موضوع: "از هر دری سخنی"

گل واژه های جاودانه

حضرت امیرالمؤمنین علی(علیه اسلام):

*هرکس همتش بزرگ است تلاشش زیاد است.*

*از دل سالم ودرست جز معنی راست صادرنشود.*

*اراده خوب،آتش بدی راخاموش می کند.*

*آرام باش،

توکل کن،

آستین هارابالابزن،

خواهی دیدخداوندزودتر دست به کارشده است.*

 


ضرورت معرفت به حضرت ابا صالح المهدی (عجل لله تعالی فرجه الرشریف)...

قرآن کریم در پاسخ به این پرسش که خداوند برای چه ما را آفریده ؟ می فرماید: ما را برای این آفریده که «لیعبدون»

از ائمه(علیه السلام) پرسیدند «لیعبدون» یعنی چه؟

ایشان فرمودند: « لیعرفون» یعنی معرفت پیدا کنید .

از ان طرف و در سخنی دیگر امام حسین (علیه السلام) در پاسخ به این سؤال که معرفت خدا چیست , فرمودند: « مَعرِفة أهل کلِّ زمانٍ إمامَهُم»یعنی معرفت خدا جز با معرفت امام زمان حاصل نمی شود

پس آفرینش برای عبادت خداوند است , عبادت خداوند هم معرفت خدا می خواهد و در نهایت معرفت خداوند هم بستگی دارد به معرفت امام.

 

«حضرت حجة لاسلام قرائتی»

 

انسان منتظر در سختی هم شاکر است...

سرکارخانم نیلچی زاده گفتند: انسان در سبک زندگی جهادی , در زمان سختی هم شاکر خداوند است چنان که در یارت عاشورا می خوانیم : « الحمدالله علی عظیم رزیَّته» چرا ائمه (علیه السلام) بر این مصیبت شکر می کنند؟

چون این مصیبت بزرگ , کارهای عظیم کرد.

 

مثل آینه باش...

 

تخریبچی...

 

لقمه حلال...

دفاع همچنان باقی است...

محرمانه...

مردان همیشه مرد...

قبل از ظهور حضرت اباصالح المهدی(ارواحنابفده) , انسان های پاک در میدان مجاهدت امتحان می شوند. در کوره های آزمایش وارد می شوند و سر بلند بیرون می آیند .

حضرت اباصالح المهدی( عجل الله تعالی فرجه الشریف) کسانی را لازم دارد که:

در مقابل پدیده های تلخ و دشوار , مردد و متزلزل نشوند و عقب ننشینند تا بتوانند با این ها وارد کار عظیمی بشوند که قرار است دنیا را متحول کند.ایشان باید در مقابل همه مشکلات بایستند.

بصیرت نافذ و راسخ داشته باشند که هیچ مشکلی آنان را مردد نکند؛ افرادی آگاه,بصیر, خبیر, متوکل به خدای متعال, توجه کننده به جزئیات و آن گاه فداکار, کاردان در اداره جامعه و رزمجو با دشمن.

شما هستید که باید خودتان را بسازید تا انشاء الله آن حد نصاب لازم در اختیار اراده خالص او قرار بگیرد.


راهی است که رهنورد می خواهد و بس!

مردان همیشه مرد می خواد و بس!



رهبری باطنی صالحان...

سالک وقتی مراحل مقدماتی رشد و تکامل را طی کرد و به مقام صالحان رسید, دیگر رهایش نمی کنند.

حجت وقت و امام زمان(ارواحنابفداه) مأموریت می یابد که زیر بال او را بگیرد و از او دستگیری نماید.

این رهبری , رهبری باطنی صالحان است که همیشه بوده تا قیام قیامت هم خواهد بود.


«حضرت آیت الله صافی اصفهانی»

 

*صلوات*

گناه مانع بالا رفتن دعا...

نکته مهدوی از محضر حضرت آیت الله بهجت(رحمه الله علیه)...

هر کسی که برای حاجتی به مکان مقدسی مانند مسجد مقدس جمکران می رود،

باید که اعظم حاجت نزد آن واسطه فیض،

یعنی فرج خود آن حضرت را نیز از خداوند بخواهد…

 

*صلوات*

دین از سیاست جدا نیست !!!!!

 

پشیمانی از خبرهای سر راهی...

البته این پشیمانی ، راه جلوگیری دارد:

و آن اینکه آغوش ذهنمان را به روی هر چیزی باز نکنیم و هرچه را از این و آن شنیدیم ، به خانه ذهنمان راه ندهیم؛ بلکه حساب و کتابی ، کنترلی، و محاسبه ای داشته باشیم.

نه هر شنیده ، گفتنی است-چرا که شاید عواقب خوبی نداشته باشد- نه هر گفته، شنیدنی است- چون بعضی سخن ها مسموم اند- و نه هر گفته و شنیده « باور کردنی » !!!!!!!!!!

 

« استاد جواد محدثی»

 


خبرهای سر راهی...

وقتی برای تهیه مواد غذایی، سراغ جاهای مطمئن می رویم، وقتی برای خرید کیف و کفش و لباس به چند جا سر می زنیم، چرا برای « خبر گیری » و « خبر یابی » به فکر مطمئن بودن « کانال های خبری » نباشیم؟!

این که حسّاس تر از غذا و لباس است !!!!

این که با « اندیشه » ، « باور » و موضعگیری ما ارتباط پیدا می کند. بلکه بالاتر …« شخصیت اجتماعی‌ » ما گاهی در گرو اندیشه ها، آگاهی ها و با خبر بودن های ماست.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که حرفی را از کسی بشنوید ، و بعد، بدون تحقیق بیشتر ، همان « شنیده » را مبنای فکر و قضاوت قرار دهید، این طرف و آن طرف ، نقل کنید و روی آن مانور بدهید؛ اما پس از مدتی ، روشن شود که آن مسأله ، از ریشه ، دروغ و بی اساس و عامل اصلی پیدایش آن « خبر » ، جهالت یا غرض بوده است.

در آن صورت ، افسوس می خورید و پشیمان می شوید ، که چرا زود داوری کردید، چرا زود، شنیده های بدون صحت را به دیگران گفتید و با این کار، هم اعتقاد خود را به دیگران از دست دادید و هم دیگران را نسبت به خودتان کم اطمینان کردید.


 

«استاد جواد محدثی»

 

ادامه دارد…


با خدا بساز !!!!

حضرت آیت الله بهجت (رحمة الله):

ما می خواهیم هر چه دلمان می خواهد بکنیم، آخر اگر خودمان را درست بکنیم، کافی است…

خدا هادی است اما نمی خواهیم خودمان را درست بکنیم، ما خودمان حاضر نیستیم خودمان را اصلاح بکنیم

اگر خودمان را اصلاح بکنیم به تدریج همه بشر ، اصلاح می شوند.


بابا  با خدا بساز ، کار را درست می کند، چرا در خلوت و جلوت ، دلت هر چه می خواهد می کنی؟؟؟؟؟


*به روحشان صلوات*

اسوه گری حضرت فاطمة الزهراء (سلام الله علیها)...

حضرت آیت الله مصباح یزدی:

اسوه گری حضرت فاطمة الزهراء (سلام الله علیها) در اوج یگانگی است که حضرت اباصالح المهدی (ارواحنابفداه) همو که جهانی در انتظار اوست تا بیاید و الگوی همگان در تمام ابعاد وجودی انسان گردد، مادر خویش حضرت فاطمة الزهراء  (سلام الله علیها) و اسوه نیکوی خویش معرفی می کنند و بدین سان تمام دوستداران و پیروان خویش را به اسوه پذیری از سیره فاطمی فرا می خواند.

قال امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) : همانا در (سیره) دختر رسول خدا(صلی الله علیه واله ) برای من اسوه و سرمشقی نیکوست.

 

{شیخ صدوق- معانی الاخبار ص114}

 

*صلوات*

 


حمایت از رهبری تا پای جان...

پیام حضرت فاطمة الزهراء (سلام الله علیها) به منتظران آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در امروز چیست؟

 

حضرت آیت الله طبسی:  البته پیام حضرت فاطمة الزهراء‌(سلام الله علیها) فقط برای زنان نیست‌ ، برای کل مسلمین است، بلکه پیام ایشان به همه انسان هاست؛ که این پیام را می توانیم در لابه لای فرمایشات ایشان در خطبه فدکیه دریابیم.

پیام اوّلشان حفظ و حراست و حمایت از رهبری تا پای جان است.

پیام دوم ایشان توجه به مبانی و اصول اسلام است.

مواظب باشیم که به این تعالیم پشت نکنیم ، دهن کجی نکنیم و بدانیم که بی توجهی به تعالیم اسلام و پشت کردن به آنها

زمینه روی کار آمدن نا اهل هاست.

و نتیجه آن هم پرداخت هزینه های سنگینی مثل اهدای قربانی های فراوان است.

 

*صلوات*


برای بهار ظهور ، لباس تقوا بخریم!!!!

امسال هم مانند سال های گذشته در روزهای پایانی سال، جنب و جوش در مردم دیده می شود، چرا که بهار طبیعت در راه است و باید خود را برای رسیدنش مهیا نمود.

تمام پدرها و مادرها ، هم برای خود و هم برای فرزندان خود، خرید لباس بهاری را جزء لیست خریدشان می دانند و البته که فرزندان، مقدم هستند، چون ذوق و شوقشان دیدنی تر است.

برای ما دوست داران حضرت اباصالح المهدی (ارواحنابفداه) نیز مکرر گفته اند که امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و حکومت عدل جهانی او، بهار حقیقی مردمان و خرّمی روزگاران است.

کسانی که انتظار بهار حضرت اباصالح المهدی(ارواحناه بفداه) را نیک می دانند که برای فصل بهار بشریت نیز باید مهیا شد و در این میان باید حتما لباس مناسب آن را تهیه کرد. اما چه لباسی….؟

اگر بدانیم که محور فکری انقلاب مهدوی، قرآن کریم است، این کتاب آسمانی، بهترین لباس را پرهیزگاری  و خدامحوری معرفی نموده و فرموده:« و لباس التقوی ذلک خیر» آنان که در نیایش های خویش، سربازی در رکاب حضرت اباصالح المهدی (ارواحنابفداه) را از پروردگار مسئلت می کنند به خوبی می دانند که جنس لباس سربازی او، تقواست و بس؛ و اینان در روزهای واپسین زمستان غیبت، برای بهار ظهور، در جستجوی لباس تقوا و زینت باآن خواهندبود.



 


 


انتخاب شما در دنیا...

 

 

چشم بینای خداوند...

-حضرت آیت الله العظمی بهجت (رحمة الله) :

آیا نباید توجه داشته باشیم که ما رئیسی داریم که بر احوال ما ناظر است؟!

وای بر حال ما، اگر در کارهایمان او را ناظر نبینیم و یا او را در همه جا ناظر ندانیم!

گناهان شخصی که در خلوت انجام میگیرد و ربطی به امور اجتماعی ندارد، استحقاق جهنّم را دارد، « الّا بتوبة مناسبة للحال ؛ مگر این که بعد از آن ،توبه ای مناسب حال انجام گیرد.»

حال، عواقب گناهان اجتماعی که موجب تغییرات در جامعه و اختلال آن، یا تحریم حلال و ترک واجب و یا مصادره اموال و هتک حرمت و قتل نفوس زکیّه و ریختن خون مسلمانان و حکم به ناحق و… می شود، چگونه خواهد بود؟

باوجود اعتقاد داشتن به رئیسی که «عین الله الناظرة؛ چشم بینای خدا» است، آیا می توانیم از نظر الهی فرار کنیم و یا خود را پنهان کنیم؟! و هرکاری را که خواستیم انجام دهیم؟! چه پاسخی خواهیم داد؟!

همه ادوات و ابزار را از خود او می گیریم و به نفع دشمنان به کار می گیریم، و آلت دست کفّار و اجانب می شویم و به آنان کمک می کنین؟!

چقدر سخت است اگر برای ما این امر ملکه نشود که در هرکاری می خواهیم اقدام کنیم و انجام دهیم ، ابتدا، رضایت و عدم رضایت او را در نظر بگیریم و رضایت و خشنودی اورا جلب کنیم!!!!!!!!!!

 

«امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در کلام حضرت آیت الله العظمی بهجت(رحمةالله)-ص:36»

 


دعا برای انسان راه را روشن می کند...

حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) :

دعا برای انسان راه را روشن می کندٰ انسان را از سردرگمی و حیرت نجات می دهد، علاوه بر اینها دعا محتوای ذهن دعا کننده را برای مستمع و مخاطب واضح و آشکار می کند.

وقتی شما دعای کسی را گوش می دهید که با خداوند حرف می زند می توانید از دعای او ، از خواهش او کشف کنید که این چگونه انسانی است، حقیر است یا عظیم است، کوتاه بین است یا بلند نظر و بلند همّت است، مؤمن است یا مردد است،

دعاچیز عجیبی است…


«کتاب دعا از منظر حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظلله العالی)-ص: 112»

 

*صلوات*


زمان چه جایگاهی دارد و فرصت چه قیمتی؟؟؟

گم کردن یک «ساعت مچی» کلی فکرت را پریشان کرده،‌ولی گم کردن یک «ساعت» از زمان عمرت چه؟؟؟؟


برای حسابگران دقیق، ساعت و روز و هفته و ماه ، معنا و مفهوم و ارزش و اعتبار بسیاری دارد. در جدول محاسبه تو «زمان» چه جایگاهی دارد و «فرصت» چه قیمتی؟

عمرتو، قیمتی تر از یک نوار ضبط صوت است. آیا هنگام ضبط یک صدا، سرود، سخنرانی، برنامه و درس ، خالی گذاشتن نوار را نوعی خسارت می بینی؟

چرا ! ولی ساعت ها و روزها متوالی را که همین طوری می گذرد ، بی آنکه در آنها ، علمی، تجربه ای، رشد، پیشرفتی، سودی به دست آوری ، چه؟

حرکت نوار کاست را می توانی با فشار دکمه ای متوقف کنی. حرکت نوار عمر را چطور؟

و این کلام حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) را به یادگار داشته باش و آن را سر لوحه برنامه ریزی های خود قرار بده که فرموده است : «شب  و روز ، در تو عمل می کنند، پس تو هم در شب و روز عمل کن .»

تاکی نشستن که «فرصتی مناسب» پیش آید؟!

فرصت ها را تو باید پدیدآوری ، آن هم با شناختن قدر لحظه ها و بهره بردن به بهترین شکل از «سرمایه عمر» برنامه ریزی را دست کم مگیر.

 

*استا جواد محدثی*

 


خنثی کننده تبلیغات استکبار...

حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) می فرمایند:

امروز، دستگاه های تبلیغاتی مراکز استکباری دنیا و روشنفکران وابسته به آنها، در سطح عالم، این طور تبلیغ می کنند که هیچ حرکتی در مقابل نظم ظالمانه کنونی ممکن نیست.

با فکر انقلاب و آرمان گرایی مبارزه می کنند و می خواهند ملت ها را متقاعد کنند که با همین و ضعیت ظالمانه دنیا بسازند و در مقابل آن ، هیچ کس العملی نشان ندهند.

فکر اعتقاد به حضرت اباصالح المهدی (ارواحنابفداه) نقطه مقابل این تبلیغات غلط و ظالمانه است.

 

*صلوات*

گوشه ای از نصایح لقمان...

1-اگر در کودکی خود را ادب کنی، در بزرگی از آن بهره مند می شوی.

2-از کسالت و تنبلی بپرهیز، بخشی از عمرت را برای آموزش قرار بده و با افراد لجوج ، گفتگو و جدل نکن.

3-به دنیا تکیه نکن و دل مبند و دنیا را به منزله پلی در نظر بگیر.

4-نمازت را در اوّل وقت بخوان ، نماز را حتّی در سخت ترین شرایط به جماعت بخوان.

5-اگر با تو مشورت کردند، دلسوزی خود را خالصانه به آنها اعلام کن. اگر از تو کمکی درخواست کردند، مساعدت کن و به سخن کسی که سنّ او بیشتر از توست، گوش فراده.

 

« کتاب دقایقی باقرآن -صفحات:158-159-حجه السلام محسن قرائتی »

 


سلوک در صراط مستقیم...

حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی) می فرمایند:

ذکر موجب میشود که مابتوانیم درآن صراط مستقیم سلوک کنیم؛ پیش برویم.

آن هدفی که ترسیم کردیم برای خودمان به عنوان مؤمن، به عنوان مسلمان، به عنوان پیرو یک مکتب مترقی، به عنوان کسانی که انگیزه داریم برای برپاداشتن این بنای رفیعی که خبر از شکوفایی تمدن اسلامی در آینده و قرون آینده می دهد،احتیاج داریم به ذکر خدا تا بتوانیم در این جادّه حرکت کنیم.

« کتاب دعا از منظر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی) -صفحه 113 »


*صلوات*

نماز بسان ائمه...

حضرت اباصالح المهدی (ارواحنابفداه) مانند سایر ائمه معصوم(علیه السلام) نمازشان را در اول وقت، اقامه می کنند. چیزی مانع نماز اول وقتشان نمی شود.

همه ما گرفتاری هایی داریم، چه گرفتاری های روحی ، چه جسمی و مادی…

اما وقتی گرفتاری ها هنگام نماز اول وقت به سراغمان می آید، گاهی به راحتی نماز اول وقت را رها می کینم و خیلی خونسرد دنبال کارمان میرویم.

بعد از انجام کارهایمان، اگر حواسمان باشد نماز را وسط یا آخرت وقت می خوانیم و اگر حواسمان نباشد و احساس کنیم که نمازمان را خوانده ایم وقت نماز خواندن می گذرد و تازه به فکر قضا شدن نماز می افتیم…

حضرت آیت الله جوادی آملی یک روز در درس تفسیرشان فرمودند: خیلی اوقات ما به علامه طباطبایی( رحمة الله) عرض می کردیم: آقا درس اخلاق بفرمایید. ایشان می فرمودند: اخلاق ، گفتنی نیست عمل کردنی است. اخلاق را باید به کار بست.

شما این حضرت آیت الله بهجت(رحمة الله) را ببینید تمام زندگی اش درس اخلاق است.

رفت و آمد ایشان، برخورد هایشان همه درس اخلاق است.

از سویی مانند دیگر فقهاء تدریس می ند و از سوی دیگر بسان ائمه نماز می خواند.(1)

 

1- فریادگرتوحید، ص170 .


گرچه این حرف ها آهن سرد کوبیدن است...

گرچه این حرف ها آهن سرد کوبیدن است ، ولی بنده لازم است بگویم

اطاعت والدین ، حُسن خلق ، ملازمت صدق ، موافقت ظاهر با باطن و ترک خدعه و حیله و تقدم در سلام و نیکویی کردن با هر برّ و فاجر ، مگر در

جایی که خداوند نهی کرده .

الله الله الله که دل هیچ کس را نرنجانید !

 

* به روحشان صلوات *


شما فصل بهاری آقا...

* من شنیدم که شما فصل بهاری آقا *

* به دل خسته ی ما صبر و قراری آقا *

* در هیاهوی شب عید تو را گم کردیم *

* غافل از اینکه شما فصل بهاری آقا…*


العجل….

*صلوات*

ذرّه ذرّه جمع گردد !

کسانی که در طول سال برنامه ی منظمی برای نظافت منزل و رسیدگی به کارهایشان دارند، در این روزهای پایانی سال کارچندانی ندارند و کافی است دستی به سرگوش خانه بکشند تا همه چیز مثل اول مرتب شود.       

این حکایت دل آدمی زاداست؛ کسانی که با عمل به توصیه های بزرگان، راه رفته و به مقصد رسیده اند و از قلب خود و آنچه به آن وارد میشوند، مراقبت می کنند، این روزها کار زیادی ندارند؛ چون یاد گرفته اند که اگر لغزشی از آنها سر زد، همان وقت دنبال جبران و آمرزش خواهی از

خداوند متعال بروند.

آنها هر روز و هر لحظه در حال خانه تکانی دلشان هستند، نه سالی یک مرتبه.   آنها خوب می دانند: ذرّه ذرّه جمع می گردد، وانگهی….


از اصل تغافل غفلت نکنیم!

دو ثلث مؤمن تغافل ویک ثلث او زیرکی است وتا آن دو ثلث تغافل نباشد،آن یک ثلث زیرکی  وفراست  اثر نخواهد  بخشید.ریشه تغافل دوستی ومحبت است در حالی که ریشه دشمنی کینه و نفرت است،که اگر وارد دل کسی شود هم او را آلوده می کند، و هم فرصت اصلاح را از شخص مقابل میگیرد. یکی از دستورهای مهم دین آن است که تا میتوانیم رفتار دیگران را حمل به صحت کنیم یعنی حتی اگر کاری که طرف مقابل ما انجام میدهد از نظر ما شایسته نیست بکوشیم وجهی برای آن بیابیم که آن را خوب و شایسته جلوه دهد،گاهی اثر تغافل احیای شخصیت مخاطب ماست. گاهی نیز اثر تغافل سازندگی و ارزش مداری است فراموش نکنیم که دین ما دو ویژگی کلیدی و اساسی دارد و آن دو سهله و سمحه است. آسان میگیرد و میگذرد. بکوشیم تا ما نیز اینچنین باشیم.         

دلنوشته

بیاییدخدا را در کار هایمان قلباً وعملاً در نظر بگیریم،ای کاش همه انسانهایی که قدرت و مقام دنیایی دارند راه وروش  معصومین(ع) راالکو قرار میدادند،وازظلم به زیردستان خودپرهیز می نمودند.وعدالت را سر لوحه  قرار میدادند.و………

نیاز یکدیگر رابرآوریم

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله  فرمود :مؤمنان  با یکدیگر برادرند  و نیازهای همدیگر را برآورده می کنند و خدا هم نیاز آنها را بر طرف  می کند.                                

خدمت بی منت

امام علی (ع):  مبادا هرگز با  خدمت هایی که انجام داده ای بر مردم منت کذاری  یا آنچه را انجام داده ای بزرگ شماری .

 

ایمان

امام علی (ع):ایمان آن است که راستگویی رادرآن جا که به تو زیان می رساند،بردروغ در آنجا که سودداردمقدم دار ی ،واین که گفتارت بیش از عملت نباشد ودیگر اینکه به هنگام سخن درباره دیگری از خدا بترسی.

موفقیت و عزاداری

آیت الله مجتهدی:یک راه دیگر توسل،روضه وگریه وتوسل وشرکت در مجالس اهل بیت(ع)است،به تجربه ثابت شده است کسانی که در طلبگی مقید به شرکت کردن در مجالس اهل بیت(ع)بودندوروضه می خواندندویا گریه می کردندوبه سینه می زدندنسبت به دیگران موفقیت بیشتری داشته اند.

وقتی ما روضه داشتیم بعضی می رفتندکتابخانه درس می خواندند.این هارا ما می دیدیم که هیچی نشدند.هرجادسته سینه زنی وعزاداری دیدی خودت را قاطی آنها کن و مواظب باش مباداعلم ومدرک ولباس برای تو غرور وتکبر بیاورد ودر گوشه ای فقط نظاره گر باشی بلکه برو جلو وسینه بزن،شاید به خاطرآن مردم بی ریا و شرکت در عزاداری دست ما هم را بگیرند.وهمچنین تأکید داشتندکه برای عزاداری برنامه ویژه داشته باشید ومبادا دچار افراط شوید وبه درس وبحث شما آسیب بزند.

خواص سنگ هماتیت یا حدید

1-سنگ محافظت در برابر طلسم وجادو

2-سنگ شهامت،قدرت،استقامت ونشاط

3-تقویت تمرکز وحافظه وفکر

4-مانع ازجذب امواج منفی از دیگران است.

5-رفع بز دلی وترسویی

6-تقویت اعتماد به نفس

7-تقویت اراده وقابلیت اعتماد

8-غلبه بر وسواس عملی واعتیاد

9-هماتیت با بهره گیری ازویژگی های مغناطیسی وتوازن انرژی یین ویانگ نصف النهارهای داخل بدن رامتعادل می سازد.

به قشنگی بنده های خوبت باشم...

گوشه ای از صحیفه سجادیه امام زین العابدین علیه السلام

وکمکم کن که اگر کسی بامن ناراستی می کند،من بااوراستی کنم.اگر کسی رهایم می کند،من به اوخوبی کنم.اگراز یکی کمکی خواستم ونکرد،وقتی او سراغ من آمد،من بخشنده باشم.اگر یکی قهر می کند،من پیشش بروم.کمکم کن اگر یکی پیش دیگران بدی هایم را می گوید،همه جا خوبی اش را بگویم و اگر یکی به من خوبی می کند،درست تشکر کنم واگر بدی هم می کند فراموش کنم.

خدایا!کمکم کن موقع فروبردن عصبانیتم،موقع آشتی دادن مردم،موقع دوست کردن آدم هایی که از هم دورند،موقع پنهان کردن بدی های دیگران،موقع مهربانی،موقع فروتنی وموقع خوشرویی،به قشنگی بنده های خوبت باشم،به زیبایی آنها باشم که از تو حساب می برند.(دعای بیستم)

 

 

                                                                                                                                           

 

 

 

   

کمک کردن به نیازمندان سومالی

 بنی آدم اعضای یکدیگرند          که درآفرینش زیک گوهرند

چوعضوی به دردآورد روزگار        دگر عضوهارانماند قرار

باتوجه به بیانات مقان معظم رهبری دررابطه با کمک کردن به نیازمندان سومالی،طللاب حوزه نرجسیه(س)کمک های نقدی خود راجمع آوری کرده وبه فرمان رهبرشان لبیک گفتند.طلاب این پایگاه هفته گذشته مبلغ یک میلیون ریال راجمع آوری کرده وبه شماره حساب 284000بانک مهر واریز کردند. این کارخداپسندانه ی آنها همچنین ادامه دارد. 

مثل شیرین تر ازعسل

می گویند شخصی از راهی می گذشت دید دو نفرگدا، سر یک کوچه جلوی دروازه ی خانه ای با یکدیگر گفتگو دارند و نزدیک است بینشان دعوا شود.

آن شخص نزدیک شد و از یکی از آن ها سؤال کرد:

چرا با یکدیگر مشاجره و بگو مگو می کنید؟

یکی از گداها جواب داد:

چون من اول می خواستم بروم در این خانه گدایی کنم،این گدا جلوی مرا گرفته و می گوید: من باید اول بروم. بگو مگوی ما برای همین است.

آن شخص تا این حرف را ازدهن گدا شنید سرش را به سوی آسمان بلند کرد و به دو نفر گدا اشاره کرد و گفت:

گدا به گدا،رحمت به خدا. یعنی گدا راضی نیست گدای دیگر از کیسه ی مردم روزی بخورد، پس رحمت به خدا که به هر دوی آنها رزق و روزی می رساند.

خنده بهار

زمانی که بهار از راه میرسد،انگار قهقهه خنده ها به آسمان می رسد.به درختان که نگاه کنیم،گویی آنها هم با شکوفه هایشان به عالم لبخند میزنند و این شکوفه ها و جوانه ها از روی تنه درختان به دل بزرگ اما نازک درخت مینشینند،خود را در دل درخت جای میدهند گویی جایی بهتر از آن پیدا نمیکنند که در آن تا ابد تازه بمانند.

ای کاش میشد تمام آن خنده ها و همه شکوفه ها را در یک اتاق جمع کرد؛به نظر تو چه مقدار جا لازم است تا تمام آنها را در خود جای دهی؟یک اتاق خیلی بزرگ که ابعاد آن تمام شهرمان را پر کند؟که وقتی که آنه را حبس کردیم هر روز برویم و یکی از آنها را بر داریم و بر لبهایمان جاری کنیم.

پس بیایید  سال جدید را با تلاوت قرآن شروعی دوباره بخشیم و از نو شروع کنیم:ببخشیم ، دور بریزیم،تازه کنیم.ببخشیم تمام آنچه را که پهنای دلمان را به اتاقی تاریک مبدل نموده،دور بریزیم همه آنچه را که جلوی دید دلمان را گرفته است،تازه کنیم تمام روابط کهنه شده را و از نو بهاری شویم.

چه بسا دلهایی که با لبخند ما در هم شکسته است و منتظر اندکی دلجویی است و چه بسا لبخندهایی که با نگاه سرد ما بر روی لبها خشکیده است و انتظار نگاهی مهربان را در دل دارد.

بهار در راه است.بهار با تکرار آمدنش حرفها دارد .فریاد میزند که تازه شدن ،نو شدن و سبز شدن از بهترین تکراری های تکرارشدنی تاریخند.

بیایید با تکرار این تکراری لذت بخش تمام طراوت و لبخند درخت شکوفه زده را از آن خود کنیم.

سخت نیست….یا علی گویان و دست بر زانو همتت را جمع کن و با ما همراه شو.وعده ما با چشمانی منتظر و لبهایی دعاگو هنگام تحویل سال ….

استجابت دعا

                                       

شرایط دعا كردن اول : اعتراف به گناهان ؛ دوم : شكر نعمت ها؛ سوم : صلوات بر محمد و آل محمد؛ چهارم : دعا كردن و حاجت خواستن ؛ پنجم : صلوات بر محمد و آل محمد. اگر دعایتان مستجاب شده مواظب سه حالت باشید اول : آن كه عجب نكنى و نگویى من معلوم مى شود آدم خوبى هستم كه دعایم مستجاب شد زیرا عجب و خودپسندى باعث فساد عمل و غلبه شیطان است . دوم : شكر و حمد خدا نمایى كه تفضل كرد بر تو به اجابت دعاى تو، بلكه مستحب است دو ركعت نماز شكر بجا آورى . سوم : همین كه دعاى تو مستجاب شد ترک دعا نكنى و باز در خانه خدا بروى تا بیگانه نشوى و در وقت حاجت خواستن دوباره آشنا باشى . اگر دعایتان به اجابت نرسید مواظب این سه حالت باشید اول : آن كه مأیوس نشوى از رحمت خدا، زیرا به اجابت نرسیدن دعا ممكن است به سبب گناهان تو باشد كه مانع اجابت است پس درصدد رفع آن به توبه و تعذیب نفس برآى . دوم : ترک دعا نكن . سوم : راضى باش به تقدیر الهى تا همان رضاى تو باعث اجابت دعایت بشود. امام حسن علیه السلام مى فرماید: من ضامنم از براى كسى كه در قلب او چیزى خطور نكند بجز رضا و خشنودى به قضاى خدا این كه دعا كند پس مستجاب شود. دعا كردن سه حالت دارد كه به هر حالتى كه باشد براى انسان اجر معنوى دارد حالت اول : آن كه صلاح بنده در آن هست و به او مى رسد و مشروط به دعا نیست و در این صورت ثمره دعا تقرب بنده است به خدا. حالت دوم : آن كه صلاح بنده در آن هست و رسیدن به آن مشروط است به دعا كردن و در این صورت ثمره دعا دو چیز است یكى رسیدن به مطلوب و دیگر تقرب به خدا. حالت سوم : آن كه صلاح بنده در آن نیست و به آن نمى رسد چه دعا بكند چه نكند و در این صورت ثمره دعا دو چیز است یكى تقرب به خدا، دوم عوض آن كه در دنیا از او منع شده در آخرت به اضعاف آن به او عطا مى شود.( منبع : گنجینه هاى معنوى مؤ لف : رضا جاهد محمدی_گروه دین اندیشه تبیان)

الگو یمان در ریاست مولا علی(ع)باشد


بسم الله
راه علىّ ـ علیه السّلام ـ را نرفتیم و…
افراد بشر چه بیمارى دارند كه راحت نمى نشینند، و پیوسته بر سر قدرت طلبى و ریاست و مقام با هم مى جنگند؟!
ما همین قدر مى فهمیم كه مُلك دنیا باقى و پابرجا نمى ماند و از بین مى رود.
حضرت امیر المؤمنین ـ علیه السّلام ـ در وقت ریاست و حكومت ظاهرى چه پوشاك و خوراكى داشت؟!
حلوایش این بود كه خرماى خشك را ریز ریز مى كرد و داخل ماست مى ریخت تا ماست شیرین شود، و آن را با نان خشك (آن هم نان جو) میل مى نمود و مى فرمود: ممكن است این ها را هم كسانى نداشته باشند.
ولى ما این راه را نرفتیم،ونتیجه این شدکه كفّار كردند آن چه كردند و بر سرما آوردند، آن چه آوردند

خدمت و عبادت دو ویژگی کار گزار اسلامی

(انما ولیکم الله و رسوله و الذین امنوا الذین یقیمون الصلوه و یوتون

الزکوه و هم راکعون)مائده ایه 55

(ولی شما تنها خدا و پیامبر اوست و کسانی که ایمان اورده

 اندهمان کسانی که نماز بر پا می دارند و در حال رکوع زکات می

 دهند)

 1-بینوایان نباید از اجتماع نماز گزاران دست خالی برگردند.

2-کسانی که نسبت به اه بینوایان بی تفاوتند نباید سرپرست شما باشند.

3-ایمان نماز و زکات شاخص های انتخاب ولی در جامعه ی اسلامی هستند.

4-در این ایه اقامه ی نماز در کنار ایمان و زکات قرار گرفته است. 

محرم و امام خمینی(ره)

امام خمينی(ره) با بهره گیری از مفهوم عاشورا و آموزه های این نهضت عظیم در مبارزات خود عليه رژيم پهلوی، انقلاب ایران را به سوی پیروزی نهایی رهنون ساختند.

 رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران ابتدا با بيان فلسفه قيام عاشورا و نهضت امام حسين (ع) و زدودن غبار تفسير كهن كه رنگ و صيغه‌ای انفعالی به آن بخشيده بود به زنده كردن و امروزی ساختن آن همت گماشتند.

در مرحله بعد با مقايسه شرايط سياسی دوران نهضت انقلابی مردم ايران با شرايط نهضت امام حسين (ع) هوشمندانه نتايج آن قيام بزرگ را با شرايط و مقتضيات زمانه پيوند زدند كه اين خود برانگيخته شدن احساسات مذهبی توده‌های مردم را در پی داشت. 

امام خميني (ره) كه فرهنگ عاشورا را گنجينه عظيم سياسي ديني وپشتوانه فرهنگ غني و انسان ساز اسلام مي‌دانست با بهره‌گيري از آموزه‌هاي عاشورايي، حماسه حسيني را اساس قيام و مبارزه خويش قرار داده به احياي دين پرداخت.
امام با شناخت دقيق از سياستهاي استكبار جهاني در تحميل و حمايت رژيم پهلوي در ايران و مشابهت‌هاي فراوان اين رژيم با حاكمان اموي با الهام از فرهنگ احياگر عاشورا و بهره‌گيري از دو عنصر تحرك آفرين ديني، يعني “امر به معروف و نهي از منكر” و “تكليف الهي” شالوده و اساس شكل‌گيري حماسه عاشوراي حسيني را پايه ريزي كرد و رژيم دو هزار و ‪ ۵۰۰‬ساله شاهنشاهي را فرو ريخت و مكتب انسان ساز اسلام را حيات مجدد بخشيد و غبار تحريف و بدعت را از چهره دين زدود.

يكي از نقاط برجسته زندگاني امام خميني (ره)عشق و ولاي او نسبت به اهل بيت عصمت و طهارت (ع)، به ويژه ساحت مطهر حضرت سيدالشهدا(ع) بود. 

ایرنا برخي از سخنان گهربار امام خميني (ره) را پيرامون ماه محرم و اهميت عزاي حسيني و مجالس سوگواري بازگو نموده است.

امام مي‌فرمايند: محرم ماهي است كه عدالت در مقابل ظلم و حق در مقابل باطل قيام كرده و به اثبات رسانده كه در طول تاريخ، هميشه حق بر باطل پيروز شده است.

* محرم ماهي است كه به وسيله سيد مجاهدان و مظلومان اسلام زنده شد و از توطئه عناصر فاسد و رژيم بني‌اميه، كه اسلام را تا لب پرتگاه برده بودند رهايي بخشيد.

* اين خون سيدالشهداست كه خون‌هاي همه ملت‌هاي اسلامي را به جوش مي‌آورد.

* ماه محرم براي مذهب تشيع، ماهي است كه پيروزي، در متن فداكاري و خون به دست آمده است.

* محرم ماه نهضت بزرگ سيد شهيدان و سرور اولياي خداست كه با قيام خود در مقابل طاغوت، تعليم سازندگي و كوبندگي به بشر داد و راه فناي ظالم و شكستن ستمكار را به فدايي دادن و فدايي شدن دانست و اين، خود سرلوحه تعليمات اسلام است براي ملت‌ها تا آخر دهر.

با حلول ماه محرم، ماه حماسه و شجاعت و ماه فداكاري آغاز شد، ماهي كه خون بر شمشير پيروز شد. ماهي كه قدرت حق، باطل را تا ابد محكوم و داغ باطله، برجبهه ستمكاران و حكومت‌هاي شيطاني زد. ماهي كه به نسل‌ها، در طول تاريخ، راه پيروزي بر سرنيزه را آموخت، ماهي كه شكست ابر قدرت‌ها را در مقابل كلمه حق، به ثبت رساند.ماهي كه امام مسلمين، راه مبارزه با ستمكاران تاريخ را به ما آموخت.

* سيدالشهدا را كشتند، اسلام ترقي اش بيشتر شد.

* سيدالشهدا سلام‌الله عليه با همه اصحاب و عشيره‌اش قتل عام شدند، لكن مكتب‌شان را جلو بردند.

* شهادت حضرت سيدالشهدا، مكتب را زنده كرد.

* زنده نگه داشتن عاشورا، يك مساله بسيار مهم سياسي - عبادي است.

* انقلاب اسلامي ايران، پرتويي از عاشورا و انقلاب عظيم الهي آن است.

* كربلا، كاخ ستمگري را با خون درهم كوبيد و كربلاي ما، كاخ سلطنت شيطاني را فرو ريخت.

* كربلا را زنده نگه داريد و نام مبارك حضرت سيدالشهدا را زنده نگه داريد كه با زنده بودن او اسلام، زنده نگه داشته مي‌شود.

* مساله كربلا، كه خودش در راس مسائل سياسي هست، بايد زنده بماند.

* ملت بزرگ ما بايد خاطره عاشورا را با موازين اسلامي، هرچه شكوهمندتر حفظ نمايد.

* اين محرم را زنده نگه داريد، ما هر چه داريم از اين محرم است.

* محرم و صفر است كه اسلام را زنده نگه داشته است.

* تمام اين وحدت كلمه‌اي كه مبدا پيروزي ما شد، براي خاطر اين مجالس عزا و تبليغ و ترويج اسلام شد. اين مجالس سوگواري واين مجالس بزرگداشت سيد مظلومان و سرور آزادگان، كه مجالس غلبه سپاه عقل برجهل، و عدل بر ظلم  و امانت بر خيانت، و حكومت اسلامي بر حكومت طاغوت است، بهتر است محرم هر چه با شكوهتر و فشرده‌تر برپا شود و بيرق‌هاي خونين عاشورا به علامت حلول روز انتقام مظلوم از ظالم، هر چه بيشتر افراشته شود.

* ماه محرم، ماهي است كه مردم آماده‌اند براي شنيدن مطلب حق.

* گريه كردن بر عزاي امام حسين، زنده نگهداشتن نهضت و زنده نگهداشتن همين معنا كه يك جمعيت كمي در مقابل يك امپراطوري بزرگ ايستاد، دستوراست.

* بايد سينه زدن هم محتوا داشته باشد.

* عاشورا روز عزاي عمومي ملت مظلوم است، روز حماسه و تولد جديد اسلام و مسلمانان است.

* روضه سيدالشهدا براي حفظ مكتب سيدالشهداست. آن كساني كه مي‌گويند روضه سيدالشهدا را نخوانيد، اصلا نمي‌فهمند مكتب سيدالشهدا چه بوده و نمي‌دانند يعني چه، نمي‌دانند اين گريه‌ها و اين روضه‌ها حفظ كرده اين مكتب را.
الان ‪ ۱۴۰۰‬سال است كه با اين منبرها با اين روضه‌ها و با اين مصيبت‌ها و با اين سينه‌زني‌ها ما را حفظ كرده‌اند.

سيدالشهدا را اين گريه‌ها حفظ كرده است مكتبش را، اين مصيبت‌ها و داد و قالها حفظ كرده ، اين سينه زني‌ها و اين دستجات … اينها حفظ كرده… هياهو مي‌خواهد، هر مكتبي هياهو مي‌خواهد، بايد پايش سينه بزنند، هر مكتبي تا پايش سينه زن نباشد، تا پايش گريه كن نباشد، تا پايش توي سر وسينه زدن نباشد حفظ نمي‌شود … اين گريه ها زنده نگه داشته مكتب سيدالشهدا را، اين ذكر مصيبت‌ها زنده نگه داشته مكتب سيدالشهدا را.

ما بايد براي يك شهيدي كه از دستمان مي‌رود علم (پرچم) به پا كنيم، نوحه‌خواني كنيم، گريه كنيم، فرياد كنيم…اين يك ميتينگ و فريادي است براي احياء (زنده نگاه داشتن) مكتب سيدالشهدا… اين روضه خواني‌ها و مصيبت و گريه است كه كشور شما را حفظ كرده … با اين هياهو، با اين گريه، با اين نوحه خواني، با اين شعر خواني، با اين نثر خواني، ما مي‌خواهيم مكتب را حفظ كنيم، چنانچه تا حالا هم حفظ شده است.

* عاشورا با “نه” خود، يزيديان را در طول تاريخ نفي كرد.

* ما ملتي هستيم كه با همين گريه‌ها يك قدرت ‪ ۲۵۰۰‬ساله را از بين برديم.

* اگر قيام حضرت سيدالشهدا نبود، امروز هم ما نمي‌توانستيم پيروز شويم، تمام اين وحدت كلمه‌اي كه مبدا پيروزي ما شد، براي خاطر اين مجالس سوگواري و اين مجالس تبليغ و ترويج اسلام شد.

منبع سایت: http://www.kheimehnews.com/

محرم

کلمات قصار امام حسین (ع) :

* هر کس خدا را بپرستد و خق بندگی او را بجای آورد , خداوند به او بیش از آنچه می خواهد می رساند .

* اگر سه چیز نبود , هرگز فرزند آدم سر تسلیم فرو نمی آورد : فقر و نیازمندی , بیماری و مرگ .

* اسقاط تدریجی خدا بر بنده خود , این است که تمام نعمتها را بر او می بخشد و شکر و سپاس را از او می گیرد.

* بخیل کسی است که در سلام کردن بخل ورزد. نيز می فرمایند : به کسی که سلام نداده اجازه صحبت ندهید.

*کسی از نظر مقام و منزلت بزرگوارتر است که به زرق و برق دنیا در دست هر که باشد ارزش قائل نشود.

*هر کس از کار فرو ماند و راه تدبیر بر او بسته شود , کلیدش مداراست.

* بپرهیز از کاری که برای آن ناچار به عذرخواهی شوی . زیرا مومن نه بدی کند و نه پوزش طلبد ولی منافق هر روز بدی می کند و عذر می خواهد .

*خداوندا مرا با احسان خود , فزون طلب منما و با بلا و گرفتاری ادب مکن.

زیبایی های هستی

زیباترین شروع:بسم الله الرحمن الرحیم     

زیباترین معشوق:الله

زیباترین بانگ:تکبیر

زیباترین اواز:اذان

زیباترین خانه:کعبه

زیباترین حرکت:شهادت

زیباترین سرمایه:سلامتی

زیباترین زمین:کربلا

زیباترین چشمه:زمزم

زیباترین روز:جمعه

زیباترین شب:قدرفجر

زیباترین زینت:ادب

زیباترین نماز:نماز ظهر عاشورا

زیباترین سمبل:حج

زیباترین عهد:وفا

زیباترین کلمه:محبت

زیباترین ابزار:قلم

زیباترین رحمت:باران

زیباترین سنگ:حجرالاسود

زیباترین لباس:احرام

زیباترین بیابان:عرفات

زیباترین لحظه:پیروزی

زیباترین شعار:صلوات

زیباترین جمله:لااله الاالله

زیباترین عمل:عبادت

زیباترین حرف:حق

   

علت غیبت امام زمان (عج)

اسرار بسیار زیا دی در دین و برنامه های  ان وجود دارد که درک هر یک دلی دریا و چشمی بینا میخواهد تا جایی که حتی همه انبیاء هم نمیتوانند به تمام اسرار اگاه شوند.غیبت حضرت حجت(عج)از اسرار پیچیده ای است که با ظهور او همه حقایق روشن خواهد شد.عبدالله ابن فضل هاشمی میگوید:امام صادق(ع) فرمود:حضرت صاحب الامر ناچار غیبتی خواهد داشت به طوری که گمراهان در شک واقع میشوند.سوال کردم:چرا؟فرمود:ماذون نیستم علتش را بیان کنم.گفتم:حکمتش چیست؟فرمود:همان حکمتی که در غیبت حجتهای قبل از ان جناب وجود دارد.اما حکمتش جز بعد از ظهور او ظاهر نمیشود چنان که حکمت سوراخ کردن کشتی و کشتن جوان و اصلاح دیوار به دست حضرت خضر(ع) برای حضرت موسی(ع) اشکار نشد جز هنگامی که میخواستند از هم جدا شوند.ای پسر فضل !موضوع غیبت سری از اسرار خدا و غیبی از غیوب الهی است چون خدا را حکیم میدانیم باید اعتراف کنیم که کارهایش از روی حکمت است گر چه تفضیلش برای ما مجهول باشد.از این حدیث استفاده میشود که علت اصلی غیبت حضرت ولی عصر(عج)به دلیل اینکه اطلاع بر ان به صلاح مردم نبوده یا استعداد کافی ان را نداشته اند بیان شده است در عین حال به مواردی از فلسفه ی غیبت در بعضی از روایات اشاره میکنیم:

1-ازمایش مردم                                                           4-نداشتن یار و یاور

2-بیم از کشته شدن                                                    5-تعهد نداشتن نسبت به حاکمان جور 

3-امادگی و استعداد مردم                                            6-خالی نمادن زمین ا ز حجت