما چیست.

ما در مقابل گناه و هوس و پول و نام نیک قرار می‌گیریم؛ آیا به‌خاطر به‌دست آوردن اینها حاضریم از شرف و ایمان و تکلیفِ خود و امر و نهی الهی درباره‌ی خود صرف‌نظر کنیم یا نه؟ این اختیار ماست.

چه راهی را انتخاب خواهیم کرد؟ وقتی گفتن سخنی برای انسان ضرر مادی دارد، وقتی حرکتی هوس‌های گناه‌آلود انسان را برآورده می‌کند، ما سر دو راهی قرار می‌گیریم.

کدام راه را انتخاب خواهیم کرد؟

راه هوس و گناه و پول را، یا راه پاکدامنی و تقوا و بندگی خدا را؛ یکی از این دو را انتخاب خواهیم کرد.انتخاب و اختیارِ ماست، اما خدای متعال می‌داند که ما چه راهی را اختیار خواهیم کرد؛ این در علم الهی هست.

اگر شما انسانی هستید که این قدرت در شما وجود دارد که در مقابل کوهی از ارزش‌های مادی و برآورنده‌ی هوس‌ها محکم بایستید و تکان نخورید، خداوند برای شما شایستگی‌هایی در نظر می‌گیرد.

«و مریم ابنة عمران التی احصنت فرجها فنفخنا فیه من روحنا»(۴) خدای متعال بیهوده به حضرت مریم این‌قدر لطف نمی‌کند. این، کلام قرآن است. او با همه‌ی وجود پاکدامنی خود را حفظ کرد، لذا شایسته‌ی این شد که مادر حضرت عیسی شود. حضرت یوسف در عین جمال و جوانی و برخورداری از عزت مادی در خانه‌ی عزیز مصر، روی هوس خود پا گذاشت؛ لذا شایسته‌ی مقام والایی شد که خدا به او داد؛ یعنی پیغمبری. خدا این را می‌داند که این بنده چنین جوهری دارد و این‌چنین اراده‌ی خود را صرف راه او خواهد کرد؛ لذا برای او مسؤولیت‌های بزرگ و سنگین دیگری - که هر کدام باز به نوبه‌ی خود اجرهای بزرگی دارد - در نظر می‌گیرد. «امتحنک اللَّه الذی خلقک قبل ان یخلقک فوجدک لما امتحنک صابرة»(۵) خدای متعال می‌داند که فاطمه‌ی زهرا در دوران زندگی چگونه انتخاب و اختیار خواهد کرد و چگونه قدم خواهد برداشت. عبودیت خدا معیار است. این شد برای ما خط روشن.۱۳۸۴/۰۵/۰۵


«بیانات حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی)در دیدار جمعی از مداحان»



*میلاد باسعادت و فرخنده حضرت صدیقه کبری فاطمةالزهراء(سلام الله علیها) مبــــــــــــــارک*

 

*صلوات*

 

 



یافاطـــــمه اشفــــــعی لنا عندالله...


هر دم به ضریح بی نشانت ای ماه

بسته است دخیل, قلب من با هر آه

عمریست تپش های دلم میگوید

یافاطـــــمه اشفــــــعی لنا عندالله…


*شهادت مظلومانه صدیقه کبری حضرت فاطمة الزهراء(سلام الله علیها) تسلیت*

 

*صلوات*

*زینت خانه مهتاب به دنیا آمد*زینب (سلام الله علیها) حضرت ارباب به دنیا آمد*

*بیانات مقام معظم رهبری امام خامنه ای( مدظله العالی) پیرامون شخصیت حضرت زینب کبری (سلامالله علیها): 

هنگامی که حضرت زینب(سلام الله علیها) تولّد یافت، مادرشان حضرت فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) او را نزد پدرش حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) آورده و عرض کرد: نام این مولود را بگذار. حضرت علی (علیه السلام) فرمودند: من بر پیغمبر (صلی الله علیه وآله) سبقت نمی‌گیرم ….. حضرت فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) طفل تازه به دنیا آمده را نزد پدر بردند که نام او را بگذارد. جبرئیل نازل شده، سلام به رسول‌خدا (صلی الله علیه وآله) رساند و گفت: نام این مولود را “زینب” بگذار و این نامی است که خدای تبارک و تعالی اختیار فرموده. آن‌گاه پیغمبر(صلی الله علیه وآله) را از مصائبی که بر حضرت زینب (سلام الله علیها) وارد می‌شود آگاه نمود. رسول خدا (صلی الله علیه وآله) گریان شده و فرمودند: “هر کس بر زینب (سلام الله علیها) گریه کند اجر و ثوابش مانند کسی است که بر برادرانش حضرت امام حسن (علیه السلام)و حضرت امام حسین(علیه السلام) گریه نموده باشد”
مادران شهید
من مادران شهدائى را زیارت کردم که بجد و با صدق واقعى میگفتند اگر ما ده تا فرزند هم داشتیم، حاضر بودیم در راه خدا بدهیم؛ دروغ نمی گفتند. من مادران و پدرانى را ملاقات کردم که احساس عزت و افتخار میکردند، به خاطر اینکه فرزندانشان در راه خدا شهید شدند. البته حق هم با آنهاست، عزت و افتخار است؛ همان طورى که عمه‌ى ما زینب کبرى‌ (سلام الله علیها) فرمود: “ما رأیت الّا جمیلا"؛جز زیبائى ندیدم. حادثه‌ى کربلا چیز کوچکى است؟ این چشم خدابین، از این حادثه، از این خونهاى ریخته شده، از این مصیبت سنگین، یک حقیقت زیبا مشاهده می کند؛ “ما رأیت الّا جمیلا". من خانواده‌هاى بسیارى را دیدم که همین احساس زینب کبرى‌ در آنها هم بود؛ آنها هم میگفتند: “ما رأینا الّا جمیلا". اینهاست که به یک ملت اقتدار می دهد؛ اینهاست که اعتماد به نفس را در یک ملت به وجود مى‌آورد؛ اینهاست که تهدیدهاى قدرت هاى مادى دنیا، عربده‌هاى مستانه‌ى دولتهاى متجاوز و مستکبر دنیا دل آنها را نمی لرزاند.
روز پرستار معنای خاصی دارد…
در جمهورى اسلامى روز پرستار را با ولادت حضرت زینب کبرى‌ (سلام اللَّه علیها) برابر قرار داده‌اند؛ این هم معناى بزرگى دارد. زینب کبرى‌ یک نمونه‌ى برجسته‌ى تاریخ است که عظمت حضور یک زن را در یکى از مهمترین مسائل تاریخ نشان میدهد. اینکه گفته میشود در عاشورا، در حادثه‌ى کربلا، خون بر شمشیر پیروز شد - که واقعاً پیروز شد - عامل این پیروزى، حضرت زینب بود؛ والّا خون در کربلا تمام شد. حادثه‌ى نظامى با شکست ظاهرى نیروهاى حق در عرصه‌ى عاشورا به پایان رسید؛ اما آن چیزى که موجب شد این شکست نظامىِ ظاهرى، تبدیل به یک پیروزى قطعىِ دائمى شود، عبارت بود از منش زینب کبرى‌(سلام الله علیها)؛ نقشى که حضرت زینب (سلام الله علیها)بر عهده گرفت؛ این خیلى چیز مهمى است. این حادثه نشان داد که زن در حاشیه‌ى تاریخ نیست؛ زن در متن حوادث مهم تاریخى قرار دارد. قرآن هم در موارد متعددى به این نکته ناطق است؛ لیکن این مربوط به تاریخ نزدیک است، مربوط به امم گذشته نیست؛ یک حادثه‌ى زنده و ملموس است که انسان حضرت زینب کبرى‌ (سلام الله علیها)را مشاهده میکند که با یک عظمت خیره‌کننده و درخشنده‌اى در عرصه ظاهر میشود؛ کارى میکند که دشمنى که به حسب ظاهر در کارزار نظامى پیروز شده است و مخالفین خود را قلع و قمع کرده است و بر تخت پیروزى تکیه زده است، در مقر قدرت خود، در کاخ ریاست خود، تحقیر و ذلیل شود؛ داغ ننگ ابدى را به پیشانى او میزند و پیروزى او را تبدیل میکند به یک شکست؛ این کارِحضرت زینب کبرى‌(سلام الله علیها) است. حضرت زینب (سلام اللَّه علیها) نشان داد که میتوان حجب و عفاف زنانه را تبدیل کرد به عزت مجاهدانه، به یک جهاد بزرگ.
همان لحن پدرشان حضرت  امیرالمومنین(علیه السلام)
خطبه‌ى فراموش نشدنى حضرت زینب کبرى‌ (سلام الله علیها)در بازار کوفه یک حرف زدن معمولى نیست، اظهارنظر معمولى یک شخصیت بزرگ نیست؛ یک تحلیل عظیم از وضع جامعه‌ى اسلامى در آن دوره است که با زیباترین کلمات و با عمیق‌ترین و غنى‌ترین مفاهیم در آن شرائط بیان شده است. قوّت شخصیت را ببینید؛ چقدر این شخصیت قوى است. دو روز قبل در یک بیابان، برادر او را، امام او را، رهبر او را با این همه عزیزان و جوانان و فرزندان و اینها از بین برده‌اند، این جمع چند ده نفره‌ى زنان و کودکان را اسیر کرده‌اند، آورده‌اند در مقابل چشم مردم، روى شتر اسارت، مردم آمده‌اند دارند تماشا میکنند، بعضى هلهله میکنند، بعضى هم گریه میکنند؛ در یک چنین شرائط بحرانى، ناگهان این خورشید عظمت طلوع میکند؛ همان لحنى را به کار میبرد که پدرشان حضرت  امیرالمؤمنین (علیه السلام)بر روى منبر خلافت در مقابل امت خود به کار میبرد؛ همان جور حرف میزند؛ با همان جور کلمات، با همان فصاحت و بلاغت، با همان بلندى مضمون و معنا: “یا اهل الکوفه، یا اهل الغدر و الختل»؛ اى خدعه‌گرها، اى کسانى که تظاهر کردید! شاید خودتان باور هم کردید که دنباله‌رو اسلام و اهل‌بیت هستید؛ اما در امتحان اینجور کم آوردید، در فتنه اینجور کورى نشان دادید. «هل فیکم الّا الصّلف و العجب و الشّنف و الکذب و ملق الاماء و غمز الاعداء"؛ شما رفتارتان، زبانتان با دلتان یکسان نبود. به خودتان مغرور شدید، خیال کردید ایمان دارید، خیال کردید همچنان انقلابى هستید، خیال کردید همچنان پیرو حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام)هستید؛ در حالى که واقع قضیه این نبود. نتوانستید از عهده‌ى مقابله‌ى با فتنه بربیائید، نتوانستید خودتان را نجات دهید.
حوادث پی در پی
حضرت زینب (سلام اللَّه علیها)، هم در حرکت به سمت کربلا، همراه امام حسین(علیه السلام)؛ هم در حادثه‌ى روز عاشورا، آن سختى‌ها و آن محنتها؛ هم در حادثه‌ى بعد از شهادت حسین‌بن‌على (علیه‌السّلام)، بى‌سرپناهى این مجموعه‌ى به جا مانده‌ى کودک و زن، به عنوان یک ولىّ الهى آنچنان درخشید که نظیر او را نمیشود پیدا کرد؛ در طول تاریخ نمیشود نظیرى براى این پیدا کرد. بعد هم در حوادث پى‌درپى، در دوران اسارت زینب، در کوفه، در شام، تا این روزها که روز پایان آن حوادث است و شروع یک سرآغاز دیگرى است براى حرکت اسلامى و پیشرفت تفکر اسلامى و پیش بردن جامعه‌ى اسلامى. براى خاطر همین مجاهدت بزرگ، حضرت زینب کبرى (سلام اللَّه علیها) در نزد خداوند متعال یک مقامى یافته است که براى ما قابل توصیف نیست.
بنیانگذار حفظ حوادث
به نظر من بنیانگذار بناى حفظ حوادث با ادبیات و هنر، حضرت زینب کبرى‏ (سلام‏اللَّه‏ علیها) است. اگر حرکت و اقدام حضرت زینب(سلام الله علیها) نمیبود و بعد از آن بزرگوار هم بقیه‏ى اهل بیت (علیهم‏السّلام) - حضرت سجاد (علیه السلام)و دیگران - نمیبودند، حادثه‏ى عاشورا در تاریخ نمى‏ماند. بله، سنت الهى این است که این‏گونه حوادث در تاریخ ماندگار شود؛ اما همه‏ سنتهاى الهى عملکردش از طریق ساز و کارهاى معینى است. ساز و کار بقاى این حقایق در تاریخ این است که اصحاب سِرّ، اصحاب درد، رازدانان و کسانی که از این دقایق مطلع شدند، این را در اختیار دیگران بگذارند .
شکوه شخصیت
البته شخصیت حضرت زینب کبرى (سلام الله علیها)منحصر در بُعد غمگسارى و پرستارىِ آن بزرگوار نیست. حضرت زینب کبرى(سلام‏اللَّه‏ علیها) یک نمونه‏ کامل از زن مسلمان است؛ یعنى الگویى که اسلام براى تربیت زنان، آن را در مقابل چشم مردم دنیا قرار داده است. حضرت زینب کبرى (سلام الله علیها)داراى شخصیت چند بُعدى است؛ دانا و خبیر و داراى معرفت والا و یک انسان برجسته است که هر کس با آن بزرگوار مواجه میشود، در مقابل عظمتِ دانایى و روحى و معرفت او احساس خضوع میکند. شاید مهمترین بُعدى که شخصیت زن اسلامى مى‏تواند آن را در مقابل چشم همه قرار دهد - تأثیرى که از اسلام پذیرفته - این بُعد است. شخصیت زن اسلامى به برکت ایمان و دل سپردن به رحمت و عظمت الهى، آن‏چنان سعه و عظمتى پیدا مى‏کند که حوادث بزرگ در مقابل او، حقیر و ناچیز میشود. در زندگى حضرت زینب کبرى(سلام الله علیها)، این بُعد از همه بارزتر و برجسته ‏تر است.



*ولادت باسعادت حضرت زینب کبـری (سلام الله علیها) مبـــــــــــارک*

 

*صلوات*

دهه فجــــــــــر مبـــــــارک...

جملات قصار مقام معظم رهبری امام خامنه ای(مدظله العالی) درباره ایام فجــــــــــــر


جملات قصار مقام معظم رهبری امام خامنه ای(مدظله العالی): 


*نظام جمهورى اسلامى نمونه اى از قدرت معنوى است كه عنصر اصلى آن مردم و دفاع از ارزشهاست .


*جمهورى اسلامى ايران همت خود را بر استفاده مناسب و صحيح از فرصتها قرار داده لذا بر مردم سالارى دينى پاى مى فشارد و از اين حكم اسلام عدول نخواهد كرد. 


*نظام جمهورى اسلامى بر اساس منطق عقلانى و متكى بر قدرت معنوى ، ضمن دفاع از هويت ملى و اسلامى و حقوق ملت خود، هيچ گاه از آرمانهاى والاى انقلاب دست بر نخواهد داشت . 


*بيدارى در دنياى اسلام و مجد و عظمت و پيشرفت كشور ما و مردم ما، محصول كلمه‏ى طيبه و شجره‏ى طيبه‏ى “جمهورى اسلامى” است. 
*همه، انقلاب و كشور را بايد از خود بدانند؛ همه، نظام جمهورى اسلامى را بايد از خود بدانند؛ همه، امت جمهورى اسلامى‏اند. ما آن كسانى را غريبه مى‏دانيم؛ از اين دايره خارج مى‏دانيم، كه براى دشمن كار مى‏كنند. 


*تجسم انقلاب در “جمهورى اسلامى” و در “قانون اساسى جمهورى اسلامى” است. نويسندگان قانون اساسى كه از نظر امام و مكتب امام درس گرفته بودند، در خود اين قانون عامل تداوم‏بخشِ انقلاب را گذاشته‏اند: پايبندى به مقررات اسلامى و مشروعيت بخشيدن به قانون، مشروط بر اين كه بر طبق اسلام باشد؛ و مسأله‏ى رهبرى.

*اين انقلاب شكست‏خوردنى نيست؛ اين انقلاب فرود آمدنى نيست؛ اين انقلاب از سير و حركت خود باز نمى‏ايستد؛ چون جامعه‏ى ما يك جامعه‏ى مؤمن و دينى است و دين و ايمان اسلامى در اعماق دل مردم، از همه‏ى قشرها، نفوذ دارد؛ مردم به معناى حقيقى كلمه به دين معتقدند. بنابراين، آن چيزى كه جزو ارزش‏هاى دينى باشد، براى مردم معتبر است و حراست از آن كه در قانون آمده است، از نظر مردم يك وظيفه است. 

*امروز نظام اسلامى ، جمهورى اسلامى ، ملت و جوانان ايران در دنياى اسلام مثل ستاره مى درخشند. به شما نگاه مى كنند و از شما الهام مى گيرند. مراقب خودتان باشيد. وحدت خودتان را حفظ كنيد. اميد خودتان را به آينده حفظ كنيد.
*

نظام اسلامى بود كه به اين ملت كه در طول قرنهاى متمادى همواره زير پنجه ى نظامهاى استبدادى دست و پا مى زد، آزادى داد بدون اينكه اين آزادى حقوق عمومى و آسايش عمومى را از بين ببرد و پايمال كند.


*آنچه كه دنياى اسلام از ما ملت ايران توقع دارد اين است كه ما پرچم اسلام را - كه پرچم عزت امت اسلامى است و ما آن را بر افراشته ايم - محكم نگه داريم. 

*انقلاب زنده است و به همين دليل دشمن هم دارد. همچنانكه پيروزى انقلاب و ولادت آن يا مقاومت دشمنان رو به رو شد، تداوم انقلاب ، بر پا ماندن و اثر بخش شدن آن با دشمن و دشمنيها مواجه است . 


*انقلاب به ما آموخت كه يك ملت مي تواند در اساسي ترين مسائل جهاني، سخن و موضعي داشته باشد و آن را با صراحت و بدون توجه به اين كه قدرتمندان و قلدرهاي عالم چه مي خواهند، ابراز كند و پي آن بايستد. 


*جامعه ما بعد از پيروزي انقلاب اسلامي احساس هويت كرد؛ يعني شخصيت خودش را باز يافت. ما به عنوان جزء نود و نهم در امواج جهاني غرق و گم بوديم؛ انقلاب ما را زنده كرد و به ما شخصيت داد. 


*انقلاب ما كه پيروز شد، به بركت صفا و خلوص و اخلاص و كار براي خدا و بلند شدن از سر منافع مادي و شخصي بود. مقام معظم رهبری
سربازان انقلاب فقط كسانى نيستند كه در هنگام بروز انقلاب حضور داشتند و مى توانستند سربازى كنند. جوانهاى مومن و نوانديش و آزاد فكر و پاك دامن امروز ما و نسلهاى بعد هم سربازان انقلابند . چون انقلاب يك حقيقت هميشه جاويد است . انقلاب پرچم عدالت و آزادى و استقلال و عزت است . انقلاب پرچم اسلام است . 


*انقلاب اسلامى شروع يك راه پر افتخار و سعادت بخش بود. همه كسانى كه از بى عدالتى رنج برده اند و تشنه ى عدالت اند. اين پديده را به جان دوست دارند و براى آن تلاش مى كنند. 


*بيست و دوم بهمن، در حكم عيد غدير است؛ زيرا در آن روز بود كه نعمت ولايت، اتمام نعمت و تكميل نعمت الهى، براى ملت ايران صورت عملى و تحقق خارجى گرفت. 


*بيست و دوم بهمن، براى ملت ما در حكم عيد فطرى است كه ملت در آن، از يك دوران روزه‏ى سخت خارج شد؛ دورانى كه محروميت از تغذيه‏ى معنوى و مادّى را بر ملت ما تحميل كرده بودند. 


*بيست و دوم بهمن، در حكم عيد قربان است؛ زيرا در آن روز و به آن مناسبت بود كه ملت ما اسماعيل هاى خودش را قربانى كرد. 


*امام، راه آزاد زيستن، كامل شدن، ساختن زندگى به شكلى كه مورد رضاى خدا و دستور اسلام است، سازندگى حقيقى زندگى و عدم سازش با قدرتهاى ضداسلامى را به ما نشان داد. اينها، براى ما درسهاى بيست و دوم بهمن است. 


*راهپيمايى بيست‏ودوم بهمن مظهر اقتدار ملى است؛ نشان‏دهنده‏ى عزم عمومى ملت ايران است؛ مظهر همان چيزى است كه هر دشمنى را در هر حد و اندازه‏يى از اقتدار نظامى و توانايى‏هاى تبليغاتى و سياسى، مرعوب مى‏كند. 


*دهه فجر، يادبود حيات دوباره ملت ايران و كشور عزيز ماست. مردم اين ايام را جشن مى‏گيرند و حق دارند جشن بگيرند. 


*يادبود دهه فجر، خود مانع بزرگى در راه تحقق اين هدف است. سعى مى‏كنند انقلاب را از ياد مردم ببرند؛ اما دهه فجر، انقلاب را به ياد مردم مى‏آورد. سعى مى‏كنند امام را از ياد مردم ببرند؛ اما دهه فجر، تجسّم اراده و عظمت امام بزرگوار ماست. 


*دهه فجر براى كشور ما يك فرصت تاريخى بود و ملت ما را از يك حصار بسيار خطرناك خارج كرد. تا وقتى يك ملت در حصار استبدادِ يك حكومت وابسته و فاسد و ضدّ مردم و ضدّ فرهنگ و دين قرار دارد، هيچ چيز زيبا و مطلوبى كه زندگى آنها را از لحاظ مادّى و معنوى اعتلاء بخشد و پيش ببرد، نمى‏تواند در بين آنها پا بگيرد. 


*ايّام دهه فجر براى ملت ايران، روزهاى فراموش نشدنى است. از هنگام ورود امام تا وقتى كه به‏كلّى كمر طاغوت به دست اين مردم شكست، اين ملت روزهاى پُرشكوه و پرحماسه‏اى را گذراند. دهه فجر، مظهر آن شكوه و عظمت و فداكارى ملت ايران است. عزّت ايران و ايرانى، بلكه عزّت اسلام و مسلمين، در اين دهه، به‏دست ملت مقاوم و شجاع و قهرمان ايران پايه‏گذارى شد. 


*اولين انقلابى كه با مردم شروع كرد، با مردم ادامه داد، حرف خود را عوض نكرد، راه خود را تغيير نداد و اهداف خود را كم و زياد نكرد، انقلاب اسلامى ايران است. 


*دهه فجر عيدي است كه يك تاريخ سر تا پا ظلم و طغيان را قطع كرد . 

*دهه فجر مظهر شكوه و عظمت و فداكاري ملت ايران است . 

*دهه فجر ، دهه تجديد قواي نيروهاي انقلابي و تجديد ميثاق ملت با انقلاب است . 

*دهه فجردر تاریخ ایران نقطه ای تعیین كننده و بی مانند به شمارمی رود. 

*پيروزي انقلاب اسلامي در ايران سرآغاز حاكميت ارزشهاي معنوي بوده است . 


*انقلاب و نهضت امام (ره ) براي حاكميت اسلام بود . 


*خط انقلاب ، خط عظمت اسلام و مسلمين و دفاع از مظلومين و مستضعفين است . 

*وحدت ، كليد موفقيت و رمز پيروزي انقلاب ما بوده است .

 
*اين انقلاب ، بي نام خميني (ره ) در هيچ جاي جهان شناختهشده نيست . 

*انقلاب اسلامي با اتكاء به قدرت مردم ، آسيب ناپذير است . 


*دهه فجر آئينه اي است كه خورشيد اسلام در آن درخشيد و به ما منعكس شد . 


*زنده نگه داشتن ياد شهداي انقلاب باعث تداوم حركت انقلاب است . 


*صلوات*

خاتون مُلک اَرض و سماء اِشــــفعی لنا...

خاتون مُلک اَرض و سماء اِشــــفعی لنا

محبوبه ی حبیب خدا اِشــــفعی لنا


آرامش و قرار دل حضرت ثامن الحجج

ای زینب امام رضا(علیه السلام) اِشــــفعی لنا


عصمت دخیل بسته به پرهای چادرتان

ای آفتاب حُجب و حیا اِشــــفعی لنا


در هر سحر به سوی ضریح اجابتتان

می آورم دو دست دعا اِشــــفعی لنا


روی سیاه و بار گناهان ما کجا

لطــــــف و کرامـــــــــت شما کجا اِشــــفعی لنا


مهر و ولایتتان شده حبل المتین ما

در صبحگاه روز جـــــزا اِشــــفعی لنا


* وفات کریمه اهل بیت حضرت فاطمه المعصومه (سلام الله علیه) تسلیت *



*صلوات*

ای نعمت باطنی عالم ....


ای نعمت باطنی عالم حضرت مهــــــــــــــــــدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)


وی نور دل حضرت نبی خاتم،حضرت مهــــــــــــــــدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)


تکمیل نموده ربّ به تو نعمت ها


ای نعمت جاری دمادم ، حضرت مهــــــــــــــــدی  (عجل الله تعالی فرجه الشریف)


 رحمت و یگانه ذریه ذخیره دودمان آل طاها، حضرت مهــــــــــــــــدی مـوعـود(ارواحنابفداه) تبریك و تهنیت باد.




*صلوات*

حضرت فاطمهالزهراء(سلام الله علیها) امشب به سامرّا عزا برپا کند

حضرت فاطمه الزهراء (سلام الله علیها) امشب به سامرّا عزا برپا کند

 دیده را یاد امام عسکری (علیه السلام) دریا کند


ای خوش آن چشمی که امشب با امام عصر خود

خون دل جاری به رخ کند


*شهادت غریبانه امام حســـــن عکسری(علیه السلام)تســـــــــــلیت*


*صلوات*


سلام بر او که غزالان دشت هستی، اعتبار ضمانت نامه‏اش را به رخ صیادان ستمگر می‏کشند...

السلام علیک یا غریب الغربا

سلام بر آقای غریبی که مقرب‏ترین و آشناترین است در بزم ملائک؛ او که فرشتگان، بال در بال، گرد حرم محبت او می‏چرخند.
طبیبی که بیماران غریب عشق را که کنار شفا خانه ضریحش دخیل معرفت بسته‏اند را می‏نوازد و درِ شفاخانه پنجره فولادش به روی همه بیماران هدایت و سلامت باز است.

السلام علیک یا معینَ الضُعفا و الفقرا.

سلام بر آقایی که سریر شاهی‏اش را کنار می‏گذارد و با غلامان خود پای سفره دلشان، با هم نان غصه می‏خورند. کسی که عاشقان و ارادتمندانش، دسته دسته احرام تبسم به خود می‏بندند و در کعبه محبت او، مناسک حج فقرا را به جا می‏آورند.

سلام بر آقایی که به خاطر بلندی محبت و شکوهش، کبوتران دل، با گلدسته‏های پر از مهرش انس می‏گیرند و گل پیچک عشقمان تنها برای دیدن مناره‏های نورش به گرد کعبه سخنان الهی او می‏گردد و پرستوی دل، تنها گوشه حرم انس او آشیانه می‏کنند و شمع دل، تنها در عطش خورشید نگاهش می‏سوزد.

سلام بر علی بن موسی الرضا که دل‏های شیدا، به عشق نوشیدن شراب طهور قرب، از جام زیارتش، لحظه شماری می‏کنند.

سلام بر کسی که با نفس بهاری انس او، گل‏های لبخند در گلزار حرم او می‏شکند و پرنده‏های دعا و مناجات، به عشق دیدن او، در آسمان اجابت پر می‏گشایند و غنچه‏ های راز و نیاز، به دعای او دریچه اجابت را می‏گشایند.

سلام بر سلطان خراسان؛ او که غبار قدمگاهش، سرمه دیدگان ماست.

سلام بر او که غزالان دشت هستی، اعتبار ضمانت نامه‏اش را به رخ صیادان ستمگر می‏کشند.


*شهادت مظلومانه حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) تســـــــلیت*


*صلوات*

امشب,شب گریه ستاره هاست...


امشب، شب گریه ستاره هاست.

امشب، شب سراسیمگی ابر پاره ها و شب ضجّه همه سیاره ها است.

امشب، زمین نظاره گر اشک های مهتاب است.

امشب، دل آسمان گرفته و آرامش از همه جا رخت بربسته است.

آری، این ها همه در سوگ حضرت احمد(صلی الله علیه وآله)  است…


*رحلت جانسوز پیامبراعظم(صلی الله علیه وآله) تســـــــــــــلیت*


*صلوات*

سلام, غریب تر از هر غریب...

سلام، غریب تر از هر غریب!

سلام، آشنایِ غریب، مهربانِ غریب، بزرگ زاده غریب!

سلام، مزار بی چراغ، تربت بی زائر، بهشت گمشده!

سلام، آتشفشان صبر، چشمان معصوم، بازوان مظلوم، زبان ستمدیده!

سلام، سینه شعله ور، جگر سوخته، پیکر تیرباران شده!


*شهادت غریبانه کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(علیه السلام )تســـــــلیت*


*صلوات*


باز در کر ب و بلا شیون و شینی برپاست...

اربعیـــــــن آمد و اشکم ز بصر می آید


گوییا حضرت زینــــــب (سلام الله علیها) محزون ز سفر می آید


باز در کرب و بلا شیون و شینی برپاست


کز اسیران ره شام خبر می آید



*صلوات*

اربعین حسینی ترکیب «عشق و ایمان» و «عقل و عاطفه»...

حضرت امام آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در جلسه‌ی درس خارج فقه، پدیده‌ی بی‌نظیر و حرکت عظیم و پرمعنای راه‌پیمایی اربعین حسینی (علیه‌السلام )را حسنه‌ای ماندگار خواندند و گفتند: ترکیب «عشق و ایمان» و «عقل و عاطفه» از ویژگی‌های منحصر به‌فرد مکتب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) است و حرکت عاشقانه و مؤمنانه‌ی مردم از کشورهای مختلف جهان در این پدیده‌ی بی‌سابقه، بدون تردید از جمله شعائر الهی است.


حضرت امام آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) با اشاره به بزرگواری و محبت مردم عراق در پذیرایی از زائران اربعین، به کسانی که توفیق حضور در این حرکت پرمعنا و پرمغز را پیدا کرده‌اند توصیه کردند این فرصت را مغتنم بشمارند و افزودند: ما نیز از دور به حال زائران اربعین غبطه می‌خوریم و آرزو می‌کنیم ای کاش همراه شما بودیم.
رهبر انقلاب، فرصت ارتباط معنوی و عاشقانه با خاندان پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله )و زیارت این عناصر ممتاز، برجسته، نورانی و ملکوتی را از امتیازات تفکر شیعی در میان فِرق اسلامی دانستند و گفتند: حرکت عظیم مردم از ایران و سایر کشورهای جهان برای حضور در راهپیمایی اربعین، جلوه‌ای از ویژگی‌های برجسته‌ی مکتب اهل‌بیت( علیهم‌السلام) است که در آن، هم «ایمان، اعتقاد قلبی و باورهای راستین» موج می‌زند هم «عشق و محبت».



باز تابید از اُفق روز درخشان غدیر...

 

* باز تابید از اُفق روز درخشان غدیر *

* شد فضا سرشار عطر گل زِبُستان غدیر  *

* موج زد دریای رحمت  در بیابان غدیر *

* چشمه های نور جاری شد زِ دامان غدیر *


 


*عیـــــــــد سعیـــــــــد غـــــــــدیر خــــــــــم مبــــــــارک*


*صلوات*

دفاع همچنان باقی است...

پیوند آسمانی ....

بر همه عالم،تهنیت بادا

جشن پیوند ِ،حضرت حیدر (علیه السلام)و حضرت زهرا(سلام الله علیها)
جشن پیوند دو نور داور است


جشن وصل دو گل پیغمبر (صلی الله علیه وآله) است

جشن رحمت،جشن نور است

غم امروز از،هر دل دور است
این عروسی به همه مبارک باد

جان فدای این عروس و این داماد

تهنیت بگو به شخص پیغمبر(صلی الله علیه آله)

با گل ِ خنده و با یک قلب شاد

تهنیت یا سیدی یا مصطفی…
گل بریزد از،جنت الاعلا

بر سر حضرت حیدر(علیه السلام)،بر سر حضرت زهرا(سلام الله علیها)
هر مَلَک محو ِ تجلای حضرت حیدر(علیه السلام)

حوریان به دور حضرت زهرای اطهر(سلام الله علیها)
دل ِ عالم شده شیدا

بَه بَه ، به این جشن زیبا
ای خوشا کسی که هر دم میکند

روی دل سوی حضرت علی (علیه السلام)و حضرت فاطمه(سلام الله علیها)

باشد از عنایت خاص ایزد

سائل کوی حضرت علی(علیه السلام) و حضرت فاطمه(سلام الله علیها)
تهنیت یا سیدی یا مصطفی…
شکر للّه ما،غرق آواییم

عبد مولاییم،عبد حضرت زهراییم(سلام الله علیها)
فقر ما و فضل و جود و احسانها

هر چه داریم بُوَد از لطف آنها

ای بُوَد سعادت ما پیروان

که شویم یاور عترت و قرآن

 

*سالروز خجسته پیوند آسمانی

حضرت امیرالمومنین علی(علیه السلام) و حضرت فاطمة الزهرا(سلام الله علیها) مبارک*


*صلوات*

نظیر نیست شما را در عطا و جود و کرم...


این جوان کیست که سیمای حضرت پیمبر(صلی الله علیه وآله) دارد…

بنویسید حضرت رضا(علیه السلام) هم حضرت علی اکبر(علیه السلام) دارد…


*شهادت مظلومانه و جانسوز حضرت جوادالائمه(علیه السلام) تسلیت*


*صلوات*

بانو , شما ملیکه ایران ما شدی...



در چشم خویش ذوق خدا را نگاه کن


گلخنده امام رضا (علیه السلام)را نگاه کن


از آن زمان که خواهر سلطان ما شدی


بانو ، شما ملیکه ایران ما شدی


*ولادت با سعادت بانوی کریمه اهل بیت ,حضرت فاطمة المعصومه ( سلام الله علیها) مبارک*


*صلوات*

یا فاطمه اشفعی لنا فی الجنه...

سلام من به بقیع و تربت حضرت صادق (علیه السلام)...

سرمایه امروز بقیع، اشک است و اشک. مدینه، جهان را از شیون اکنون خود پر کرده است

امروز بقیع در لباس سوگ، چکیده اشک‏های غربت شیعیان است و دانش،

بحارالانوار اشکی است که به تمامی برگ‏های زرین احادیث، تسلیت می‏گوید.


سلام من به بقیع و به تربت حضرت صادق(علیه السلام)

سلام من به مدینه به غربت حضرت صادق(علیه السلام)

سلام من به مدینه به آستان بقیع

سلام من به بقیع و كبوتران بقیع

سلام من به مزار معطّر حضرت صادق(علیه السلام)

كه مثل ماه درخشد به آسمان بقیع


*شهادت مظلومانه حضرت امام جعفرصادق(علیه السلام) بنیانگذار مذهب شیعه اثنی عشری تسلیت*

*صلوات*


 


این عشق آموختنی است...

دلش دریای صدها کهکشان صبر...

*صلوات*

اعتکاف نردبانی تا آسمان...

امشب فلک ز بال ملک فرش می‌شود ...


بی مهر شما قبول صلاة و صیام نیست

تکبیر و حمد و نیت و رکن و قیام نیست

تبلیغ دین احمد مرسل تمام نیست

ما را به جز تو بعد پیمبر امام نیست

این مذهب و عقیده و ایمان ” میثم” است

حتی بهشت گر شما نباشی جهنم است


*میلاد باسعادت   و خجسته  حضرت امیرالمؤمنین علی  (علیه السلام) مبارک*

 *صلوات*

امشب فلک ز بال ملک فرش می‌شود ...

بی مهر شما قبول صلاة و صیام نیست

تکبیر و حمد و نیت و رکن و قیام نیست

تبلیغ دین احمد مرسل تمام نیست

ما را به جز تو بعد پیمبر امام نیست

این مذهب و عقیده و ایمان ” میثم” است

حتی بهشت گر شما نباشی جهنم است


*میلاد باسعادت  و خجسته  حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) مبارک*


 

می دهد عیدی حضرت رضا(علیه السلام ) بر شیعیان و دوستانش جشنی از بهر پسر، شاه خراسان دارد امشب...

* امشب رضویون همه شادند*

*دل در حرم حضرت رضا(علیه السلام) نهادند همه*

*عیدی ولادت از پدر می گیرند*

*خشنود ز مقدم حضرت جوادند (علیه السلام) همه*


*میلاد باسعادت و فرخنده حضرت جواد الائمه (علیه السلام) تبریک و تهنیت باد*


*صلوات*

تولد امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب مبارک...

میلاد فرخنده و با سعادت اسوه تمام عیار مکارم و قله رفیع فضائل صدیقه کبری ، حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) هفته ی بزرگداشت مقام زن و روز مادر را به همه مادران تبریک و تهنیت میگوئیم . . .


*بر مقدم دختر پیمبر(صلی الله علیه وآله) صلوات*


*بر چشمه پاک حوض کوثر صلوات*


*بر محضر حضرت محمد(صلی الله علیه وآله) تبریک*


*بر مادر شیعیان حیدر صلوات*

 

*صلوات*

امسال پیراهن مشکی ام را میگذارم,کنار سفره هفت سین...


امسال نوبهار شروعش به ماتم است

زیرا که قلب عالم امکان پر ازغم است

باید که پاس حرمت حضرت فاطمة الزهراء (سلام الله علیها) نگاه داشت

سالی که فاطمیه و نوروز توأم است…


 

*صلوات*

نسیم و سبزه و گل سوگوار حضرت فاطمه اند (سلام الله علیها)...

داغدار غم مادر که ندارد عیدی...

هرکجابنگری شعف برپاست...

* امروز میلاد دختر حضرت زهرا(سلام الله علیها) ست *

* هرکجا بنگری شعف برپاست *

* خانه حضرت مصطفی (علیه السلام) شده گلشن *

* دیده حضرت مرتضی(علیه السلام) شده روشن *

* مونس و یار حضرت مجتبی(علیه السلام) آمد *

* حامی شاه کربلا حضرت اباعبدالله(علیه السلام) آمد *


*ولادت باسعادت حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) مبارک*



*صلوات*

آنان که زیانکارانند...

بانوی کریمه...

عطری عجیب از دل این خانه می دمد

حسی غریب می وزد از سمت آسمان

امروز از نگاه زمین اشک جاری است

بغضی شگرف خیمه زده بر گلویمان

رنج راه،سوگ همرهان،اشک وآه و داغ توأمان،قرار از دلتان وتوان از جانتان برده بود.

حق با شما بود بانو!

سختی فراق را توشه ای جز اندوه نیست.

گویی غربت، همزاد ازلی شما خاندان هدایت است؛ غربتی به طول تاریخ، چه در«مدینه»، چه در «قم»؛ چه در «بیت الاحزان»، چه در «بیت النّور»!

آه از این غربت همزاد،بانو!

آه از این اندوه شگرف توأمان!

گویی عطر غربت فاطمه (علیهاالسلام ) است پیچیده در شامگاهان بقیع!

اندوه واره گلدسته هایت، آسمان را به گریستن فرا می خواند و آیینه ها،آرام آرام،دل به سرشک زایران می سپارند…


*وفات کریمه اهل بیت حضرت فاطمة المعصومه (سلام الله علیها) تسلیت*


*صلوات*

صبح امید...

آسمان , دیده بر زمین گشوده بود و مدینه , شب انتظارش را بدست صبح امید می سپرد

که ناگاه  در صبح دمی حیات بخش, آفرینش , تولدی دوباره کرد

ویازدهمین روشنگرش را به هستی بخشید

عرش , به برکت میلاد جهان افروز امام عسکری(علیه السلام) بزم شادی گستراند

و باران صلواتش  را به سرای امام هدایت و هادی (علیه السلام) دین فرستاد

زمین در تولد نوگل بوستان ولایت  دامان سخاوتش را بر روی طبیعت گشود

و از عطر حضورش که الهام بخش جان ها بود لبریز گشت…

*میلاد باسعادت و فرخنده امام حسن عسکری(علیه السلام)مبارک*

 

*صلوات*

برصاحب عصر باید تسلیت داد...

امروز که زمین آسمان می گرید

از ماتم امام حسن عسکری(علیه السلام) می گرید

جا دارد اگر شیعه خون گریه کند

چون مهدی صاحب الزمان (ارواحنابفداه)می گرید…

 

*سالروز شهادت امام حسن عسکری(علیه السلام ) تسلیت*

 

*صلوات*

مافاتح فتنه های دورانیم چون امام سید علی خامنه ای (مدظله العالی)رهبر ماست ...

در عــزای رضــا (علیه السلام)امـــام هشتـم گشته صـاحب عـزا معصومه (سلام الله علیها) در قـم...

 

يک تکه از بهشت در آغوش مشهد است


حتي اگر به آخر خط هم رسيده ای


آنجا برای  عشق شروعي مجدد است


*شهادت شمس الشموس انیس النفوس حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) تسلیت*

 

*صلوات*

 


به گلها بگویید به اشک ژاله، رخ بشویند و بلبلان را به نوحه خوانی...

 

مدینه شد ز داغ مصطفى (صلی الله علیه وآله)بیت الحزن امشب


فضاى عالم هستى بود غرق محن امشب


مکن اى آسمان روشن چراغ ماه را کز کین


چراغ لاله شد خاموش در صحن چمن امشب

 

* رحلت جانسوز حضرت خاتم الانبیاء  محمد مصطفی (صلی الله علیه وآله) تسلیت *

 

*صلوات*

 


سلام بر اربعین که عاشورایی دیگر از گریه را برای ما به راه می‏ اندازد...

*جايگاه اربعين حسيني از ديدگاه مقام معظم رهبري امام خامنه ای(مدظله العالی)*

اهميت اربعين از کجاست ؟ صرف اينکه چهل روز از شهادت شهيد مي گذرد ، چه خصوصيتي دارد ؟ اربعين خصوصيتش به خاطر اين است که در اربعين حسيني ياد شهادت حسين (علیه السلام)زنده شد و اين چيز بسيار مهمي است . شما فرض کنيد اگر اين شهادت عظيم در تاريخ اتفاق مي افتاد يعني حسين بن علي (علیه السلام)و بقيه شهيدان در کربلا شهيد مي شدند ، اما بني اميه موفق مي شدند همانطور که خود حسين (علیه السلام)را و ياران عزيزش را از صفحه روزگار برافکندند و جسم پاکشان را در زير خاک پنهان کردند ، ياد آنها را هم از خاطره نسل بشر در آن روز و روزهاي بعد محو کنند .ببينيد در اين صورت آيا اين شهادت فايده اي براي عالم اسلام داشت ؟ يا اگر هم براي آن روز يک اثري مي گذاشت ، آيا اين خاطره در تاريخ هم ، براي نسلهاي بعد هم ، براي گرفتاريها و سياهي ها و تاريکي ها و يزيديهاي دوران آينده تاريخ هم اثري روشنگر و افشا کننده داشت ؟ اگر حسين (علیه السلام)شهيد مي شد ، اما مردم آن روز و مردم نسلهاي بعد نمي فهميدند که حسين (علیه السلام)شهيد شده ، آيا اين خاطره چه اثري و چه نقشي مي توانست در رشد و سازندگي و هدايت و برانگيزانندگي ملتها و اجتماعات و تاريخ بگذارد ؟

مي بينيد که هيچ اثري نداشت ، بله حسين که شهيد مي شد ، خود او به اعلي عليين رضوان خدا مي رسيد ، شهيداني که کسي نفهميد و در غربت ، در سکوت ، در خاموشي شهيد شدند ، به اجر خودشان در آخرت رسيدند ، روح آنها فتوح و گشايش را در درگاه رحمت الهي به دست آورد ، اما آيا چقدر درس شدند ، چقدر اسوه شدند ، درس ، آن شهيدي مي شود که شهادت او و مظلوميت او را نسلهاي معاصر و آينده او بدانند و بشنوند ، درس و اسوه آن شهيدي مي شود که خون او بجوشد و در تاريخ سرازير بشود ، مظلوميت يک ملت آن وقتي مي تواند زخم پيکر ستم کشيده شلاق خورده ملتها را شفا بدهد و مرهم بگذارد که اين مظلوميت فرياد بشود ، اين مظلوميت به گوش انسانهاي ديگر برسد ، براي همين است که امروز ابرقدرتها صدا توي صدا انداختند که صداي ما بلند نشود ، براي همين است که حاضرند پولهاي گزاف خرج کنند تا دنيا نفهمد که جنگ تحميلي چرا به وجود آمد ، با چه انگيزه اي ، با دست که ، با تحريک که . آن روز هم دستگاههاي استکباري ، حاضر بودند هر چه دارند خرج کنند به قيمت اين که نام و ياد حسين و خون حسين و شهادت عاشورا مثل درس در مردم آن زمان و ملتهاي بعد باقي نماند و شناخته نشود . البته در اوائل کار درست نمي فهميدند که چقدر مطلب با عظمت است . هر چه بيشتر گذشت ، بيشتر فهميدند .

در اواسط دوران بني عباس حتي قبر حسين بن علي عليه السلام را ويران کردند ، آب انداختند ، خواستند از او هيچ اثري باقي نماند . نقش ياد و خاطره شهيدان و شهادت اين است ، شهادت بدون خاطره ، بدون ياد ، بدون جوشش خون شهيد ، اثر خودش را نمي بخشد و اربعين آن روزي است که برافراشته شدن پرچم پيام شهادت کربلا در آن روز آغاز شد و روز بازماندگان شهداست . حالا چه در اربعين اول ، خانواده امام حسين( عليه السلام )به کربلا آمده باشند و چه نيامده باشند . اما اربعين اول آن روزي است که براي اولين بار زائران شناخته شده حسين بن علي به کربلا آمدند ؛ جابربن عبدالله انصاري است و عطيه از اصحاب پيغمبر ، از ياران امير المومنين و آمدند آن جا و جابربن عبدالله حتي نابينا بود - آن طور که در نوشته ها و اخبار هست - و دستش را عطيه گرفت و برد روي قبر حسين بن علي گذاشت و او قبر را لمس کرد و گريه کرد و با حسين بن علي عليه السلام حرف زد و با آمدن خود و با سخن گفتن خود خاطره حسين بن علي(علیه السلام) را زنده کرد و سنت زيارت قبر شهداء را پايه گذاري کرد . يک چنين روزمهمي است روز اربعين.

امام صادق(علیه السلام) فمودند: هر كس يك بيت شعر درباره‏ى حادثه‏ى عاشورا بگويد و كسانى را با آن بيت شعر بگرياند، خداوند بهشت را بر او واجب خواهد كرد

style="font-family: tahoma,arial,helvetica,sans-serif;">

حركت امام حسين(علیه السلام) براى اقامه‏ى حق و عدل بود: «انّما خرجت لطلب‏الاصلاح فى امّة جدّى اريد ان امر بالمعروف وانهى عن‏المنكر …»( بحارالانوار، ج 44، ص 329). در زيارت اربعين كه يكى از بهترين زيارات است، مى‏خوانيم: «و منح‏النّصح و بذل مهجته فيك ليستنقذ عبادك من‏الجهالة و حيرةالضّلاله». آن حضرت در بين راه، حديث معروفى را كه از پيامبر(ص) نقل كرده‏اند، بيان مى‏فرمايند: «ايهاالنّاس انّ رسول‏اللَّه صلّى ‏اللَّه عليه و اله و سلّم قال: من رأى سلطانا جائرا مستحلّا لحرم‏اللَّه ناكثا لعهداللَّه مخالفا لسنة رسول‏اللَّه صلّى‏اللَّه عليه و اله و سلم يعمل فى عباداللَّه بالاثم والعدوان فلم يغيّر عليه بفعل و لاقول كان حقّا على‏اللَّه ان يدخله مدخله» (بحارالانوار، ج 44، ص 382).

تمام آثار و گفتار آن بزرگوار و نيز گفتارى كه درباره‏ى آن بزرگوار از معصومين رسيده است، اين مطلب را روشن مى‏كند كه غرض، اقامه‏ى حق و عدل و دين خدا و ايجاد حاكميت شريعت و برهم زدن بنيان ظلم و جور و طغيان بوده است. غرض، ادامه‏ى راه پيامبر اكرم(صلی الله علیه وآله) و ديگر پيامبران بوده است كه: «يا وارث ادم صفوةاللَّه يا وارث نوح نبىّ‏اللَّه …»( مفاتيح‏الجنان، زيارت وارث‏) و معلوم است كه پيامبران هم براى چه آمدند: «ليقوم‏النّاس بالقسط». اقامه‏ى قسط و حق و ايجاد حكومت و نظام اسلامى.

اساساً اهميت اربعين در آن است كه در اين روز، با تدبير الهى خاندان پيامبر(صلی الله علیه وآله)، ياد نهضت حسينى براى هميشه جاودانه شد و اين كار پايه‏گذارى گرديد. اگر بازماندگان شهدا و صاحبان اصلى، در حوادث گوناگون - از قبيل شهادت حسين‏ بن‏ على(عليه‏السّلام) در عاشورا - به حفظ ياد و آثار شهادت كمر نبندند، نسلهاى بعد، از دستاورد شهادت استفاده‏ى زيادى نخواهند برد.

درست است كه خداى متعال، شهدا را در همين دنيا هم زنده نگه مى‏دارد و شهيد به طور قهرى در تاريخ و ياد مردم ماندگار است؛ اما ابزار طبيعى‏يى كه خداى متعال براى اين كار - مثل همه‏ى كارها - قرار داده است، همين چيزى است كه در اختيار و اراده‏ى ماست. ما هستيم كه با تصميم درست و بجا، مى‏توانيم ياد شهدا و خاطره و فلسفه‏ى شهادت را احيا كنيم و زنده نگهداريم.

 


از بيانات حضرت آيت الله العظمي خامنه اي (مدظله العالى)29/ 06/ 68

منبع : پايگاه مقام معظم رهبري

ote>

سلام بر شما و اراده وصبوری ات...

 

خراسان، راضی است که «رضا(علیه السلام)»ی تو را دارد.

شیراز، حمد می کند که «احمد(علیه السلام)» تو در آنجاست.

قم، «عاصمه » تشیع و فقاهت، «معصومه (سلام الله علیها)» تو را در بردارد.

و … شهرها و روستاهای بسیار، نوادگان تو را چونان گنجی در سینه های خود به امانت نگه می دارند و هر کدام منبع برکتهای فراوانند.

حتی «حوزه علمیه »، درخت پرثمری است که در بوستان حرم دخترت روییده وشکوفه ای است که بر شاخه «حرم اهل بیت » شکفته است.

سلام بر تو و بر اراده و صبوری ات.

سلام بر تو، که حکومت ستم، از نستوهی تو به ستوه می آمد.

زندانبانان، اسیر صفا و عبودیت تو می شدند.

سلام بر تو و بر حرم تو در کاظمین، که قبله اهل ولاست و کعبه عشق است و منزلگه شوق.

سلام بر تو، کاظم آل محمد(صلی الله علیه وآله)…

 

*صلوات*

 


کوفی بودن...

کوفی بودن یعنی ، امام رو دوست داشتن ولی در امتحان و فتنه ی ” زر و زور و تزویر ” رد شدن …

کوفی بودن یعنی منفعت کوتاه مدتی رو فدای مصلحتی بسیار بزرگتر کردن …

کوفی بودن یعنی اینکه روز اول تشنه و راه گم کرده به امام رسیدن و سخاوتمندانه سیراب شدن ولی آب رو بر همون امام و خانواده اش بستن …

کوفی بودن یعنی دوازده هزار دعوتنامه نوشتن ، ولی سی هزار نفر سرباز  رو برای  محاصره کردن او گسیل داشتن …

کوفی بودن یعنی حرف زدن و پای حرفت نموندن؛  شعار دادن ولی عمل نکردن ؛ عهد بستن ولی پیمان شکستن …

کوفی بودن یعنی بهترین انسان روی زمین رو دعوت کردن ولی در کنار بدترین و شقی ترین انسانها ایستادن …

کوفی بودن یعنی قلباً با امام بودن ولی شمشیر بر علیه امام کشیدن …

کوفی بودن یعنی …….

 


*صلوات*

دور محرمات رو خط میکشیم...

محرم چند سال پیش بود؛ داشتیم از مسجد برمی گشتیم که از گیله مرد پرسیدم : گیله مرد؛ چطور میشه فهمید که عزاداری هامون مورد قبول بوده یا اینکه نبوده ؟

گفت : خیلی ساده ست، اگر مورد قبول واقع شده باشه  دور خیلی از محرمات رو خط میکشیم و میشیم یک آدم دیگه و اگر این اتفاق افتاد و رعایت خیلی از مسایل رو کردیم میشه گفت که اون اتفاق خوب افتاده…

 


اسوه عشق و بندگی...

به محرم كه می‌رسی، عاشورا را به یاد می‌آوری و حسین (علیه السلام)را…
به خود ببال كه عاشق و شیفته‌ حسینی (علیه السلام)و عشق به حسین(علیه السلام) خیمه‌ همیشه افراشته در جان توست؛ خیمه ای به وسعت همه‌ هستی، خیمه‌ای به بلندای همه‌ آسمان‌ها و كهكشان‌ها، با خوانی گسترده از عطش كه تشنگی بشریت را پایان خواهد داد. هرگز مباد بی این عشق زندگی كنیم و بی این محبت بمیریم.

حسین (علیه السلام) اسوه عشق و بندگی

به دنبال كدام سرمشق و نمونه می‌گردی؟ چه كسی برای تو آرزوی رسیدن است و منتهای ‌هدف؟

در قاب نگاهت كدام تصویر، شب و روز تكرار می‌شود و حتی در خواب و رؤیا همواره با توست؟ فكر می‌كنی مثل چه كسی باید باشی، مثل چه كسی باید زندگی‌ كنی، حرف بزنی، حتی‌ كارهای‌ روزمره‌ات را انجام دهی؟

با همه‌ جستجوهایت به كسی نمی‌رسی كه در هر حال و برای همیشه انگشت اشارت به سویش نشان كنی و شك نداشته باشی كه او راه‌شناس است و با او به بیراهه نمی‌روی.

سرمشق‌ها و نمونه‌های دور و برت همه تمام شدنی‌اند و گذر زمان بهتر و بالاتر از آن‌ها را معرفی می‌كند.

تو باید در پی كسی باشی ‌كه هرگز تمام نشود، كهنه نگردد، بلكه تری و تازگی و حقیقی بودنش هر روز، روشن‌تر از دیروز نمایان شود و كربلا بهترین نمونه برای همیشه‌ انسان و همه‌ انسان‌هاست و حسین(علیه السلام) برترین اسوه و سرمشق.

او خود فرمود: «من برای شما بهترین سرمشق و نمونه‌ام» و مگر نه این‌كه حسین(علیه السلام) آیینه‌‌ تمام‌نمای پیامبر(صلی الله علیه وآله ) است و پیامبراعظم (صلی الله علیه وآله) بالاترین اسوه‌ حسنه؟!

حسین(علیه السلام)، همه را به خویش می‌خواند آن‌گاه كه می‌فرماید: «هل من ناصر ینصرنی؛ آیا كسی هست یاری و همراهی‌ام كند؟»

بیایید همه‌ ما لبیك‌گوی آن حنجره خون فشان باشیم كه لبیك به حسین(علیه السلام)، لبیك به قرآن است.
در گذر زمان و در گردش مدام ماه، دوباره به ایستگاه محرم رسیده‌ایم. محرم فصل رویش‌ها و ریزش‌هاست.

فصل صف‌آرایی تمام خوبی‌ها در مقابل همه‌ زشتی‌ها و پلیدی‌ها.

باز هم محرم و یك دنیا اشك و عشق و عبرت. باز هم كربلا و سرزمینی كه تمام هستی به گردش طواف می‌كنند و باز هم عاشورا و یك روز به وسعت تمام روزهای خدا.

به محرم كه می‌رسی عاشورا را به یاد می‌آوری وحضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) را، حضرت عباس(علیه السلام) را، حضرت علی اكبر(علیه السلام) را،حضرت علی  اصغر (علیه السلام)را،حضرت  قاسم(علیه السلام) را و…حضرت زینب (سلام الله علیها) را.

به محرم كه می‌رسی عطش را به یاد می‌آوری و رشادت را و شجاعت را و حمیت را و ولایت‌مداری را و ایثار را و شهادت را و … اسارت را.

به محرم كه می‌رسی روزهایت را همسایه‌ شیرمردان میدان كربلا و شب‌هایت را در كنار خیمه‌های ذكر و مناجات و دعا باش تا همیشه كربلایی باشی.

به محرم كه می‌رسی، سوگوار عزیز فاطمه(سلام الله علیها) می‌شوی و سینه‌زن و زنجیرزن ثارالله و اشك برگونه‌هایت پرپر می‌شود.

به خود ببال كه خدا خیرخواه توست، كه امام جعفرصادق(علیه السلام) می‌فرماید:
«من اراد الله به الخیر فقذف فی قلبه حب الحسین وحب زیارته»
«هر كس خدا برایش خیر بخواهد محبت حسین (عایه اسلام) و شوق زیارت او را در دلش می‌گذارد.»

به خود ببال كه عاشق و شیفته‌ حسینی(علیه السلام) و عشق به حسین (علیه السلام) خیمه‌ همیشه افراشته در جان توست، خیمه ای به وسعت همه‌ هستی، خیمه‌ای به بلندای همه‌ آسمان‌ها و كهكشان‌ها، با خوانی گسترده از عطش كه تشنگی بشریت را خاتمه خواهد داد. هرگز مباد بی این عشق زندگی كنیم و بی این محبت بمیریم…

 


 


عزاداری برای شهید کربلا , انتقال «فرهنگ شهادت» به نسلهای آینده...

عزاداری، احیاء خط خون و شهادت، و رساندن صدای مظلومیت آل علی (علیه السلام)به گوش تاریخ است.

«اشك»، زبانِ دل است و «گریه»، فریاد عصر مظلومیّت.

رسالت «اشك»، پاسداری از «خون شهید» است.

عزاداران حسینی، پروانگانی شیفته نورند كه شمع محفل آرای خویش را یافته و از شعله شمع، پیراهنِ عشق پوشیده اند و آماده جان باختن و پرسوختن و فدا شدن اند.

عزاداری برای شهید كربلا، انتقال «فرهنگ شهادت» به نسلهای آینده است.

عزاداری، شور و عاطفه را از شعور و شناخت، بر خوردار می سازد و ایمان را در ذهن جامعه هوادار، زنده نگه می دارد.

عمیق ترین پیوندها میان عقل و عشق و عاطفه و برهان، در سایه عزاداری برای عاشورا شكل می گیرد.

«منا» یك قربانگاه بود، و… «كربلا»، قربانگاهی دیگر تنها هاجر و ابراهیم نبودند كه «اسماعیل» را به «مذبح» آوردند، محمد (صلی الله علیه وآله)و علی (علیه السلام)و فاطمه(سلام الله علیها) نیز «حسین» را به قربانگاه عشق فرستادند.

برای رسیدن به كربلا، باید اراده ای آهنین، قلبی شجاع و عشقی سوزان داشت و در این سفر، باید رهتوشه ای از صبر و یقین، پاپوشی از توكّل، سلاحی از «ایمان» و مَركبی از «جان» داشت، تا به منزل رسید، چرا كه راه كربلا، از «صحرای عشق» و «میدان فداكاری» و پیچ و خم خوف و خطر می گذرد.

زائر حسین(علیه السلام) باید تمثیلی از شداید و رنجها و سوز و گدازها و خوف و عطشها را در خویش پدید آورد و كربلایش «كرب» و «بلا» باشد.

دانشگاه كربلا باز است و شاگرد می پذیرد، از هر جا كه باشد، هركه باشد…

محرّم، فروردین جانهاست و بهار ایمانهای سست شده و طراوت اندیشه های مرده و افسرده و خوابیده، و شكوفایی غنچه های بسته بیداری و آگاهی و ایثار و فداكاری است.

محرّم، وجدان همیشه بیدار تاریخ، و گلوی هماره فریادگر زمان است.

محرّم، ماه پاسداری از حرمت انسان است.

محرّم، حریم ایمان و حصار قرآن است.

محرّم، اهرم حركت دهنده انسانها و پدیدآورنده شورشهای شیعی و نهضتهای علوی و قیامهای مكتبی است.

حسین(علیه السلام) پیامهای شفابخشش را، همه ساله بر بالهای سرخ شه
ادت آدمی نویسد و پیكهای رهایی را بر موجهای محرّم و عاشورا سوار می كند

كلاسهای كربلا كه در همه جاست حتی بدون یك روز تعطیلی، به من و تو و به همه آنانكه به نجات «انسان» می اندیشند، می آموزد. چرا كه : هر روز عاشوراست و هر جا كربلاا

«غدیر علی(علیه السلام)»، «حرای محمّد(صلی الله علیه آله)» است، در جلوه ای پس از بیست و سه سال.

«عاشورای حسین»، دادخواهی غدیر علی(علیه السلام) است، پس از نیم قرن مظلومیّتِ حقّ.

«عاشورا»، سقّای تشنه كامانِ عزّت است،عاشورا، انفجاری از نور و تابشی از حق بود كه بر «طور» اندیشه ها تجلی كرد و «موسی خواهان» گرفتار در «تیهِ» ظلمت را از سرگردانی نجات بخشید.

عاشورا درخششی بود كه در دل دشمن، ترس ریخت و در دل دوست، امید آفرید و مردگان را بیدار ساخت و غافلان را به هوش آورد و «شب» را تا پشت دروازه های شهر شرك و قلعه نفاق، تاراند.

گرچه در آن نمیروز سرخ، در آن صحرای آتشگون، در آن كربلای «آزمایش»، قیام قیامت در خون نشست، ولی فریاد رسایت در عمق زمان برخاست.

ای حسین(علیه السلام)!… گرچه در آن «نینوا» نای حقیقت گوی تو را بریدند، امّا … نوای «حق، حقِ» تو در تاریخ، همچنان ماندگار شد و جاودانه ماند.

ای حسین(علیه السلام)! كربلای تو، انقلاب آموز و انسان ساز نسلها و قرنها و سرزمینها بود و عاشورای تو، بارور سازنده لحظه ها و روزها و سالها.

حسین(علیه السلام) مرگ را «پل عبور» به آخرت می دانست و «بقا» را در «فنا» می جست و «پیروزی» را در «شكست»! «زندگی» را در «مرگ» می دید و «ماندن» را در «رفتن» و «حضور» را در «غیبت» می شناخت و «شهادت» را حضور جاودانه در تاریخ می دانست و مرگ را برای فرزندان آدم، همچون گلوبندی زیبا برسینه دختری جوان، شایسته می دید.

حسین(علیه السلام) شناگر دریای خون بود و رهپوی وادی عشق. و در قربانگاه خود، در آخرین لحظات نیز، سرود توحید و رضا خواند.

حسین(علیه السلام)، كربلایی نیست، جهانی است.

حسین(علیه السلام)، هم «راه» است و هم «راهنما». هم كاروان است و هم قافله سالار.

حسین(علیه السلام)، كشتی نجات و مشعل هدایت است.


هنوز هم بشریّت، تشنه درسهای «مكتب عاشورا»ست، مكتبی كه الفبای آن، فداكاری، جانبازی، خلوص و خدامحوری است.

حسین(علیه السلام)، چشمه ای از حقیقت و حرّیت است كه تا ابد كام تشنگان آزادی را سیراب می سازد.
..

 

*صلوات*

 

غدیر یادآور تجدید بیعت با فرزند غدیر، حضرت ابا صالح المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می‌باشد....

بر عید غدیر عید اکبر صلوات


بر چهره ی نورانی حیدر(علیه السلام) صلوات


بر فاطمه (سلام الله علیها) این عید هزاران تبریک


بر یک یک اهل بیت کوثر صلوات



*سالروز عید غدیرخم مبارک*

 


 

 



 


 


مدینه چشم به راه طلوع دهمین خورشید ...

از فرش تا عرش، امتدادِ فرشته است و نور…

…و مدینه، چشم به راهِ طلوعِ دهمین خورشید، لحظه ها را می شمارد.

امشب، دلِ روز، چلچراغی درخشان در آسمانِ مدینه است. امشب، حرم آسمان، چراغانی ست.

ستاره ها، فانوس هایی روشن در دستِ فرشتگان، و ماه، روشن ترین آیینه بر طاقچه آسمان است امشب……


*سالروز ولادت با سعادت امام هادی(علیه السلام) مبارک*

 

*صلوات*

عید رهایی از تعلقات...

عید قربان که پس از وقوف در عرفات و مشعر و منا فرا مى رسد

عید رهایى از تعلقات است. رهایى از هر آنچه غیرخدایى است

در این روز، اسماعیل وجود را، یعنى هر آنچه بدان دلبستگى دنیوى پیدا کردیم

قربانى کنیم تا سبکبال شویم…

 


الهی تو را می خوانم...

*الهی! عرفه‏ام، باحضرت اباعبدالله الحسین( علیه‏السلام )از عرفات کوچ کرد و رحل اقامت در کربلاگزید؛ پس تو رامی خوانم به زبانی که امامم حسین (علیه‏السلام )در روز عرفه و در ودایش با سرزمین عرفات خواند.


*الهی تو را می‏خوانم، با اشک‏هایی که به ترنم آخرین نوای آسمانی مولایم حسین (علیه‏السلام )در روز عرفه، بر صورت شرمسارم روان شده است.


*الهی! تو را می‏خوانم به پاکی و خلوص بندگی در صحرای عرفات، به تکاپوی حاجیان؛ آن‏گاه که جان مشتاق را برای لقای تو روانه آسمان زلال عرفه می‏کنند.


*خدای من! دلم برای آشنایی و آشتی با تو، بی‏تاب‏تر از همیشه است و تنها دارایی‏ام در پیشگاه تو، دعایی است که به آن وعده اجابت داده‏ای.
چگونه تو را دریابم و کدام باد موافق، این خس دورافتاده از آستانت را به کوی شناخت و دلدادگی به تو رهنمون می‏سازد؟

*الهی! تو نوری؛ آشکارتر از آنی که به مدد آثار خلقتت، شناخته شوی.

تو نوری و روشن‏تر از آنی که در پناه سایه درآیی.


*خدای من! چه وقت از دیده‏ام نهان شدی تا برای اثبات بودن تو، دست به دامن برهان و استدلال ببرم؟
تو آنقدر ظاهری که رسیدن به تو از راه مشاهده آثارت، راه دراز پیمودن و به بیراهه رفتن است.


*پس خدای من! چنان به عشق خود مرا بنواز و یاری‏ام کن تا دیده‏ام؛ به فراتر از نشانه‏هایت دل مشغول دارد و از درک نور تو که آفاق را روشن کرده، بازنماند.

*بارالها! چنان خود را به من بنما که بی‏واسطه و با شهود قلب، شیفته جمال نورانی تو شوم…

 


 



زمین وآسمان ای شیعه در حزن و غم است امروز...

زمین و آسمان ای شیعه در حزن و غم است امروز


همه اوضاع عالم زین مصیبت در هم است امروز


امام پنجمین شد کشته از زهر هشام دون


مدینه غم سرا از این غم و زین ماتم است امروز


سالروز شهادت جانسوز نهال گلشن دین، نور دیده حضرت فاطمة الزهرا(سلام الله علیها)
سپهر دانش و بینش، امام محمد باقر(علیه السلام) تسلیت باد.

 

 

*صلوات*

محرمانه...

پیوند آسمانی...

چشمی ندیده در زمین در هر زمان مانندشان

خورشید و مه تبریک گو بر وصلت و پیوندشان

شادی حضرت زهرا (سلام الله علیها) و حضرت علی (علیه السلام) پیداست از لبخندشان

لبخندشان دارد نشان از خاطر خرسندشان…

 

*سالروز ازدواج آسمانی  حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) و حضرت فاطمة الزهراء (سلام الله علیها) مبارک*


*صلوات*

هفته دفاع مقدس در کلام رهبری...

هفته دفاع مقدس

نمودار مجموعه ‏ای از برجسته‏ ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن است.

در این مجموعه تابناک، درخشنده‏ ترین و نفیس ‏ترین نگین گرانبها یاد و خاطره شهیدان است.

آنها جوانان و جوانمردان رشید و پاک سرشتی بودند که با آگاهی و درک والای خود موقعیت حساس کشور را تشخیص دادند و وظیفه‏ی بزرگ جهاد در راه خدا را مشتاقانه پذیرا شدند.

هر ملتی که چنین دلاوران آگاه و شجاعی را در دامان خود پرورده باشد حق دارد به آنان ببالد و آنان را الگوی تربیت جوانان خود در همه دوران‏ها بداند…


رفتند عاشقان خدا از دیار ما


از حد خود گذشت غم بی‏شمار ما


دل‏هایمان به همره این کاروان برفت


در ره بماند دیده امیدوار ما


یک عده یافتند مقصد و مقصود خویش


واحسرتا به سر نرسید انتظار ما


عمری پی وصال دویدیم و عاقبت


اندر فراق سوخت دل داغدار ما


یاران زقید و بند علایق رها شدند


ماندیم و خاطرات کهن در کنار ما


افسوس روزگار شهادت به سر رسید


سوز و گداز و آه و فغان شد نثار ما


دیگر تمام قافله‏ ها کوچ کرده‏اند


برجای مانده است تن زخمدار ما…



 


یاجواد الائمه ادرکنی...

سلام ما به رُخ انوار امام جواد (علیه السلام)

درود ما به تن اطهر امام جواد (علیه السلام)

غریب بود غریبانه جان سپردند ونبود

کسی به وادی غم , یاور امام جواد (علیه السلام)

 

مردی از حضرت جواد(علیه السلام) در خواست نصیحت کرد, امام فرمودند: می پذیری؟ گفت:آری

امام فرمودند: صبر را بالش و تکیه گاه خود قرار ده

فقر را در آغوش بگیر (و تحمل کن)

وشهوترانی را کنار بگذار

و با نفس و خواسته دلت مخالفت کن

وبدان که تو از دید خداوند متعال پنهان نیستی پس مواظب باش که چگونه می باشی…

 

*سالروز شهادت غریبانه امام جواد (علیه السلام) تسلیت*

 

*صلوات*

این همه پروانه شناور در هوای عشق زاده کدام لبخند است...

نقاره ها ز اوج مناره ها وزیده اند

مردم صدای آمدنتان را شنیده اند

زیباتر از همیشه شده آستان شما

آقا! چقدر برایتان ریسه کشیده اند…

 

*میلاد باسعادت شمس الشموس,انیس النفوس حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) مبارک*

*صلوات*

یا فاطمة المعصومه اشفعی لنا فی الجنه...

*پنجره ساخته ای دور ضریح کرمت*

*تا ببندند به آن زلف پریان شده را*

 

*ما فقط ظاهری از اوج شما را می بینیم*

*گذری نیست به معراجِ شما حیران شده را*

 

*جلوه ای کردی و زهرای پر از جذبه ی شما*

*تا قم آورد دل شاه خراسان شده*

 

 

 

* ولادت فرخنده کریمه اهل بیت حضرت فاطمة المعصومه (سلام الله علیها) مبارک*

 

 

*صلوات*

 

رهبری باطنی صالحان...

سالک وقتی مراحل مقدماتی رشد و تکامل را طی کرد و به مقام صالحان رسید, دیگر رهایش نمی کنند.

حجت وقت و امام زمان(ارواحنابفداه) مأموریت می یابد که زیر بال او را بگیرد و از او دستگیری نماید.

این رهبری , رهبری باطنی صالحان است که همیشه بوده تا قیام قیامت هم خواهد بود.


«حضرت آیت الله صافی اصفهانی»

 

*صلوات*

قصه تکرار می شود...

قال امام جعفر صادق(علیه السلام):


به درستی که خداوند می داند که گناه برای مؤمن بهتر است از عُجب و خود پسندی و اگر عُجب نبود هیچ وقت مؤمن را گرفتار گناه نمی کرد.

 

[بحار ج 69 ص 235-الکافی ج 2 ص 313]

 

قصه تکرار می شود ,یعنی

بازهم در مدینه عاشق نیست

کوچه در کوچه شهر را گشتم

هیچ کس با امام, صادق(علیه السلام) نیست…

 

* شهادت جانسوز رئیس مذهب شیعه , امام جعفر صادق(علیه السلام) تسلیت *

 

*صلوات*


بدرود...

این ماه مبارک

در میان ما به شایستگی زیست

و به نیکی همنشین ما گردید

و گران مایه ترین سودهای اهل جهان را به ما بخشید.

سپس چون زمانش به انجام رسید و مدّتش به سر آمد و شمار روزهایش پایان گرفت, از ما جدا شد.

اینک…

او را بدرود می گوییم؛ همچون بدرود گفتن کسی که فراقش بر ما دشوار است

و رفتنش ما را دچار اندوه و وحشت می کند

و عهدی نگه داشتنی و حرمتی رعایت کردنی و حقّی گزاردنی از وی را بر ما لازم می گرداند.

پس می گوییم:

سلام بر تو ای بزرگترین ماه خدا, و ای عید دوستان خدا.

 




بی تابی مرغابی ها...

وقت پرواز آسمان شده بود

گوئیا آخر جهان شده بود

کعبه می رفت در دل محراب

لحظه ی گریه ی اذان شده بود

کوفه لبریز از مصیبت بود

باد در کوفه نوحه خوان شده بود

در و دیوار التماسش می کرد

در و دیوار مهربان شده بود

خار در چشم و تیغ بین گلو

زخم, مهمان استخوان شده بود

سایه ای شوم پشت هر دیوار

در کمین علی(علیه السلام) نهان شده بود

ناگهان آسمان ترک برداشت

فرق خورشید خون فشان شده بود

در نجف سینه بی قرار از عشق

گفت: ” لایمکن الفرار” از عشق

 

*سید حمیدرضابرقعی*

 

*شهادت مظلومانه مولای متقیان حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) تسلیت *

 

*صلوات*

الهی...

الهی…!


شب های قدر, در ضمیر بندگان , ظاهر شدی,

تا ضمایر غایب را به ظهور رسانی,

و ذائقه جان ها را طعم حضور چشانی

و موسی های نیاز را به طور کشانی

 

*استاد جواد محدثی*

 


 



فرازی از سلام امام زمان(ارواحنابفداه)به حضرت علی اکبر(علیه السلام)...

سلام بر تو ای نخستین کشته از فرزندان بهترین سلاله از نوادگان ابراهیم خلیل !

درود خدا بر تو و بر پدرت باد !

… خداوند ما را از ملاقات کنندگان و همنشینان تو

و همنشینان جد و پدر و عمو و برادر و مادر مظلومه ات قرار دهد !

 


*میلاد حضرت علی اکبر(علیه السلام) و روز جوان مبارک*

 

*صلوات*

 


 


 

 


یاساجدالساجدین...

*ای لیل قدر تشنه راز و نیاز تو*

*قبله سزاست غبطه خورد بر نماز تو*

*چون بر  قنوت دست دعا باز می کنی*

*صدها فرشته پرکشد از دست باز تو*


*میلاد باسعادت امام سجاد (علیه السلام) مبارک*

 


*صلوات*


السلام علیک یا علمدار کربلا...

*عباس آمد تا برادری را معنا کند*

*وفا را شرح دهد*

*ایثار را الگو باشد*

*شجاعت را تفسیر کند*

*و دلاوری را مصداقی والا گردد*


*میلاد باسعادت حضرت اباالفضل العباس(علیه السلام) مبارک*

 

*صلوات*

مژده جانبخش بعالم...

*میلاد حسین(علیه السلام)نو گل زهرا شده امروز*

*گیتی زرخش طور تجلا شده امروز*

*مژده جانبخش بعالم زقدومش*

زیرا که در رحمت حق باز شده امروز*

 

*میلاد باسعادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) مبارک*

 

*صلوات*

 


شعبان شد و پیک عشق از راه آمد...

*شعبان شده و پیک عشق از راه آمد*

*عطر نفس بقیه الله آمد*

*با جلوه سجاد(علیه السلام)،ابوالفضل(علیه السلام)و حسین(علیه السلام)*

*یک ماه و سه خورشید در این ماه آمد*


*صلوات*

جشن پیغمبر (صلی الله علیه وآله)رسول خاتم است...

 

*مبعث پیغمبر(صلی الله علیه وآله) است بس شادی است*

*محضر عاشق حرف بس عالی است*

*جشن پیغمبر(صلی الله علیه وآله)رسول خاتم است*

*عشق بر دلها حصول عالم است*

 

*سالروز بعثت پیامبر اعظم(صلی الله علیه وآله) منادی توحید  مبارک *

 

 

**

 

 


السلام علیک یا موسی بن جعفر ادرکنی

قال امام موسی کاظم(علیه السلام):

مؤمن مانند دوکفه ترازو است؛هرگاه به ایمانش اضافه شود در بلا و گرفتاریش هم اضافه می شود برای اینکه خداوند عزوجل را ملاقات کند در حالی که خطا و گناهی نداشته باشد.

 

*شهادت مظلومانه و غریبانه امام موسی بن جعفر(علیه السلام) تسلیت*

 

*صلوات*

 


تا قلم لب بر مرکب میزند...

تا قلم لب بر مرکب می زند

بوسه هرجای پای زینب(سلام الله علیه) می زند

می کشد آه از نهادی سوخته

از ضمیر خیمه ای افروخته

کربلا می مرد اگر زینب(سلام الله علیه)نبود

 

*وفات حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) تسلیت*

*صلوات*



واژه بهتر...

* مولای نا نمونه دیگر نداشته است *

* اعجاز خلقت است و برابر نداشته است *

* وقت طواف دورحرم فکر می کنم *

* این خانه بی دلیل ترک بر نداشته است *

* چون روز روشن است که در جهل گم شده است *

* هرکس که ختم نادعلی برنداشته است*

*ولادت خجسته و فرخنده مولا حضرت امیرالمومنین(علیه السلام) مبارک*


 

*صلوات*


آیت جود وسخا...

قال امام رضا(علیه السلام):


این (امام جواد(علیه السلام))مولودی است که هیچ مولودی پربرکت تر از او برای شیعیان ما به دنیا نیامده است.


* ای در تو ختم، آیت جود و سخا یا جواد(علیه السلام) *

* بر شما سلام ، ای همه مهر و وفا یا جواد(علیه السلام) *

* ای نام دلربای شما، داروی دردها *

* حرزت مدال بازوی اهل دعا یا جواد(علیه السلام) *

 

*  سالروز میلاد خجسته و فرخنده حضرت جواد الائمه (علیه السلام)  مبارک *


 


*صلوات*




برآمد آه سوزان از نهادم...

به روی خاک غربت سر نهادم یا رسول الله (صلیه الله علیه وآله وسلم)

ز دست دشمنان از پا فتادم یا رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم)

علی (علیه السلام) را نور عینم من، گل باغ حسینم من

ببین فرزند دلبند جوادم، یا رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم)

به زندان از غم موسی بن جعفر(علیه السلام) جد مظلومم

بر آمد آه سوزان از نهادم، یا رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم)

 

«  شهادت امام هادی (علیه السلام) تسلیت باد.  »

 


*به روحشان صلوات*


 


علم را شکافنده...

* عالم ترین ستاره لوح زمان دمید *

* پلک های تمام سماواتیان پرید *

* باقر(علیه السلام) به یک اشاره برای جهانیان *

* نقش هزار پنجره از علم را کشید… *

 

 

*** میلاد باسعادت امام محمد باقر(علیه السلام) مبارک ***

 

*به روحشان صلوات*


تجلیل از مکارم اخلاق.

به مناسب ولادت حضرت فاطمة الزهراء (سلام الله علیها)  و وز زن انتخاب چنین روزی به عنوان روز زن به معنای انتخاب زیباترین, متعالی ترین و مقدس ترین الگو برای زنان مسلمان , بلکه زنان همه جهان است.

تجلیل از مقام حضرت فاطمة الزهراء (سلام الله علیها) تکریم ایمان, تقوا, علم , ادب , شجاعت, ایثار , جهاد, شهادت و در یک کلمه « تجلیل از مکارم اخلاق»  است که پدر بزرگوارشان برای اتمام آن مبعوث شده آن گاه که رسول اکرم (صلی الله علیه و آله ) حضرت زهرا (سلام الله علیها) را پاره تن خویش می خواند, به جهانیان می آموزد که جلوه والای کرامت انسانی و اخلاق اسلامی را در این چهره مقدس جست و جو کنند و مادران جهان , شعاعی از این خورشید درخشان برگیرند و کانون حیات انسان ها گرم و روشن سازند.

 

« بخشی از پیام حضرت آیت الله امام خامنه ای( مدظله العالی)

به مناسب تولد حضرت فاطمة الزهراء (سلام الله علیها) »

20\11\1366


*** میلاد خجسته و فرخنده بانوی دو عالم  صدیقه کبری

حضرت فاطمة الزهراء (سلام الله علیها) و روز زن مبارک ***

 

 

* به روحشان صلوات *

سالروز تولد بنیان گذار جمهوری اسلامی...

* سالروز تولد بنیان گذار جمهوری اسلامی امام (ره) مبارک*

 

*به روحشان صلوات*

همیشه پا به رکاب مادرت باش!!!!!

*** حضرت فاطمة الزهراء ( سلام الله علیها) :

همیشه پا به رکاب مادرت باش ! چرا که بهشت زیر پای اوست. ***

 

* ای جلوه ذات کبریا, یا زهرا(سلام الله علیها)*

* وی اسوه عصمت و حیا, یا  زهرا(سلام الله علیها)*

* از فیض نظر کن مس قلبم را  زر*

* ای خاک ره تو کیمیا, یا زهرا(سلام الله علیها)*

 


*ولادت با سعادت حضرت فاطمة الزهراء( سلام الله علیها) مبارک*

 

* به روحشان صلوات*

صلی الله علیک یا ام البنین...

* السلام علیک یا ام البنین *

* السلام علیک یا زوجة ولی الله (علیه السلام)*

* السلام علیک یا ام العباس (علیه السلام)*


سالروز وفات حضرت ام البنین(سلام الله علیها) و تکریم مادران و همسران شهداء گرامی باد.

 


*به روحشان صلوات*

اسوه گری حضرت فاطمة الزهراء (سلام الله علیها)...

حضرت آیت الله مصباح یزدی:

اسوه گری حضرت فاطمة الزهراء (سلام الله علیها) در اوج یگانگی است که حضرت اباصالح المهدی (ارواحنابفداه) همو که جهانی در انتظار اوست تا بیاید و الگوی همگان در تمام ابعاد وجودی انسان گردد، مادر خویش حضرت فاطمة الزهراء  (سلام الله علیها) و اسوه نیکوی خویش معرفی می کنند و بدین سان تمام دوستداران و پیروان خویش را به اسوه پذیری از سیره فاطمی فرا می خواند.

قال امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) : همانا در (سیره) دختر رسول خدا(صلی الله علیه واله ) برای من اسوه و سرمشقی نیکوست.

 

{شیخ صدوق- معانی الاخبار ص114}

 

*صلوات*

 


حمایت از رهبری تا پای جان...

پیام حضرت فاطمة الزهراء (سلام الله علیها) به منتظران آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در امروز چیست؟

 

حضرت آیت الله طبسی:  البته پیام حضرت فاطمة الزهراء‌(سلام الله علیها) فقط برای زنان نیست‌ ، برای کل مسلمین است، بلکه پیام ایشان به همه انسان هاست؛ که این پیام را می توانیم در لابه لای فرمایشات ایشان در خطبه فدکیه دریابیم.

پیام اوّلشان حفظ و حراست و حمایت از رهبری تا پای جان است.

پیام دوم ایشان توجه به مبانی و اصول اسلام است.

مواظب باشیم که به این تعالیم پشت نکنیم ، دهن کجی نکنیم و بدانیم که بی توجهی به تعالیم اسلام و پشت کردن به آنها

زمینه روی کار آمدن نا اهل هاست.

و نتیجه آن هم پرداخت هزینه های سنگینی مثل اهدای قربانی های فراوان است.

 

*صلوات*


السَّلام عَلیکِ ایَّتُهَا الصِّدّیقَةُ الشَّهیدَةُ...


 

آهسته می شوید یگانه همسرش را

با آب زمزم آیه های کوثرش را

می گرید اما باز مخفی می نماید

با آستین بغض های حنجرش را

با گریه های دخترانه زینب(سلام الله علیها)او

بوسد کبودی های روی مادرش را…


سالروز شهادت مظلومانه صدیقه کبری حضرت فاطمة الزهراء(سلام الله علیها)تسلیت باد.

 


*به روحشان صلوات*

کوچه غربت...

غافل راز علی(علیه السلام) گرم طوافند،ولی

کعبه هم سوخته از دست ترک نشناسان

باز فاطمه(سلام الله علیها)در کوچه غربت تنهاست

شهرمجموعه از زخم فدک نشناسان…

{شاعر: جناب آقای سید حمیدرضا برقعی}

 

*به روحشان صلوات*

برای بهار ظهور ، لباس تقوا بخریم!!!!

امسال هم مانند سال های گذشته در روزهای پایانی سال، جنب و جوش در مردم دیده می شود، چرا که بهار طبیعت در راه است و باید خود را برای رسیدنش مهیا نمود.

تمام پدرها و مادرها ، هم برای خود و هم برای فرزندان خود، خرید لباس بهاری را جزء لیست خریدشان می دانند و البته که فرزندان، مقدم هستند، چون ذوق و شوقشان دیدنی تر است.

برای ما دوست داران حضرت اباصالح المهدی (ارواحنابفداه) نیز مکرر گفته اند که امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و حکومت عدل جهانی او، بهار حقیقی مردمان و خرّمی روزگاران است.

کسانی که انتظار بهار حضرت اباصالح المهدی(ارواحناه بفداه) را نیک می دانند که برای فصل بهار بشریت نیز باید مهیا شد و در این میان باید حتما لباس مناسب آن را تهیه کرد. اما چه لباسی….؟

اگر بدانیم که محور فکری انقلاب مهدوی، قرآن کریم است، این کتاب آسمانی، بهترین لباس را پرهیزگاری  و خدامحوری معرفی نموده و فرموده:« و لباس التقوی ذلک خیر» آنان که در نیایش های خویش، سربازی در رکاب حضرت اباصالح المهدی (ارواحنابفداه) را از پروردگار مسئلت می کنند به خوبی می دانند که جنس لباس سربازی او، تقواست و بس؛ و اینان در روزهای واپسین زمستان غیبت، برای بهار ظهور، در جستجوی لباس تقوا و زینت باآن خواهندبود.



 


 


بایداخلاص داشته باشیم...

برای اینکه خدا, لطفش و رحمتش و آمرزشش شامل حال ما بشه, باید اخلاص داشته باشیم.

و برای اینکه ما اخلاص داشته باشیم یک سرمایه می خواهد که از همه چیزمون بگذریم و برای اینکه از همه چیزمون بگذریم : باید شبانه روز دلمون و وجودمون و همه چیزمون با خدا باشه

این قدر پاک باشیم که خدا کلا ازمون راضی باشه؛

قدم بر می داریم برای رضای خدا, قدم بر می دارین برای کاری برای رضای خدا,

 

*سالروز شهادت حاج محمد ابراهیم همت گرامی باد*

 


*شهدا را یاد کنید حتی با یک صلوات*

یا زینب کبری( سلام الله علیه)...

*کویر جسم زمین پر شکوفه می گردد

که می وزد نفس دل گشایتان*

 

از رشادت های این بزرگ بانوی اسلام,

درس ها می توان گرفت  که کمترین آن,

دفاع از امام زمان خویش است.



* میلاد باسعادت و فرخنده حضرت زینب (سلام الله علیه) مبارک*

 

*صلوات*

آذرخشی در شب...

ناگهان آذرخشی به دل شب افتاد و چنان آتش و نوری شعله کشید که ستم یک جا سوخت.

فریادی در حنجره بشر پیچید و دیوار سکوت را شکست.

از افق های دور

به هنگام سحر

مردی از جنس فجر

با کتابی در دست و تبسم بر لب و دستانی که نوازشگر غم های غریبانه غربت بودند، از راه رسید.

روزمان زیبا شد…

 

(شاعر:جناب آقای حمید رحمانی)

 

* سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سی و پنجمین بهار گرامی باد *



یافاطمة المعصومه اشفعی لنا فی الجنة...

بانوی ایران زمین…

بانوی آب و آیینه

نفس های خاک لیاقت هم آغوشیتان را نداشته اند

که چنین زود بار سفر بسته ای

عزم آسمان کرده ای

میهمان آفتابی یا ولی نعمت مهتاب

محبتتان بغل بغل آرامش نثارمان می کند

و حریمتان، سایه نوازش روی دلمان می اندازد

به آستانتان که می رسم

چقدر واژه کم می آورم، برای حرفایم

برای درد هایم…


( شاعر: سرکارخانم راضیه مس فروش)

 

*وفات کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) تسلیت باد*

 

*به روحشان صلوات*



سبزترین باغ بهار خدا...

*** پسرفاطمه (سلام الله علیها) نور هدی***

*** سبزترین باغ بهار خدا***

*** باشما دل از غصه رها می شود***

*** پاکتر از آینه ها می شود***

*** ای گل گلزار خدا یاحسن عسکری(علیه السلام) ادرکنی…***

*** آینه قبله نما یاحسن عسکری(علیه السلام) ادرکنی…***

 

*سالروز میلاد باسعادت و فرخنده حضرت امام حسن عسکری(علیه السلام) مبارک*

 

*به روحشان صلوات*



انقلاب مردم ایران...

حضرت امام خمینی (ره) :


انقلاب مردم ایران، نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچم داری حضرت حجت ( ارواحنابفداه) است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد.

امیدواریم که این انقلاب ، یک انقلاب جهانی بشود، و مقدمه ای برای ظهور بقیة الله ( ارواحنا له الفداء ) باشد.

و ما با خواست خداوند دست تجاوز و ستم همه ستمگران را در کشورهای اسلامی می شکنیم و با صدور اسلام راستین و بیان احکام محمدی (صلی الله علیه وآله) است، به سیطره و سلطه و ظلم جهان خواران خاتمه می دهیم و به یاری خدا راه ر برای ظهور منجی مصلح و کل و امامت مطلق حق امام زمان(ارواحنافداه) همواره می کنیم.

ما تکلیف داریم آقا ! این طور نیست که حالا ما منتظر ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هستیم ، پس دیگر بنشینیم تو[ی] خانه هایمان ، تسبیح را در دست بگیریم و بگوییم: «عجّل علی فرجه» عجّل ، با کار شما باید تعجیل بشود. شما باید زمینه را فراهم کنید برای آمدن او ، و فراهم کردن این که مسلمین را با هم مجتمع کنید.


خمینی،روح الله، صحیفه امام (ره)، جلد15،16،18،21


* دهه فجر انقلاب اسلامی  گرامی باد *

 

*به روح بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام(ره) صلوات*

نسبت دزدی به امام (علیه السلام)

 

یکی از حج گزاران در مدینه خوابیده بود هنگامی که از خواب برخاست کیسه پول خود را ندید، خیال کرد کسی کیسه را دزدیده است، حضرت صادق (علیه السلام ) را دید که نماز می خواند و آن حضرت را نمی شناخت، به او در آویخت و گفت:تو کیسه پول مرا بردی، امام (علیه السلام) فرمودند: چه چیزی در آن بود، گفت هزار دینار در آن بود.

امام (علیه السلام) او را به منزل بردند و هزار دینار به او مرحمت نمودند، آن شخص پول ها را گرفت به خانه اش برگشت، وقتی که داخل خانه شد پول خود را پیدا کرد، دوباره خدمت امام (علیه السلام) رسید و عذر خواهی کرد و مبلغ را به آن حضرت برگردانید، ولی امام صادق (علیه السلام) نپذیرفت و فرمودند: چیزی که از دست ما بیرون رفت به ما بر نمیگردد.

وقتی که از منزل امام خارج شد، پرسید که این منزل کیست؟

گفتند: منزل امام جعفر صادق (علیه السلام) است، گفت: فقط اینگونه اعمال بزرگوارانه می تواند از چنین اشخاصی صادر شود. (1)

شایدعلت اینکه امام (علیه السلام) پول را بدون چون و چرا دادند، بخاطر این است که به جد بزرگوارش رسول خدا(صلی الله علیه وآله) تأسی کردند که روزی یکی از افراد نادان ، رسول خدا(صلی الله علیه وآله) را در بازار دید، و خواست مردم را نسبت به آن حضرت بدبین کند لذا با صدای بلند گفت ای محمد(صلی الله علیه وآله) چرا بدهی خود را نمی دهی ، حضرت فرمودند: کدام بدهی؟ آن مرد گفت: عجب، انکار می کنی؟ قصد داری بدهی خود را ندهی؟ رسول خدا( صلی الله علیه وآله) بلافاصله فرمودند: طلب تو چقدر است؟ گفت : فلان مقدار، آن حضرت مبلغ را داد و مرد پول را گرفت و رفت، لحظاتی بعد برگشت و پول را به حضرت برگرانید، و عرض کرد، شما که به من بدهکار نبودی ، چرا مبلغ درخواستی ام را دادی؟

پیامبراسلام(صلی الله علیه وآله) فرمودند: مردم نمی دانند که من به تو بدهکارنیستم، اگر این صحنه را ببینند، بعضی گمان می کنند که من حق تو را غصب کرده ام و نسبت به پیامبری من بد گمان می شوند.

همچنین در حدیثی امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) فرمودند: هرگاه بلائی پیش آمد مال و دارایی را فدای جانتان کنید و هنگامی که حادثه ای رخ داد جان را فدای دین کنید و بدانید نابود(حقیقی) کسی است که دینش از دست برود و غارت زده(حقیقی )کسی است که دینش را ربوده باشند.(2)

1-وسائل الشیعه ج 16 ص 192، بحار ج 78 ص 55، تحف العقول ص216

2-بحار ج 47 ص 23، مستدرک ج 7 ص 206، مناقب ابن شهر آشوب ج 4 ص274

 

*میلاد فرخنده پیامبر اعظم(صلی الله علیه وآله) و امام جعفر صادق (علیه السلام) مبارک*


*به روحشان صلوات*

هنگامه وصل.......

 

آسمان می خندد این اتفاق زیبا را و زمین به مبارکی اش یقین دارد.

چشم های ملائک با لهجه ای بارانی شادباش می گویند این وصلت خوش آیند را.


امروز ، روز ازدواج ملکه حجاز است؛

اما نه با شاهزادگان یمنی و نه با تاجران مکی؛

با کسی که پادشاه بی تاج و تخت زمین و آسمان است،

با کسی که تمام کائنات، بهانه خلقت اوست و آفتاب ، به طمع دیدار او هر روز طلوع می کند،

با کسی که خداوند متعال او را «رحمة للعالمین» نامید.

 

* سالروز ازدواج پیامبر اعظم (صلی الله علیه وآله) و حضرت خدیجه کبری (سلام الله علیها) مبارک *



 


چقدرخودمان را به آقایمان سپرده ایم؟؟؟؟؟

 

محبت های حضرت اباصالح المهدی (ارواحنابفداه) به هنگام مرگ هم شامل ما می شود.

 

حضرت آیت الله جوادی آملی می فرمایند:

«اگرکسی واقعاً مهدوی باشد، همین که دارد می میرد، نخستین کسی که به بالین او می آید، وجود مبارک حضرت است.»


اگر ما مؤمن مهدوی باشیم زندگی و مرگمان غرق در محبت حضرت اباصالح المهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.

ولی ما چه کرده ایم؟

تاحالا چقدر از محبت های امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) سخن گفته ایم، چه قدر در این باره پیامک زده ایم؟

چند تابلو از جلوه های مهر و محبت نقش دیوار فکر، جان و خانه مان شده است، چقدر!!!!!!!!!!!!

امام محمدباقر(علیه السلام) به یکی از یارانش که با دوستان خود همواره درباره ولایت گفتگو می کردند، فرمودند: «به خداوند قسم دوست می دارم در گفتگو ایشان با شما باشم. من بوی شما و روح شما را دوست می دارم. شما بر دین خدا و دین فرشتگان اویید پس ما را با تقوایتان و اجتهاد و کوششتان یاری کنید.»

از این همه محبت چند پیمانه برداشته ایم؟

چقدر خودمان را به آقایمان سپرده ایم؟

 

عهدکردم که بدهکارنباشم به کسی

وای از دست محبت که بدهکار شمایم آقا……

 

خدایا، ولیّ ات حضرت حجّة بن الحسن

که درودهای تو بر او و بر پدرانش باد

در این لحظه و در تمام لحظات

سرپرست و نگاهدار و راهبر و یاری گر

و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتی

که خوشایند اوست ساکن زمین گردانیده،

و مدّت زمان طولانی در آن بهره مندسازی.


***** سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت اباصالح المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مبارک *****


* برای سلامتی آقایمان صلوات *

زغربت پسر من خدا خبر دارد...

(( قال امام حسن عسکری ( علیه السلام ) : به درستی که هر یک از شما  وقتی که در دین خود پارسا باشد ، و در سخن گفتن راستگو باشد ، و امانت را اداء کند ، و اخلاقش را با مردم خوب باشد (درباره او ) گفته خواهد شد که این شیعه است و این سخن مرا خوشحال می کند. ))


زچشم پر گهر من خدا خبر دارد

زجان پر شرر من خدا خبر دارد

میان این همه دشمن چه می کند مهدی(ارواحنابفداه)

زغربت پسر من خدا خبر دارد…


شهادت یازدهمین امام شیعیان ، امام حسن عسکری ( علیه السلام ) تسلیت باد .

* به روحشان صلوات *

1 2