موضوع: "اخبار حوزه"

برپایی نمایشگاه کتاب در مدرسه علمیه نرجسیه سیرجان

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی روز شنبه 22 آبان ماه نمایشگاه کتاب در مدرسه علمیه نرجسیه سیرجان به مدت 10 روز برپا گردید.

برگزاری جلسه اخلاق با حضور حجت الاسلام والمسلمین عالی در مدرسه علمیه نرجسیه سیرجان

حجت الاسلام و المسلمین عالی در ابتدا با توجه به سخنان شهید مطهری مطالبی درباره تقوا بیان کردند: شهید مطهری تقوا را به دو دسته تقسیم کردند: 1- تقوای گریز: تا وقتی انسان گریز ازدنیا دارد و از مظاهر دنیا از جمله شهرت،قدرت، ثروت و …دور باشدانسان با تقوا و پاکی است.
2- تقوای ستیز: انسان در میدان عمل قرار می گیرد و مغلوب آن چیزهایی که نفسش را به زمین می زند نشود. و بهترین تقوا، تقوای ستیز است.پاکی برای ما وراثتی است و از بیرون به ما وارد شده است.

چرا گناه می کنیم؟ زیرا تقوا و پاکی را به ریاضت و زحمت به دست نیاورده ایم.ما باید طوری تقوا را برای خودمان تقویت کنیم که بتوانیم در امتحانات زندگی سربلند بیرون بیاییم و بتوانیم دست دیگران نیز بگیریم در غیر این صورت بسیار سخت است زیرا در آخرالزمان ابزار لغزش بسیار زیاد است. ایشان در پایان چند توصیه به طلاب کردند:1- روزانه حداقل نیم ساعت تفسیر قرآن بخوانید و از تفسیر ساده شروع کنید مثل تفسیر نمونه.2- روزی یک ریع احادیث اعل بیت (علیهم السلام) را بخوانید و از اصول کافی شروع کنید که ام الکتب روایی است. من به شما قول می دهم بعد از مدتی که این دو عمل را انجام دهید نورانیت قرآن و احادیث در شما اثر می گذارد.3- خواندن روشمند کتب استاد شهید مطهری.استاد مطهری نیز در مطالعه کتب اخلاقی به ویژه آثار خودشان به سه روش زیر اشاره کرده اند 1- هر کتابی را حداقل دو بار بخوانید2- از ساده به سخت بخوانید3- موضوعی مطالعه کنید.narjesiyeh-sirjan.kowsarblog.ir

برگزاری کارگاه آموزش وبلاگ نویسی از سوی پایگاه بسیج طلاب نرجسیه سیرجان


کارگاه آموزشی وبلاگ نویسی با حضور مدارس علمیه خواهران شهرستان های شهربابک و بردسیر به میزبانی پایگاه بسیج طلاب نرجسیه سیرجان سه شنبه 5/8/94 از ساعت 15 الی 19:30 در دو مرحله تئوری و عملی در کارگاه کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار گردید. جناب حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه محترم شهرستان با حضو در این کارگاه ضمن تقدیر و تشکر از جناب آقای کیانی مطالبی پیرامون اهمیت فضای مجازی بیان کردند. جناب آقای کیانی اعزامی از بخش فناوری مرکز مدیریت قم استاد این دوره در مرحله تئوری پیرامون شبکه های اجتماعی و ارتباطی بویژه وبلاگ مطالبی بیان کردند و به معرفی وبلاگ به عنوان یکی از مهم ترین ابزارهای جدید ترویج فرهنگ از طریق فضای مجازی پرداختند؛ وبلاگ نویسی دینی را یک رسانه جدید برای تبلیغ و نشر دین معرفی کردند.

ایشان اهداف مرکزرا از راه اندازی وبلاگ این چنین بیان کردند: 1- تثبیت و ترویج محتوا با محوریت زن مسلمان در فضای مجازی2- ایجاد و تقویت انگیزه در میان خواهران طلبه 3- جریان سازی اعتقادی، اخلاقی و خنثی سازی جریان های غلط و انحرافی با هم افزایی شبکه هزاران نفری طلاب خواهران در فضای مجازی

ایشان در مرحله عملی چگونگی ایجاد وبلاگ و درج مطلب در وبلاگ را آموزش دادند و حاضرین با توجه به آموزش عملی استاد توانستند برای خود وبلاگ شخصی بسازند و آقای کیانی به سؤالات آن ها پاسخ دادند.

در پایان کارگاه ضمن پذیرایی و شام ، بسته فرهنگی که شامل (جزوه کاهش جمعیت ضربه ای سهمگین بر پیکر مسلمین،کتاب سبدی پر ازگل،بروشور و خودکار) در بین شرکت کنندگان توزیع گردید.


www.narjesiyeh-sirjan-kowsarblog.ir

برای بهار ظهور ، لباس تقوا بخریم!!!!

امسال هم مانند سال های گذشته در روزهای پایانی سال، جنب و جوش در مردم دیده می شود، چرا که بهار طبیعت در راه است و باید خود را برای رسیدنش مهیا نمود.

تمام پدرها و مادرها ، هم برای خود و هم برای فرزندان خود، خرید لباس بهاری را جزء لیست خریدشان می دانند و البته که فرزندان، مقدم هستند، چون ذوق و شوقشان دیدنی تر است.

برای ما دوست داران حضرت اباصالح المهدی (ارواحنابفداه) نیز مکرر گفته اند که امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و حکومت عدل جهانی او، بهار حقیقی مردمان و خرّمی روزگاران است.

کسانی که انتظار بهار حضرت اباصالح المهدی(ارواحناه بفداه) را نیک می دانند که برای فصل بهار بشریت نیز باید مهیا شد و در این میان باید حتما لباس مناسب آن را تهیه کرد. اما چه لباسی….؟

اگر بدانیم که محور فکری انقلاب مهدوی، قرآن کریم است، این کتاب آسمانی، بهترین لباس را پرهیزگاری  و خدامحوری معرفی نموده و فرموده:« و لباس التقوی ذلک خیر» آنان که در نیایش های خویش، سربازی در رکاب حضرت اباصالح المهدی (ارواحنابفداه) را از پروردگار مسئلت می کنند به خوبی می دانند که جنس لباس سربازی او، تقواست و بس؛ و اینان در روزهای واپسین زمستان غیبت، برای بهار ظهور، در جستجوی لباس تقوا و زینت باآن خواهندبود.



 


 


همانطور که دیگران در دل تو جای دارند، توهم در دل آنان جای داری...

قال امام هادی(علیه السلام):


از کسی که او را آزرده ای،توقع صمیمیت نداشته باش

و از کسی که به او مکر و حیله کرده ای توقع وفاداری نداشته باش

و از کسی که به او بد گمان هستی، انتظار خیرخواهی نداشته باش

زیرا همانطور که دیگران در دل تو جای دارند ، تو هم در دل آنان جای داری…

 

*صلوات*

سلوک در صراط مستقیم...

حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی) می فرمایند:

ذکر موجب میشود که مابتوانیم درآن صراط مستقیم سلوک کنیم؛ پیش برویم.

آن هدفی که ترسیم کردیم برای خودمان به عنوان مؤمن، به عنوان مسلمان، به عنوان پیرو یک مکتب مترقی، به عنوان کسانی که انگیزه داریم برای برپاداشتن این بنای رفیعی که خبر از شکوفایی تمدن اسلامی در آینده و قرون آینده می دهد،احتیاج داریم به ذکر خدا تا بتوانیم در این جادّه حرکت کنیم.

« کتاب دعا از منظر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی) -صفحه 113 »


*صلوات*

آذرخشی در شب...

ناگهان آذرخشی به دل شب افتاد و چنان آتش و نوری شعله کشید که ستم یک جا سوخت.

فریادی در حنجره بشر پیچید و دیوار سکوت را شکست.

از افق های دور

به هنگام سحر

مردی از جنس فجر

با کتابی در دست و تبسم بر لب و دستانی که نوازشگر غم های غریبانه غربت بودند، از راه رسید.

روزمان زیبا شد…

 

(شاعر:جناب آقای حمید رحمانی)

 

* سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سی و پنجمین بهار گرامی باد *



یافاطمة المعصومه اشفعی لنا فی الجنة...

بانوی ایران زمین…

بانوی آب و آیینه

نفس های خاک لیاقت هم آغوشیتان را نداشته اند

که چنین زود بار سفر بسته ای

عزم آسمان کرده ای

میهمان آفتابی یا ولی نعمت مهتاب

محبتتان بغل بغل آرامش نثارمان می کند

و حریمتان، سایه نوازش روی دلمان می اندازد

به آستانتان که می رسم

چقدر واژه کم می آورم، برای حرفایم

برای درد هایم…


( شاعر: سرکارخانم راضیه مس فروش)

 

*وفات کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) تسلیت باد*

 

*به روحشان صلوات*



سبزترین باغ بهار خدا...

*** پسرفاطمه (سلام الله علیها) نور هدی***

*** سبزترین باغ بهار خدا***

*** باشما دل از غصه رها می شود***

*** پاکتر از آینه ها می شود***

*** ای گل گلزار خدا یاحسن عسکری(علیه السلام) ادرکنی…***

*** آینه قبله نما یاحسن عسکری(علیه السلام) ادرکنی…***

 

*سالروز میلاد باسعادت و فرخنده حضرت امام حسن عسکری(علیه السلام) مبارک*

 

*به روحشان صلوات*



جمهوری اسلامی ایران آغازگرحکومت اسلامی جهان...

شهیدمهرداد خداوندی:

من برای احیای دین خداوند و برای بقای جمهوری اسلامی ایران- که آغازگر حکومت اسلامی در جهان است- رهسپار جبهه شدم.


* شهدا را یاد کنید حتی با یک صلوات *

انقلاب مردم ایران...

حضرت امام خمینی (ره) :


انقلاب مردم ایران، نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچم داری حضرت حجت ( ارواحنابفداه) است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد.

امیدواریم که این انقلاب ، یک انقلاب جهانی بشود، و مقدمه ای برای ظهور بقیة الله ( ارواحنا له الفداء ) باشد.

و ما با خواست خداوند دست تجاوز و ستم همه ستمگران را در کشورهای اسلامی می شکنیم و با صدور اسلام راستین و بیان احکام محمدی (صلی الله علیه وآله) است، به سیطره و سلطه و ظلم جهان خواران خاتمه می دهیم و به یاری خدا راه ر برای ظهور منجی مصلح و کل و امامت مطلق حق امام زمان(ارواحنافداه) همواره می کنیم.

ما تکلیف داریم آقا ! این طور نیست که حالا ما منتظر ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هستیم ، پس دیگر بنشینیم تو[ی] خانه هایمان ، تسبیح را در دست بگیریم و بگوییم: «عجّل علی فرجه» عجّل ، با کار شما باید تعجیل بشود. شما باید زمینه را فراهم کنید برای آمدن او ، و فراهم کردن این که مسلمین را با هم مجتمع کنید.


خمینی،روح الله، صحیفه امام (ره)، جلد15،16،18،21


* دهه فجر انقلاب اسلامی  گرامی باد *

 

*به روح بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام(ره) صلوات*

چه کسی می تواند منتظر باشد؟

حضرت آیت الله آقا مجتبی تهرانی :

در باب انتظار فرج که روایات بسیاری داریم که افضل اعمال است،

چه کسی می تواند منتظر باشد؟

کسی که حبّ دنیا دارد؟ اگر حضرت اباصالح المهدی( ارواحنابفداه) تشریف بیاورند، حاضرم دست از همه چیز بردارم و هر امری فرمودند بگویم: چشم؟؟؟؟؟؟

اگر این چنین شویم ، بی برو برگرد دستمان را خواهد گرفت، چه چشم ظاهری بیند ، چه نبیند.


*صلوات*

نسبت دزدی به امام (علیه السلام)

 

یکی از حج گزاران در مدینه خوابیده بود هنگامی که از خواب برخاست کیسه پول خود را ندید، خیال کرد کسی کیسه را دزدیده است، حضرت صادق (علیه السلام ) را دید که نماز می خواند و آن حضرت را نمی شناخت، به او در آویخت و گفت:تو کیسه پول مرا بردی، امام (علیه السلام) فرمودند: چه چیزی در آن بود، گفت هزار دینار در آن بود.

امام (علیه السلام) او را به منزل بردند و هزار دینار به او مرحمت نمودند، آن شخص پول ها را گرفت به خانه اش برگشت، وقتی که داخل خانه شد پول خود را پیدا کرد، دوباره خدمت امام (علیه السلام) رسید و عذر خواهی کرد و مبلغ را به آن حضرت برگردانید، ولی امام صادق (علیه السلام) نپذیرفت و فرمودند: چیزی که از دست ما بیرون رفت به ما بر نمیگردد.

وقتی که از منزل امام خارج شد، پرسید که این منزل کیست؟

گفتند: منزل امام جعفر صادق (علیه السلام) است، گفت: فقط اینگونه اعمال بزرگوارانه می تواند از چنین اشخاصی صادر شود. (1)

شایدعلت اینکه امام (علیه السلام) پول را بدون چون و چرا دادند، بخاطر این است که به جد بزرگوارش رسول خدا(صلی الله علیه وآله) تأسی کردند که روزی یکی از افراد نادان ، رسول خدا(صلی الله علیه وآله) را در بازار دید، و خواست مردم را نسبت به آن حضرت بدبین کند لذا با صدای بلند گفت ای محمد(صلی الله علیه وآله) چرا بدهی خود را نمی دهی ، حضرت فرمودند: کدام بدهی؟ آن مرد گفت: عجب، انکار می کنی؟ قصد داری بدهی خود را ندهی؟ رسول خدا( صلی الله علیه وآله) بلافاصله فرمودند: طلب تو چقدر است؟ گفت : فلان مقدار، آن حضرت مبلغ را داد و مرد پول را گرفت و رفت، لحظاتی بعد برگشت و پول را به حضرت برگرانید، و عرض کرد، شما که به من بدهکار نبودی ، چرا مبلغ درخواستی ام را دادی؟

پیامبراسلام(صلی الله علیه وآله) فرمودند: مردم نمی دانند که من به تو بدهکارنیستم، اگر این صحنه را ببینند، بعضی گمان می کنند که من حق تو را غصب کرده ام و نسبت به پیامبری من بد گمان می شوند.

همچنین در حدیثی امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) فرمودند: هرگاه بلائی پیش آمد مال و دارایی را فدای جانتان کنید و هنگامی که حادثه ای رخ داد جان را فدای دین کنید و بدانید نابود(حقیقی) کسی است که دینش از دست برود و غارت زده(حقیقی )کسی است که دینش را ربوده باشند.(2)

1-وسائل الشیعه ج 16 ص 192، بحار ج 78 ص 55، تحف العقول ص216

2-بحار ج 47 ص 23، مستدرک ج 7 ص 206، مناقب ابن شهر آشوب ج 4 ص274

 

*میلاد فرخنده پیامبر اعظم(صلی الله علیه وآله) و امام جعفر صادق (علیه السلام) مبارک*


*به روحشان صلوات*

هنگامه وصل.......

 

آسمان می خندد این اتفاق زیبا را و زمین به مبارکی اش یقین دارد.

چشم های ملائک با لهجه ای بارانی شادباش می گویند این وصلت خوش آیند را.


امروز ، روز ازدواج ملکه حجاز است؛

اما نه با شاهزادگان یمنی و نه با تاجران مکی؛

با کسی که پادشاه بی تاج و تخت زمین و آسمان است،

با کسی که تمام کائنات، بهانه خلقت اوست و آفتاب ، به طمع دیدار او هر روز طلوع می کند،

با کسی که خداوند متعال او را «رحمة للعالمین» نامید.

 

* سالروز ازدواج پیامبر اعظم (صلی الله علیه وآله) و حضرت خدیجه کبری (سلام الله علیها) مبارک *



 


چقدرخودمان را به آقایمان سپرده ایم؟؟؟؟؟

 

محبت های حضرت اباصالح المهدی (ارواحنابفداه) به هنگام مرگ هم شامل ما می شود.

 

حضرت آیت الله جوادی آملی می فرمایند:

«اگرکسی واقعاً مهدوی باشد، همین که دارد می میرد، نخستین کسی که به بالین او می آید، وجود مبارک حضرت است.»


اگر ما مؤمن مهدوی باشیم زندگی و مرگمان غرق در محبت حضرت اباصالح المهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.

ولی ما چه کرده ایم؟

تاحالا چقدر از محبت های امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) سخن گفته ایم، چه قدر در این باره پیامک زده ایم؟

چند تابلو از جلوه های مهر و محبت نقش دیوار فکر، جان و خانه مان شده است، چقدر!!!!!!!!!!!!

امام محمدباقر(علیه السلام) به یکی از یارانش که با دوستان خود همواره درباره ولایت گفتگو می کردند، فرمودند: «به خداوند قسم دوست می دارم در گفتگو ایشان با شما باشم. من بوی شما و روح شما را دوست می دارم. شما بر دین خدا و دین فرشتگان اویید پس ما را با تقوایتان و اجتهاد و کوششتان یاری کنید.»

از این همه محبت چند پیمانه برداشته ایم؟

چقدر خودمان را به آقایمان سپرده ایم؟

 

عهدکردم که بدهکارنباشم به کسی

وای از دست محبت که بدهکار شمایم آقا……

 

خدایا، ولیّ ات حضرت حجّة بن الحسن

که درودهای تو بر او و بر پدرانش باد

در این لحظه و در تمام لحظات

سرپرست و نگاهدار و راهبر و یاری گر

و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتی

که خوشایند اوست ساکن زمین گردانیده،

و مدّت زمان طولانی در آن بهره مندسازی.


***** سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت اباصالح المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مبارک *****


* برای سلامتی آقایمان صلوات *

زغربت پسر من خدا خبر دارد...

(( قال امام حسن عسکری ( علیه السلام ) : به درستی که هر یک از شما  وقتی که در دین خود پارسا باشد ، و در سخن گفتن راستگو باشد ، و امانت را اداء کند ، و اخلاقش را با مردم خوب باشد (درباره او ) گفته خواهد شد که این شیعه است و این سخن مرا خوشحال می کند. ))


زچشم پر گهر من خدا خبر دارد

زجان پر شرر من خدا خبر دارد

میان این همه دشمن چه می کند مهدی(ارواحنابفداه)

زغربت پسر من خدا خبر دارد…


شهادت یازدهمین امام شیعیان ، امام حسن عسکری ( علیه السلام ) تسلیت باد .

* به روحشان صلوات *

همسایه های مسیحی...

چند تا از همسایه ها مسیحی بودند. در لشکرنجف اشرف که هر سال دهه محرم مراسم داشتند ، چند روز مانده به مراسم ، دو-سه نفر از مسئولین لشکر را می فرستاد تا با احترام  از همسایه ها اجازه برگزاری مراسم روضه امام حسین ( علیه السلام ) را بگیرند، می گفت سر و صدای عزاداری بلند است و ترافیک و شلوغی زیاد و آنها حق همسایگی ما را دارند . باید با رضایت کامل ایشان باشد.

موقع توزیع غذا هم ، سهم همسایه ها دا جدا می کرد و می فرستاد درب منزل آنها. بعد از شام قریبان هم با تشکر وحلالیت از همسایه ها مراسم تمام می شد.

حاجی حواسش به همه چیز بود، از محتوای سخنرانی ها و مداحی ها و نماز جماعتهای ظهر عاشورا و تاسوعا گرفته ، تا گذاشتن چند نفر مامور جهت جفت کردن کفش های عزاداران و گرفتن اسفتد دم درب و دقت در توزیع غذای ظهر عاشورا و تاسوعا که به بهترین نحو ممکن صورت پذیرند.

برگزاری هیات و مراسم عزاداری در دهه اول محرم برایش از اهم واجبات به شمار می آمد و حسابی سنگ تمام می گذاشت ، اما کیفیت اجراءآن برایش خیلی مهم تر بود. بطوری که می توان از هیات ثارالله لشکر8 نجف اشرف بعنوان یک الگوی نمونه عزاداری نام برد…

{ سالگرد شهادت سردار حاج احمد کاظمی گرامی باد.}

 

* شهدا را یاد کنید حتی با یک صلوات *

نیلی ترین رنگ ها بر پیکرش بود...

(( قال امام رضا ( علیه السلام ) : هرکس اندوه مؤمنی را برطرف کند ، خداوند روز قیامت اندوه را از دل او بر می دارد. ))

نیلی ترین رنگ ها بر پیکرش بود

معلوم بود امروز روز آخرش بود

معلوم بود آقای ما را زهر دادند

وقتی که آمد عبایش بر سرش بود

دستب به پهلوی پر از درد خودش داشت

برشانه دیوار دست دیگرش بود

پاشد خودش را جمع کرد ، اما زمین خورد

از بس که دنبال صدای مادرش بود

در حجره بی فرش خود افتاده بود و

تصویری از گودال در چشم ترش بود…

شهادت شمس الشموس،  امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا ( علیه السلام ) تسلیت باد.

* به روحشان صلوات *

 

هفتاد تیر به جسمم روا نبود...

(( قال  امام حسن ( علیه السلام ) : خدایا ! شیعیان ما از شعاع نور ما  و سرشت ما خلق شده اند ، آنان گناهان بسیاری با اتکای بر محبت و ولایت ما انجام داده اند. ))


دردی شبیه غصه من بی دوا نبود

آهی شبیه ناله من بی نوا نبود

در خانه های سرد مدینه چه می گذشت

روزی که غیر شعله به بیت الولا نبود

یاس سپید بود که در جا کبود شد

وقتی که راه چاره در آن کوچه نبود

آن را که دید زینبم از محتوای طشت

این تازه غیر گوشه ای از آن بلا نبود

از زیر پای عرش که سجاده می کشد؟

هفتاد شعبه تیر به جسمم روا نبود…


شهادت مظلومانه کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (علیه السلام ) تسلیت باد.


* به روحشان صلوات *

دخترم گریه تو پشت مرا می شکند...

(( قال پیامبر اعظم (صلی الله علیه وآله ) : سزاوار نیست که دوست ، لعنت کننده باشد. ))

دخترم گریه تو پشت مرا می شکند

بیش از  این گریه نکن ، قلب خدا می شکند

باز بوسیدم از این دست که زد شانه مرا

حیف یک روز کسی دست تو را می شکند

تو سیه پوش من و شهر به هم دردی تو

حرمت شیر خدا را همه جا می شکند

کودکانت همه در پشت سرت می لرزند

که در خانه به یک ضربه پا می شکند

می روی پشت علی (علیه السلام ) تا که رهایش نکنی

دل جدا، سینه جدا، شانه جدا می شکند…


رحلت جانسوز پیامبر اعظم ( صلی الله علیه وآله ) تسلیت باد .


* به روحشان صلوات *

تعارف بی تعارف همه اش را میخواهم !

یادم هست بستنی که می خرید ، حتماً به من تعارف می کرد . همین باعث شده بود که من این عادت پسندیده را یاد بگیرم.

خواهر شهید رمزی از آداب معاشرت برادر شهیدش حمید رضا این گونه می گوید :

حمید رضا با تمام حرکاتش به من درس می داد. اما من آن زمان متوجه نبودم . یادم هست بستنی که می خرید ، حتماً به من تعارف می کرد . همین باعث شده بود که من این عادت پسندیده را یاد بگیرم . اما وقتی من به حمید رضا تعارف می کردم ، می گفت :

یا همه اش را بده ،  یا من نمی خواهم . من هم براساس آن شیطنت بچه گانه ، به او بستنی نمی دادم .

حالا که فکر می کنم می بینم او با این عملش می خواست به من بیاموزد که تعارف دروغین در کارنامه اعمال ثبت می شود و او دلش

نمی خواست که من به دروغ چیزی را به اهل خانه یا دوستان تعارف کنم…


* به روحش صلوات *

گرچه این حرف ها آهن سرد کوبیدن است...

گرچه این حرف ها آهن سرد کوبیدن است ، ولی بنده لازم است بگویم

اطاعت والدین ، حُسن خلق ، ملازمت صدق ، موافقت ظاهر با باطن و ترک خدعه و حیله و تقدم در سلام و نیکویی کردن با هر برّ و فاجر ، مگر در

جایی که خداوند نهی کرده .

الله الله الله که دل هیچ کس را نرنجانید !

 

* به روحشان صلوات *


الگوی یاران حضرت اباصالح المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)...

و اینک ما در زمان انتظار سرورمان ، حضرت اباصالح المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به سر می بریم.

به راستی ، آیا مدعیان منتظر ، به اندازه یاران سید الشهداء (علیه السلام) ، از جان و مال خود ، خواهیم گذشت؟!

منتظر واقعی در میدان عمل ، به سوی ظهور گام بر می دارد و در هر صبح با امامش بیعتی تازه می بندد و به خدای خویش قول می دهد که هرگز از این عهد و پیمان برنگردد ، تا از یاران و دفاع کنندگان از مولایش باشد و در این راه از همه  پیشی بگیرد ، عهدی که حتی مرگ هم نتواند آن را بشکند…

 

*صلوات*

بیا صاحب این بیرق و این پرچم و این روضه ...

به خدا آه نفس های غریب تو که آغشته به حزنی است زجنس غم و ماتم ، زده آتش به دل عالم و آدم مگر این روز و شب رنگ شفق یافته در سوگ کدامین غم عظمی به تنت رخت عزا کرده ای؟

ای عشق مجسم ! که به جای غم شبنم بچکد خون جگر دم به دم از عمق نگاهت. نکند باز شده ماه محرم که چنین می زند آتش به دل حضرت فاطمه (سلام الله علیها) آهت به فدای نخ آن شال سیاهت به فدای رخت ای ماه !

بیا صاحب این بیرق و این پرچم و این مجلس و این روضه و این بزم توئی ، آجرک الله !

عزیز دو جهان یوسف در چاه ، دلم سوخته از آه نفس های غریبت دل من بال کبوتر شده خاکستر پرپر شده ، همراه نسیم سحری روی پرفطرس معراج نفس گشته هوایی و سپس رفته به اقلیم رهایی ، به همان صحن و سرایی که شما زائر آنی و خلاصه شود آیا که مرا همراه خودت زیر رکابت ببری تا بشوم کرب و بلایی، به خداوند در هوس دیدن شش گوشه دلم تاب ندارد، نگهم خواب ندارد.

کنون من نفسی روضه ز مقتل بنویسم ، و خودت نیز مدد کن که قلم در کف من هم چو عصا در ید موسی بشود چون تپش موج مصیبات بلند است ، به گستردگی ساحل نیل است ، و این بحر طویل است که این مخمل خون بر تن تب دار حروف است که این روضه مکشوف لهوف است ، عطش بر لب عطشان لغات است و صدای تپش سطر به سطرش همگی موج مزن آب فرات است ، و ارباب همه سینه زنان کشتی آرام نجات است ، ولی حیف که ارباب « قتیل العبرات » است ، ولی حیف که ارباب « اسیر الکربات » است ، ولی حیف هنوزم که هنوز است حسین ابن علی تشنه یار است…



 

 

زندگی به سبک آیت الله بهجت(ره)

یکی از اطرافیان بچه شان از جایی سقوط کرده بودوتوی کما بود.

زنگ زده بودند برای التماس دعا

آقا آن رقت قلبی همیشگی را که وقتی کسی التماس دعا می گفت پیدانکرده بود

یکی از اهل خانه پرسیده بودجریان چیست؟

گفته بود وقتی اجل کسی حتمی است کاری نمی شود کرد

اینها از ما شاکی باشند بهتر است تا این که از خدا شاکی باشند

در عوض ما دعا می کنیم خدا بهترین نحو برایشان جبران کند

السلام علیک یا علی بن محمد ایها هادی النقی...

قال امام هادی ( علیه السلام ) :

مردم در این دنیا بوسیله ثروت شناخته می شوند و در آخرت بوسیله اعمالشان.


* سالروز باسعادت دهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام هادی ( علیه السلام ) مبارک باد *


* به روحشان صلوات *

روز عرفه و نیایش

قال پیامبراعظم ( صلی الله علیه وآله ): خداوند در هیچ روزی به اندازه روز عرفه بندگان را از آتش دوزخ نمی رهاند.

حضرت اباصالح المهدی (ارواحنابفداه) به همراه حضرت خضر (علیه السلام) هرساله در عرفات حضور میابند و مؤمنان را دعا می کنند وبر دعای ایشان آمین می گویند.

ای دعای عرفات آیه ای از عرفانت                        عظمت می دمد از پنجره ایوانت

امروز به هر خیمه بگردید و بپویید                         گرد گنه از آینه دیده بشویید

یاابن الحسن از سوز دل خسته بگویید…

سفیرعشق

کارش میان معرکه بالا گرفته بود             شمشیر را به شیوه مولا گرفته بود

تنها میان مردم بیعت فروش شهر            انبوه کینه دور وبرش را گرفته بود

دلواپس غریبی امروز خود نبود               اما دلش به خاطر فردا گرفته بود


* شهادت سفیرعشق حضرت مسلم بن عقیل (علیه السلام )تسلیت باد*

* به روحشان صلوات *

غریب تر از خورشید

قال امام محمد باقر ( علیه السلام ) :از خودپسندی راه خود شناسی را نبندید


شیعه باید تا ابد غربتی را یدک بکشند

که تاریخ درد واره های عالم را بی تاب کرده است

نشانه اش همین روزهای گمشده روزگار غیبت است

وقتی فرزند نور درخاموشی مدینه چشم روی هم می گذارد

و شکافنده علوم رخ در نقاب خاک می کشد

از زهر دژ خیمان خانمان سوز تباهی ونیرنگ

حالا حتی اگر گواهی مورخین نامدار بشریت رنگی نداشته باشد

بقیع فریاد مزند

سوز و گداز جانکاه ظلمی را که ذره ذره این خاک جاری گشته است

تا آن روز که مردی بیاید و انتقام این بغض فرو خورده آسمان را از زمین بستاند…

“سالروز شهادت امام محمدباقر (علیه السلام ) تسلیت باد”

*به روحشان صلوات*

 

به نام نامی کوثر، به نام نامی حیدر...

* آب و آیینه و گلاب *

* عطر و نقل و نبات بیاورید *

* رسول مهربانی ، خطبه شیدایی علی ابن ابی طالب ( علیه السلام ) را سروده است *

* ملائک زمین را گل باران کرده اند *

* عرشیان جشن و سرود و پایکوپی گرفته اند *

* زیباترین پیوند آسمانی زمین *

* میان نگاه عاشقانه علی (علیه السلام ) و فاطمه ( علیه السلام ) بسته می شود *

* و عروس ترین عروس عالم راهی خانه بخت *

* راهی خانه امیرالمؤمنین (علیه السلام ) می شود. *

* سالروز پیوند آسمانی مولا امیرالمؤمنین (علیه السلام ) و بانو حضرت فاطمه الزهراء (سلام الله علیها) مبارک *


دریای بخشش ....

عارف واصل ، میرزا جواد آقا ملکی تبریزی:

توسل به حضرت جواد الائمه (علیه السلام)  ، برای دوری از فقر و توسعه روزی و بی نیازی کامل ازآنچه در دست مردم است و نیز برای ادای قرض و بدهی و رفع گرفتاری های مادی خصوصیت ویژه ای دارد.

« ر. ک. ملکی-تبریزی، المراقبات، آثارتوسل به ائمه اطهار »

* به روحشان صلوات *

کیفر قهر با شوهر

از رسول خداصلی الله علیه وآله:هر زنی که از شوهرش قهر کند در حالی که خودش مقصر باشد،در روز قیامت با فرعون وهامان وقارون در پائین ترین جای جهنم خواهد بود،مگرآن که توبه کرده وبه نزد شوهرش برگردد.

برتری مقام مادر از پدر

شخصی در محضررسول خدا(ص)شرفیاب شد.از حضرت سؤال کرد:حق پدر چیست؟حضرت فرمود:"او را کمک نمایی"دوباره سؤال کرد:حق مادر چیست؟حضرت فرمود:"هیات،هیات،اگر به شمارش شن های کوه ها وقطرات بارانی که از روز نخست خلق عالم،تا به امروز باریده است،به مادرت خدمت کنی با یک روزی که مادرت تو را در رحمش حمل نمود مساوی نمی شود.

میلاد نور دیده رضا،کعبه دلها،حضرت معصومه(س)خجسته باد

ماه ذیقعده پراز نور وصفا آمده است                       گلی گلشن آل مصطفی آمده است

سرزد از بیت ولاماه روی معصومه(س)                در مدینه خواهر پاک رضاآمده است

درجات بهشت

از رسول خدا(صلی الله علیه وآله)روابت شده است که فرمودند:"در بهشت درجه روی درجه است چنان که میان آسمان وزمین!بنده ای است که چون نگاهش را به بالا می اندازد،نوری خیره کننده بر او می درخشدچندان که نزدیک است دیدگانش را کور،شادمان می شود و می پرسد:این چیست؟گفته می شود:این نور برادر مؤمن توست.می گوید:این برادر من فلانی است،ما در دنیا پا به پای هم کار می کردیم واینک اینچنین برمن برتری یافته است.به گفته می شود:او از در تو در عمل برتر بود".

معیار اصلی...

 رهبر انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی):

معیار اصلی در انتخابات رئیس جمهور این است؛ که کسانی باشند که همتشان بر حفظ عزت و حرکت کشور در جهت انقلاب باشد/ مردم به شعارها توجه کنند، بعضی برای جلب آرا شعارهایی میدهند که از اختیاراتشان بیرون است.

*صلوات*

 

با محبت بسیجی ها عذاب پس میدم...

می گفت: ناراحتی من میروم جبهه؟ می گفتم: نه! اگردلم تنگ می شود، همین خوبی های توست که مرا بی قرار می کند. همه بسیجی ها هم همین احساس را نسبت به حاجی داشتند. خودش چیزی نمی گفت اما دفترچه یادداشتی بود که من میدیدم همیشه زیر بغل حاجی است و هر جا می رود آن را با خودش می برد.

یک روز غروب که حاجی آمده بود سربزند، خیلی اصرار کردم بماند و حاجی قبول نمی کرد. در همان حین از نگهبانی مجتمع آمدند گفتند: حاجی تلفن فوری دارد. ایشان لباس پوشیدند، رفت و دفترچه را جا گذاشت . تابرگردد، من بی کار بودم، دفترچه را باز کردم چند نامه داخلش بود که بچه های لشکر برای او نوشته بودند یکی شان نوشته بود: من سر پل صراط جلوی تو را میگیرم. سه ماه است توی سنگرم نشسته ام به عشق رویت روی تو…نامه های دیگر هم شبیه این. وقتی حاجی برگشت گفتم: تو همین الان باید بروی! گفت: اتفاقا تلفن از طرف بچه های خودمان بود، بهشان گفتم امشب نمی آیم . گفتم: نه، حتما باید بروی، همین الان! حاجی شروع کرد  مسخره کردن من که« ما بالاخره نفهمیدیم بمانیم یا برویم؟ چه کنم؟ تو چی می خواهی؟ گفتم: «راستش من این نامه ها را خواندم.»

حاجی ناراحت شد، گفت:« اینها اسراری است بین من و بچه ها. نمی خواستم اینها را بفهمی.» بعد سر تکان داد وگفت:«تو فکر نکن من این قدر آدم با لیاقتی هستم. این بزرگی خود بچه هاست. من یک گناهی به درگاه خداوند کرده ام که باید با محبت این ها عذاب پس بدهم.» گریه اش گرفت، گفت: « وگرنه؛ من کی ام که این ها برایم نامه بنویسند؟» خیلی رقت قلب داشت و این از ایمان زیاد او بود.


                                                                                                                                                                                                                     «همسر شهید همت»

*شهدا را یاد کنیم حتی با یک صلوات*

 

معلّم عشق

 


ای روشن ترین تفسیر آیات خدا،ای سبزترین برگ خلقت ،آمدی ومظلومیت با همه ی گستردگی اش وبا همه عمق دردناکش با تو زاده شد،آمدی ودرد ورنج پابه پای تو قدم برداشت.اما تو با تمام مظلومیّت و درد ورنج،آمدی تا کلاس عشق خدا بی معلّم نماند،تا زنان شیفته رستگاری بی سرمشق نمانند،تا راه خداجویی ومعنویت بی چراغ نماند،تا وادی عفت وحیا بی خورشید نماند،جان عالمی به فدای تو ای مظلوم ترین اسوه صبر وعفاف وتقوی.

نسبت به بیت المال بسیار حساسه...

رزمنده بسیار تنومندی بود که علاقه خاصی به کشتی داشت. روزی در یکی از جبهه ها دیدم که دستش قطع شده بود و به شدت از آن خون می رفت. چفیه ام را به او دادم تا دستش را ببندد. به قدری خون از بازویش جاری بود که دستش رابه زمین فشار می داد تا جلوی خون ریزی گرفته بشود…

بعد از عملیات والفجر4 که شهید برونسی مجروح شد، برای دیدنش به بیمارستان مشهد رفتم که دیدم برونسی با همان روحیه شاداب و ساده، کودکانش را روی تخت نشانده و با آن ها بازی می کند. پس از احوال پرسی و عیادت، به من گفت: فلانی برو اتاق کناردستی از یکی از دوستانمان هم عیادت کن. وقتی به اتاق کناری وارد شدم بلافاصله «تموچین کشتی گیر» را شناختم و با خنده به وی گفتم:«حاجی برونسی مرا فرستاده تا از تو عیادت کنم» خیلی خوشحال شد. با خودم گفتم: این حاجی برونسی حتی این جاهم هوای همه نیروهایش را دارد…

در جبهه که بودیم به هریک از فرماندهان برای رتق و فتق امور خودرویی امانت داده می شد و به هریک از بی سیم چی ها هم یک موتور تریل می دادند. روزی در حوالی میدان تقی آباد مشهد شهید برونسی را دیدم که با موتور سیکلت در حال عبور بود. از یکی از دوستان سؤال کردم: حاجی که ماشین دارد چرا با موتور این طرف وآن طرف می رود؟ گفت: حاجی این ماشین را برگردانده و گفته آن را به دیگری بدهند. این موتور سیکلت هم مال یکی از دوستانش است که بر آن سوار شده. «حاجی برونسی» نسبت به استفاده از بیت المال بسیار حساس است…

 

*شهدا رایاد کنیم حتی بایک صلوات*

از نماز کمک بگیرید

تمام ائمه(علیه السلام)واولیای خدااگربه مشکلی برمی خوردند دو رکعت نماز به جا می آوردندومشکل خود را بر طرف می کردند.

امام صادق(ع)می فرماید:"وقتی که برای امیرالمؤمنین امام علی (ع)مشکلی پیش می آمد،به نماز پناه می برد(ناراحتی خویش را از طریق نماز جبران می کرد)وآیه “وَاستَعینوُابِالصَّبرِوَالصَّلاة"را تلاوت می فرمود.”

ایام را ازشما مبارک باد...

حالا دیگرحالا و هوای عید را همه جا میشود حس کرد؛ از خریدها و خانه تکانی ها گرفته تا نو نوارکردن رخت ولباس ها.   این حضور عید در بیرون از وجود ماست، اما آیا حضور عید را در درون خود نیز احساس میکنیم؟      اگر با تحویل سال، تحول حالی هم داریم ، پس عید برمامبارک باد؛ چرا که بزرگان گفته اند: « مبارکی ایام به مبارکی جان ماست.»

راستی چه زیبا گفت :

« ایام را از شما مبارک باد

ایام می آیند تا بر شما مبارک شوند

مبارک شمایید….»

 

سالار وفا زینب (سلام الله علیها)

* شب میلاد دختر زهراست *                                               * هرکجابنگری شعف برپاست *

ولادت باسعادت حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) بر مولایمان اباصالح المهدی (ارواحناه به فداه) و برتمامی محبّان آن

حضرت مبارک باد…..

*به روحشان صلوات*



 

 

تا انقلاب مهدی ( عج)

مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می فرمایند : هرقدمی که در راه استواری این انقلاب بر می دارید

یک قدم به ظهور حضرت اباصالح المهدی (ارواحناه بفداه) نزدیک تر می شوید…*صلوات*

نیاز یکدیگر رابرآوریم

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله  فرمود :مؤمنان  با یکدیگر برادرند  و نیازهای همدیگر را برآورده می کنند و خدا هم نیاز آنها را بر طرف  می کند.                                

نیاز یکدیگر رابرآوریم

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله  فرمود :مؤمنان  با یکدیگر برادرند  و نیازهای همدیگر را برآورده می کنند و خدا هم نیاز آنها را بر طرف  می کند.                                

سربازی در هیئت

                                         

اگر آقابیاید وما توجیه نباشیم که او کیست و قرار است چه کار کند، طبیعی است که نمی توانیم یاوری اش را بکنیم و حداقل این است که یاوری، جاهل و خرابکارو حتی از دشمن دانا، خطرناک تر خواهیم بود! اگرآقا بیاید و ما وظیفه خود را ندانیم، به جای سربازی در صفوف منظم، عاملی خواهیم بودبرای هرج و مرج بیشتر. اگرآقا بیاید و گوش به فرمان بودن را یاد نگرفته باشیم، آقا هرچه بگوید، برایش دلیل می خواهیم و تا ایشان بخواهد دلایل را برایمان روشن کند، کار از کار گذشته…خوب ما باید این سربازی را کجا تمرین کنیم؟ در هیئت ! حالا می فهمیم چرا هیئت ها نوک پیکان حمله به دشمن است. هیئتی که در آن بویی از سربازی و انتظار نباشد، هیئت نیست. خودمان را گول نزنیم؛ مقاومت و ایستادگی سخت است؛ ولی افتخاری جاودان از خود باقی می گذارد. از این به بعد هرگاه خواستی به هیئت بروی، نقش سازمانی خودت را در زمان ظهور، مدنظر بگیر و با « ذکر یا مهدی(عج) » وارد مجلس روضه سید الشهدا(علیه السلام) شو…

برمشامم می رسد هر لحظه بوی کربلا...

قال الصادق (علیه السلام) : سجده بر تربت قبر امام حسین (علیه السلام)تا زمین هفتم را نور باران میکند و کسی که تسبیحی از خاک مرقد امام حسین (علیه السلام) را با خود داشته باشد، تسبیح گوی حق محسوب می شود اگرچه با آن تسبیح هم نگوید.                              

                                                                                                                                                                                                        < وسایل الشیعه- ج3-صفحه 608>

برمشامم می رسد هر لحظه بوی کربلا...

قال الصادق (علیه السلام) : سجده بر تربت قبر امام حسین (علیه السلام)تا زمین هفتم را نور باران میکند و کسی که تسبیحی از خاک مرقد امام حسین (علیه السلام) را با خود داشته باشد، تسبیح گوی حق محسوب می شود اگرچه با آن تسبیح هم نگوید.                              

                                                                                                                                                                                                        < وسایل الشیعه- ج3-صفحه 608>

سالروزپاک ترین،زلاترین،شادترین ومقدس ترین پیوند هستی

دیدم که به عرش شور وشوقی بر پاست*برپاگر این بزم شعف ذات خداست

            گفتم به خرد چه اتفاق افتاذه*گفتا که عروسی علی وزهراست*

**سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) مبارک باد**

سالروز ازدواج

ماه مبارک رمضان،ماه بندگی

از عرش صدای ربنا می آید آوای خوش خدا خدا می آید،فریاد که درهای بهشت باز کنید،مهمان خدا سوی خدا می آید

ماه رمضان ماه نزول قرآن بر همه مسلمین مبارک.

اوج ملکوتی

شهادت جانبازهشت سال دفاع مقدس  جناب آقای  کاظم دعاگویی را گرامی می داریم.

مبعث پیام آوروحی،پیامبرنور ورحمت برمسلمانان جهان مبارک

ستاره ای بدرخشید وماه مجلس شد           دل رمیده ی ما انیس ومونس شد

نگار من که به مکتب نرفت وخط ننوشت       بغمزه مسئله آموز صد مدرس شد

ببوی اوبیمار عاشقان چوصبا                 فدای عارض نسرین وچشم نرگس شد

بعثت ،انقلاب بزرگ برضد جهل،گمراهی،فساد وتباهی است وسزاوار منت گذاری خداوندودر بردارنده حکمت وتربیت است.

برنامه های فرهنگی تابستان 90حوزه علمیه نرجسیه(س)

 1-کلاس های سرمه دوزی،شمع سازی و…این کلاس هادوشنبه هرهفته به صورت رایگان درپایگاه بسیج طلاب نرجسیه(س)برگزار می شود،خانم های غیر حوزوی نیز دراین کلاس ها شرکت می کنند. 2-اجرای طرح صالحین باحضوراستادمحترم حجه الاسلام شاهمرادی،چهارشنبه هر هفته درپایگاه بسیج طلاب نرجسیه(س) 3-برگزاری کلاس های آموزش روش های جدیدتبلیغی باحضور استادمحترم حجه الاسلام افضلی پور،شنبه هر هفته درپایگاه بسیج طلاب نرجسیه(س) 4-آموزش رایانه به طلاب بسیجی درروزهای فرد توسط استاد مکی آبادی همچنین مراسم ضیافت افطاری همراه بامحفل انس باقرآن در روز پنج شنبه(90/5/20)درپایگاه بسیج طلاب نرجسیه(س)برگزار خواهد شد.

ماه میهمانی خداوند مبارک

عقربه های زمان پایان یافتن موعود دلتنگی وبی قراری رانشان می دهدوثانیه هادرشتاب به سوی وعده الهی ازهم پیشی می گیرند،کم کم صدای دلنواز” ربّنا"ی رمضان به گوش می رسد وهمگی خود رامهیا می سازندتادعوت حق به روزه داری را لبیک گویند.

مسجدها نیز، در انتظارصدای صلوات وطنین موعظه ومنبربی قرارند،در انتظار نیایش اشک در شبهای قدر،در انتظار ازدحام روزه داران وسفره های پر عطر افطار.

رمضان همگی رابرسرسفره ی نیایش ونیاز می نشاند وشاهدشکفتن قنوتها واشک های عاشقانه می شود.  

مثل شیرین تر ازعسل

می گویند شخصی از راهی می گذشت دید دو نفرگدا، سر یک کوچه جلوی دروازه ی خانه ای با یکدیگر گفتگو دارند و نزدیک است بینشان دعوا شود.

آن شخص نزدیک شد و از یکی از آن ها سؤال کرد:

چرا با یکدیگر مشاجره و بگو مگو می کنید؟

یکی از گداها جواب داد:

چون من اول می خواستم بروم در این خانه گدایی کنم،این گدا جلوی مرا گرفته و می گوید: من باید اول بروم. بگو مگوی ما برای همین است.

آن شخص تا این حرف را ازدهن گدا شنید سرش را به سوی آسمان بلند کرد و به دو نفر گدا اشاره کرد و گفت:

گدا به گدا،رحمت به خدا. یعنی گدا راضی نیست گدای دیگر از کیسه ی مردم روزی بخورد، پس رحمت به خدا که به هر دوی آنها رزق و روزی می رساند.

عرصه تبلیغ

یکی از اطلاعاتی که هر شخص  برای خدمت به جامعه و وارد شدن در زمینه های فرهنگی - اجتماعی و مشاوره و یک طلبه برای قدم گذاشتن در عرصه تبلیغ باید مد نظر داشته باشد اشنایی کامل با مسائل و مشکلات درگیر و دغدغه های روزمره محیط خود میباشد.اگر اول مشکل را نهدانیم چگونه میخواهیم راه حل ان را بیابیم.

برای رسیدن به این مهم حوزه نرجسیه از حجت السلام نخعی رئیس حوزه قضایی شهرستان دعوت به عمل اورد تا مباحث قضایی و مشکلات در گیر خانوادههای شهر را بیان کنند. امر طلاق -ازدواج و خودکشی را بیان کردند و مسائل مفیدی برای پیدا کردن ریشه مشکلات - نقاط ضعف و قدرت شهر-دلایل طلاق و خود کشی بیان شد که برای طلاب بسیار مفید واقع شد.

طرح مطهره

یک شنبه های هر هفته طرح مطهره با موضوع بررسی کتب و اندیشه شهید مطهری در مکان حوزه برگزار میشود. کتب شهید مطهری توسط سرکار خانم خالقی نژاد از اساتید حوزه بحث و بررسی میشود.این جلسات همچنان تا پایان سال تحصیلی 90-89 ادامه دارد.انشاءالله بتوانیم نه تنها کلام مطهر را بدانیم بلکه اصل این است که از کلام به اندیشه شهید مطهری برشیم و روح این اندیشه نگاه ما را عوض کند.

سال خوشی را برای شما عزیزان ارزو داریم

اقا سلام

کاش میدانستیم در کدامین صحرای غریبی هستی اما میدانیم امسال که عقربه های ساعت 2و 50 دقیقه و 45 ثانیه را نشان میدهدیک سال دیگر از غیبتتان از محضرت گذشته است. دعا کن تقویم امسال ما اخرین تقویمی باشد که در یکی از صفحات جمعه اش تاریخ قیامت ثبت نشده باشد.

اسلام با نوروز چگونه بر خورد کرده است؟

اسلام در برخورد با پدیده هایی که از کشورها و از ملتهای دیگر یا از دوره های قبل به او رسیده است.یک برخورد حکمت امیز همراه با دقت و نگاهی همه جانبه دارد.هر چیزی که قابل این است تا محتوای صحیح پیدا کند اسلام ان را میگیرد به ان جهت و محتوای صحیح میدهد و در دسترس مردم میگذارد. مثلا بعضی از همین مراسم حج مثل طواف سعی و قربانی کردن از قبل از اسلام بود :اسلام این مراسم را گرفت محتوای شرک الود مادی و غلط را از ان خارج کرد و محتوای توحیدی به ان داد ان را درک کرد و به صورت یک درس به مردم برگرداند کار خیلی عجیب و مهمی است.در باب عید نوروز و مراسم سنتی قدیمی هم همین جور اسلام عید نوروز را گرفت محتوای انسانی و اسلامی و معنوی به ان داد و به مردم برگرداند. اول سال تحویل شما به دستور اسلام با خدا رابطه برقرار میکنید:عرض میکنید:یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبراللیل و النهار یا محول الحول و الاحوال ای کسی که گردش زمین و اسمان گردش دلها و چشمها و گردش روزگاران به دست توست این گردش قراردادی سال را هم برای ما با برکت و مبارک قرار بده حول حالنا الی الاحسن الحال ببینید نوروز و تحویل سال رفتن از یک سال به سال دیگر یک محتوای معنوی پیدا کرد مردم را توصیه میکنند:غسل کنید خود را شست و شو بدهید و تمیز ترین لباسها را بپوشید به دیدن یکدیگر بروید صله ی رحم بکنید دلهایتان را شاد کنید در خوذتان امید بدهید و با رویش طبیعت یک رویش معنوی در دل خودتان به وجود بیاوریید. برخورد با عید نوروز این است لذا ما ایرانیها عید نوروز را جشن میگیریم اما یک جشن سالم.

طلاب نرجسیه در اولین روزتحصیلی سال جدید با خواندن زیارت ال یاسین اغاز سال را دور هم با معنویت دعا و زیارت اغاز کردند .انشاءالله امسال سالی پراز موفقییت و شاد کامی برای همه شما خوانندگان عزیز باشد.به امید اینکه جدایی پایان پذیرد و امسال سال ظهور قائم ال محمد(عج) باشد. 

درخشش نرجسیه در مسابقات قرآنی

سرکار خانم فاطمه معاذالهی از اساتید حوزه نرجسیه (س) با شرکت در مسابقات کشوری مفاهیم مکتب القرآن توانست با کسب امتیاز 98 نفر اول این مسابقات در شهرستان و جزء نفرات برتر در کشور شود،همچنین سرکار خانم اعظم ستوده نیا نیز موفق به کسب مقام دوم رشته ترتیل در مسابقات سراسری سازمان اوقاف و امور خیریه شهرستان گردید.